Skip to main content
Beantwoord

Vast nummer wordt duurder. Is het mogelijk dit op te zeggen?

• 11 maart 2025
  • 13 reacties
  • 177 keer bekeken

Kun je een vast nummer opzeggen?

Nu wordt het duurder maar we gebruiken deze helemaal niet !!!Kun je deze loskoppelen van je abbonement?

Hoor het graag.

Beste antwoord door PeterG

De optie vast bellen kun je uitzetten in MijnKPN

Bekijk origineel

13 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 78 reacties
  • 11 maart 2025

Als je je vaste nummer wilt behouden, vraag dan,  voordat je het opzegt, nummerportering aan naar Cheapconnect.   Een vast nummer kost daar €   8,95   per jaar.  Belkosten zijn ook redelijk.

https://www.cheapconnect.nl

NB. Ik heb geen handelsbelangen bij dit bedrijf.

Forum|alt.badge.img+7
  • Topper
  • 1004 reacties
  • 11 maart 2025

Antwoord op je vraag, ja, dat is mogelijk. 

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025

De optie vast bellen kun je uitzetten in MijnKPN

• 3206 reacties
  • 11 maart 2025
Xenomatrix2 schreef:

Als je je vaste nummer wilt behouden, vraag dan,  voordat je het opzegt, nummerportering aan naar Cheapconnect.

Hoe doe je dit?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 78 reacties
  • 13 maart 2025
Marlon92 schreef:
Xenomatrix2 schreef:

Als je je vaste nummer wilt behouden, vraag dan,  voordat je het opzegt, nummerportering aan naar Cheapconnect.

Hoe doe je dit?

Als je de termen ‘Cheapconnect’   en ‘Nummerbehoud’   samen in Google invult, dan krijg je

vanzelf een aantal  gebruiksaanwijzingen en nuttige tips hoe een en ander te regelen.

De links zijn te lang en onoverzichtelijk, om hier te posten.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 13 maart 2025

Nou. De korte versies dan.

Bij Google met cheapconnect en nummerbehoud

En informatie via cheapconnect zelf.

Meer: zie de Google pagina. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
PeterG schreef:

Hoi ​@PeterG 

Er staan sterk verouderde tarieven op de website van Cheap Connect, waardoor er geen goede vergelijking meer gemaakt kan worden.
De website van Cheap Connect loopt al jaren achter op juiste informatie, waarmee ik kan concluderen dat er maar weinig Nederlanders hier nog gebruik van maken.

Ook op mobiel gebied loop Cheap Connect ook flink achter op de rest.
Daar hebben ze het ook nog steeds over T-Mobile en een abonnement met 10 GB voor 35,- euro, terwijl je daar vandaag de dag een Unlimited abonnement voor hebt (zonder kortingen).

Het moederbedrijf achter Cheap Connect (Aeacus B.V.) stelt nog maar weinig onderhoud aan deze website, en loopt daardoor flink achter op de actualiteit.
Zou mij ook niets verbazen, als Aeacus B.V. de website van Cheap Connect een keer uit de lucht haalt.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 78 reacties
  • 16 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:
PeterG schreef:

Hoi ​@PeterG 

………… Zou mij ook niets verbazen, als Aeacus B.V. de website van Cheap Connect

een keer uit de lucht haalt………

Ik vraag me af of hier juridische regels voor bestaan.  Ben je dan al je Cheap Connect telefoonnummers in een klap kwijt ?

Dat lijkt me overigens sterk, er zal wel een overname kandidaat gezocht worden.

Net zo min als dat alle klanten van een failliete energieleverancier  ineens in het donker zitten.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 16 maart 2025

Het vaste nummer is met € 3 per maand abonnementskosten nog steeds vele vele malen goedkoper dan toen ik het tot ver in de jaren '90 nog los afnam bij kpn hoor.

Het abonnement was toen echt geen fl. 6,62 per maand.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8283 reacties
  • 16 maart 2025

Mij staat bij dat ik bijna ƒ29 moest betalen voor een telefoonabonnement toentertijd, wat dat betreft kost vast bellen nu , plat gezegd, ‘geen drol’meer.

@PeterG 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Xenomatrix2 schreef:

Ik vraag me af of hier juridische regels voor bestaan.  Ben je dan al je Cheap Connect telefoonnummers in een klap kwijt ?

Dat lijkt me overigens sterk, er zal wel een overname kandidaat gezocht worden.

Net zo min als dat alle klanten van een failliete energieleverancier  ineens in het donker zitten.

Nee, je raakt dan niet je vaste telefoonnummer kwijt, dat kan en mag ook niet zomaar.
Cheap Connect zal dan moeten zorgen dat haar klanten worden overgenomen door een andere provider, met behoud van hun eigen vaste telefoonnummer.

Dit zou ook een bestaande provider kunnen zijn, zoals Odido, Budget internet of KPN.

Waarschijnlijk heeft Cheap Connect ook niet zoveel klanten meer, aangezien ze hun website al enkele jaren niet voorzien hebben van een update, en er ook oude (tarief-) informatie op staat.

• 5887 reacties
  • 16 maart 2025

Er is nog meer keus :
https://www.acm.nl/nl/telecom/telefonie-internet-tv-aanbieden/geregistreerde-ondernemingen
Zoek er maar 1 met een mooie website (=betrouwbaar ?)
Overigens staat cheapconnect hier weer tussen als MaxiTEL Telecom B.V.
En het werkt perfect, onlangs maakte ik nog weer een extra inlog en nummer aan, geen enkel probleem, al jaren niet.
En ja alles kan kapot of fout gaan, uiteindelijk gaat alles via coin.nl ongebruikte nummers gaan weer terug naar de oorspronkelijke uitgever.
Te vinden via https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
( hé, dat zie er nu anders uit )
Inderdaad, ik zocht deze :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat

Forum|alt.badge.img+2

Volgens het handelsregister van de Kamer van Koophandel is CheapConnect een handelsnaam van Aeacus B.V..

Aeacus is volgens Griekse mythologie een van de drie rechters in de onderwereld.

Reageer