Skip to main content

Ik kan niet gebeld worden en zelf niet bellen met de vaste telefoon KPN Arizona Basic 110

Is de telefoon zelf stuk? Zie je wat op de display van de handset?

Wat gebeurt er als je gebeld wordt? Wat hoort de beller: bezettoon of lijkt ie gewoon over te gaan?

Is de basis aangesloten op phone 1 of 2 van het modem? Die aansluiting al gecheckt bv. even vaste telefoon bij buren lenen? In geval van DECT inclusief basisstation natuurlijk.

De Arizona 110 is ook niet meer de jongste: geïntroduceerd in 2012 en al zeker sinds 2014 niet meer in het assortiment.


De display is okay.

Als ik met mijn mobiel het vaste nummer bel, krijg ik te lezen: lijn is bezet.

Als ik met mijn vaste telefoon bel, hoor ik hem  het nr. kiezen en zie de gespreksduur in de display, maar degene die gebeld wordt, hoort niets. Ook geen oproeptoon.

Via de probleemoplosser van de KPN kom ik steeds uit op de melding:

er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens. Zij zeggen de experiabox werkt goed.

 


Okee. Duidelijk.

Trek het basisstation eens uit het modem. Stekkertje uit de phone aansluiting.

Bel daarna weer eens naar je vaste nummer (zonder dat er dus iets op phone 1 of 2 zit). Wat hoor je nu als beller? Bezettoon (of lijn bezet in display mobiel) of krijg je de overgangstoon?


Dan krijg ik de bezettoon.


Als er helemaal niks op een phone aansluiting zit (niet op 1 en niet op 2), maar je krijgt wel de bezettoon dan is er iets mis met de lijn. Dit kan op centrale niveau zijn maar ook in de experiabox. Daar gaan we zo niet achter komen.

Wel graag nog even vermelden welke Experiabox je hebt, dat geeft ook al een aanwijzing. H220N (V7), V8, V9, V10?

Hier is de hulp van een moderator bij nodig, die komen hier nog. Wachtrij ca. 2 dagen. In de tussentijd is het handig om je gegevens even in je profiel hier te zetten, want dan kunnen ze je opzoeken. Alleen a.d.h.v. FoMa48 komen ze nergens natuurlijk.

Je kunt ook evt. bellen met 0800-0402. Vermeld dan aan de medewerker ook dat zelfs als je belt naar je huisnummer zonder iets aan de phone aansluiting je ook krijgt dat je huisnummer “in gesprek” is.


Beste Peter,

Met behulp van de handleiding die bij mijn Experiabox hoort, heb ik de box opnieuw opgestart.

Het probleem is verholpen gelukkig.

Dank voor uw hulp.

Ik vind het wel irritant dat je via de KPN service in een kringetje belandt en dat je niet via de mail contact kan krijgen. Bellen ging dus niet, of heel duur met mijn prepaidmobiel……..

Nogmaals bedankt en een fijne dag gewenst.


Hi @FoMa48, top dat het is opgelost door de Experia Box te herstarten! Blijkbaar liep er iets niet helemaal lekker in dat apparaat.

Bellen naar ons klantenservicenummer 0800 0402 is overigens volledig gratis, dit gaat niet van je beltegoed af. Laten we hopen dat je in de toekomst niet weer tegen dit soort problemen aan gaat lopen maar dat wel het geval zijn, weet dan dat je ons 24 uur per dag gratis kunt bellen hiervoor!

Jij bedankt voor je inspanningen @PeterG :relaxed:


Dag Maja,

Bedankt voor je reactie.

Fijn om te lezen dat het klantenservicenummer gratis is.

Vriendelijk gegroet!


Graag gedaan en nog een fijne dag! :blush: