Skip to main content
Antwoord

Vast bellen werkt niet meer

• April 21, 2025
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Vast bellen werkt niet meer, sinds wanneer weet ik niet, zeker vanaf 14 April. We gebruiken de vaste lijn bijna niet. Alleen als mensen me niet bereiken om mijn GSM, kunnen ze daar iets inspreken. Ook gebruik ik de vast lijn als terug belnummer voor DigiD.

Ja ook de stekker eruit gehaald van GLasvezel en Experiabox en 30 1 min gewacht.

Beste antwoord door Noordzee

Haha, dat is snel. Mooi dat je weer kunt bellen.👍

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2025

Kan ook niet bellen met de vaste lijn….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 21, 2025

Dat is vervelend. (hoewel, ik heb helemaal geen vaste lijn meer in gebruik...)

Het toestel zelf heb je al uitgesloten? Kabeltje tussen basisstation en modem niet defect of beschadigd? Basisstation werkt nog wel? (handsets geven niet knipperend basis aan?).

Het kan mogelijk storing zijn in het modem. 

Je kunt het beste bellen met 0800-0402. Tegen het VRS zeg je bijvoorbeeld '’mijn vaste telefoon werkt niet'’. Uiteraard bel je met je smartphone.

Storingen kunnen via het forum niet behandeld. Daarvoor is de communicatie te traag. Een kpn moderator zal hier pas met zo'n 2 dagen aan toekomen bijvoorbeeld.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 21, 2025

Hallo ​@MelskeH ,

Mogelijk helpt het als de klantenservice een reset van jouw aansluiting uitvoert (vanaf afstand). Dit was een paar jaar terug bij mij de oplossing. 

Je kunt (met een ander nummer) bellen met KPN klantenservice op 0800-0402. 

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op het door jou opgegeven nummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

MelskeH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 21, 2025

Ik hebben via https://www.kpn.com/service/bellen/problemen gekeken of er problemen waren. Lijn gecontroleerd geen problemen, ook geen storingen gemeld bij ons in de omgeving.
Wat denk je. Nu werkt het wel, bedankt voor jullie tips.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 21, 2025

Haha, dat is snel. Mooi dat je weer kunt bellen.👍

• Nieuwkomer
  • May 9, 2025

Ik had ook problemen met bellen. Waarschijnlijk nadat KPN de modem op afstand had geupdate. We hebben de Experia box V10a
Nadat ik meerdere dingen had geprobeerd via de chat een terugbel verzoek gedaan. Op afstand teruggezet op poort 1 (modem V10a heeft geen poort 2). Daarna probleem verholpen