Skip to main content

Heeft er iemand ervaring met het verhuizen van een telefoonnummer van Cheap Connect naar KPN?

Met name hoe lang dit duurt en of de provider goed meewerkt.

Ik heb het anderhalf jaar geleden overgezet naar Cheap Connect maar in verband met terugkerende technische storingen (eenzijdig wegvallen van de verbinding na ongeveer 10 minuten), wil ik mijn vaste nummer weer onderbrengen bij KPN.

 

 

Inmiddels uitsluitsel, duurt ruim maand bij KPN om het nummer over te nemen. Vraag kan worden gesloten.


Dag, ik zag je vraag al eerder maar op de eigenlijke vraag heb ik geen antwoord maar als tevreden CC gebruiker vraag ik me af wat de oorzaak is van dit probleem.

Mag ik vragen :

Heb je navraag gedaan bij CC ?

Welke voip adapter gebruik je ?

Gebeurd het bij uitgaand bellen en/of bij inkomende oproepen ?

Dit probleem komt mij niet bekend voor.

Het kan bij dit soort problemen vaak heel lastig zijn om achter de oorzaak te komen, omdat er zoveel partijen bij betrokken zijn die vaak naar elkaar wijzen.


Beste KeesYagi,

Nee, ik heb geen navraag gedaan en wel via google gezocht waar ik soortgelijke meldingen overigens van aantal jaren gelden vond. Ik gebruik CC sinds anderhalf jaar en ben tevreden tot de laatste 2 maanden. 

Dit is mijn configuratie: TP-Link Archer AX6000 die met een Netgear switch is gekoppeld aan een 1 gb glasvezelverbinding. Voor telefonie gebruik ik de Gigaset N300A-IP. In de router heb ik deze een vast ip adres gegeven, evenals prioriteit. De instellingen van CC heb ik geplaatst in de Gigaset adapter/dect zender.

Overigens bel ik heel weinig via “vast” door een enorm restant belminuten op mijn KPN mobiel. Het is vooral om gebeld te worden door (oudere) familie. Een minimaal abonnement bij KPN om het nummer te kunnen behouden en ook vast bereikbaar te blijven was daarom mijn keuze.

De KPN verbinding wil ik handmatig instellen op het Gigaset device, omdat het KPN modem inmiddels in een doos hoog op de kast ligt. 

Maar mocht je tips hebben, dan hoor ik het graag. 

 

 


Dank voor uiteenzetting.
Je gebruikt een echte IP telefoon, de Gigaset N300A-IP.
En daar heb je niets aan veranderd ? En die werkte eerder wel goed ?
Je zou voor de test (en verder ook handig en voordelig) een uitgaand nummer aan kunnen maken bij (bv) freevoipdeal.

Is er nog iets veranderd aan je netwerk, een "up" date bv.
Vraag aan anderen hier, in hoeverre kunnen de tussen stappen (kastjes) in huis hier invloed op hebben ?
Kan dit komen doordat het telefonie gedeelte van het kpn modem toch ineens iets is gaan doen wbt telefonie ?
Zo'n vermoeden heb ik nu ook bij een vervanging van een ziggo modem, een soortgelijk probleem daar nu, alhoewel daar komt een binnenkomende oproep soms niet door, da's toch weer anders.

En, ik bel naar een aantal mensen in mijn omgeving via IP-bellen (buiten het telefonienetwerk om), al jaren en va 1 mei werkte dat ineens niet meer, bij mij is niets veranderd, geen updates oid, dus mijn conclusie kan niet anders zijn dan dat er in het internet netwerk iets is veranderd (?)

Maar, ik gaf een voorzet in de hoop dat anderen hier er iets over kunnen zeggen.
Wie van de netwerk deskundigen kan hier iets over zeggen ayb.
bvd.

 

O ja, kan dit nog iets betekenen in deze, van de CC website (na inlog)  :
 

SIP server voip.cheapconnect.net
Alternatieve SIP server sip.cheapconnect.net
Let op: Alleen indien primaire SIP server niet voor jouw firewall werkt.
SIP poorten 5060 (standaard), 5070, 5072, 5074, 5076, 5078, 5080

 


Ik gebruik al jaren een N300A IP i.c.m. CheapConnect en ervaar nooit problemen.

Ik heb de bovenstaande configuratie en gebruik dus poort 5070.


Ik gebruik al jaren een N300A-IP i.c.m. CheapConnect en ervaar nooit problemen.

Ik heb de bovenstaande configuratie en gebruik dus poort 5070.

Thanks, ik zie dat je een andere uitgaande poort gebruikt 5070 en een andere refresh time voor de registratie. Ik heb dat bij mij aangepast en ga het eens in de praktijk proberen.