Skip to main content

Na zelf uitschakelen/neerleggen van de telefoon krijg ik geen kiestoon meer en kan ik niet meer bellen. Ook kan ik dan niet meer gebeld worden, dan krijgt de beller een in-gesprekstoon.  Ik moet dan eerst het modem (v10a) uitschakelen of resetten alvorens ik weer kan bellen. En daarna is er weer direct dezelfde situatie na de eerste keer uitschakelen/neerleggen. Het lijkt er op dat het modem de verbinding niet verbreekt wanneer ik het toestel neerleg of uitschakel,

Test eens met een ander telefoontoestel.


Hi @pgg! Welkom op het forum. Er was in de afgelopen dagen een storing met vaste telefonie. We hebben vandaag de oorzaak gevonden. 

Om de oplossing door te zetten wordt vandaag je modem een keer herstart. Daarna moet het weer lukken te bellen.

Als je de herstart gehad hebt maar het nog steeds niet werkt probeer dan eerst de tip van @Babylonia. Daarmee sluit je uit of het aan de instellingen in het modem ligt. 🙂 


Babylonia en Bram, bedankt alvast voor jullie reacties. 

Ik heb getest met een ander toestel en nieuwe batterijen, het probleem blijft aanwezig. Ook de herstart heeft niet gewerkt. Het probleem bestaat overigens al meerdere weken. Als ik mobiel probeer te bellen naar mijn vaste telefoon, dan hoor ik 3 korte bezet-tonen en vervolgens alleen geruis. de mobiele telefoon geeft dan de melding "geannuleerd". En zoals al vermeld; Na een modemreset lukt het bellen dan weer, maar slechts eenmalig.


@pgg wil je in dat geval je profiel invullen? Dan kan ik de instellingen voor telefonie op je Experia Box controleren. Wil je ook voor de zekerheid aangeven in welke poort de kabel zit die naar je telefoon gaat? Dat zou “Phone 1” of “Phone 2” moeten zijn. 


@Bram_ Ik heb het profiel ingevuld, mijn modem (v10a) heeft slechts 1 telefoonpoort.


Ik heb nu van mijn kant een actie uitgevoerd. Kun je testen of de lijn nu wel goed is? Eventueel nog na herstart van het modem en basisstation?


@bart_Z  Ik heb het opnieuw geprobeerd, ook na verschillende herstarts.  Nog steeds hetzelfde probleem na 1 maal bellen na een herstart: Voor bellers in gesprek en zelf krijg ik geen kiestoon meer, 


@pgg excuses dat het topic al enige tijd stil ligt. Is het probleem na het vorige contact wel opgelost? Of is het nog steeds nodig het modem te herstarten?
 


@Bram: Na uitgebreid telefonisch contact met de klantenservice enkele dagen geleden is al snel (gisteren) een monteur gekomen, deze heeft het V10a modem vervangen door een v12. Het probleem is hiermee opgelost. Bedankt voor jullie reacties.