Skip to main content

hoe telefoon werkend’instellen

bij bellen naar huistelefoon alleen ‘bezet-toon

hallo, wat is er mis met het hier te melden wat de oplossing was?

Ik heb mijn kpn glas wel gewoon aan de praat echter niet de thuis telefoon. Ik betaal gewoon voor huis telefoon, maar hen geen tech support. Krijg ik nu ook korting als ik niet kan bellen via mijn fritzbox?

Je kan het 2 kanten opzien he, 

 

De reden dat ik een fritzbox heb gekocht was trouwens omdat de v10a niet goed functioneerd, geen licentie etc…. dus eigenlijk zou het KPN sieren om me voort te helpen met de basis instellingen, de rest hoeft niet

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Afgesplitst van dit topic 

@marcel112 Wellicht dat de topicstarter niet kán uitleggen wat de oplossing was omdat er bijvoorbeeld technisch iets niet juist staat. Voor het aansluiten van een eigen modem vind je hier meer informatie. Voor de informatie over vaste telefonie kun je op de pagina naar beneden scrollen tot dat je "Bekijk de SIP gegevens" tegenkomt. Als je deze stappen uitvoert zou je vaste telefoon moeten gaan werken. 


@Rutger_ 

 

ik heb ook de SIP gegevens ingevoerd, ook gaat de telefoon over als de fritzbox dit uitstuurt.

Echter wordt de bolletje niet groen, maar blijft grijs, 

 

Heb precies gedaan wat er staat in dat topic. 

Graag zou ik nog meer mogelijkheden of opties horen, ik wil geen tech desk abbo aflsuiten, want dan  had ik de fritzbox ook niet hoeven kopen.

 


dat IP-adres voor proxy server, waar moet ik dat invullen, dat zie ik nergens

 


@marcel112 Dat IP-adres hoeft ook niet ingevuld te worden. Je kunt de volgende stappen uitvoeren: 

  1. Zorg dat je thuis abonnement gekoppeld is aan je KPN ID
  2. Ga naar http://kpn.com/sip, hier krijg je een gebruikersnaam en moet je een wachtwoord aanmaken (tussen 16-20 karakters, geen speciale tekens)
  3. Log in op de fritzbox via http://fritz.box, ga naar Wizards en volg de wizard “Eigen telefoonnummers beheren”
  4. Selecteer “IP-gebaseerde aansluiting” en druk op verder (dit scherm is niet aanwezig vanaf fritzOS versie 7.20)
  5. Selecteer KPN als telefonie provider
  6. Vul bij telefoonnummer je nummer in zonder de eerste 0
  7. Bij toegangsgegevens vul je de gebruikersnaam/wachtwoord in die je vanuit kpn.com/sip verkregen hebt.

De overige velden kunnen leeg blijven, druk op “Verder”
Nu volgt een controle scherm, als je zeker weet dat alles hier goed staat, druk nogmaals op verder en je instellingen worden gecontroleerd.
Als alles goed is ingevuld, is je telefonie nu klaar voor gebruik. 

Zou je kunnen laten of het op deze manier gelukt is? 


@marcel112 Dat IP-adres hoeft ook niet ingevuld te worden. Je kunt de volgende stappen uitvoeren: 

  1. Zorg dat je thuis abonnement gekoppeld is aan je KPN ID
  2. Ga naar http://kpn.com/sip, hier krijg je een gebruikersnaam en moet je een wachtwoord aanmaken (tussen 16-20 karakters, geen speciale tekens)
  3. Log in op de fritzbox via http://fritz.box, ga naar Wizards en volg de wizard “Eigen telefoonnummers beheren”
  4. Selecteer “IP-gebaseerde aansluiting” en druk op verder (dit scherm is niet aanwezig vanaf fritzOS versie 7.20)
  5. Selecteer KPN als telefonie provider
  6. Vul bij telefoonnummer je nummer in zonder de eerste 0
  7. Bij toegangsgegevens vul je de gebruikersnaam/wachtwoord in die je vanuit kpn.com/sip verkregen hebt.

De overige velden kunnen leeg blijven, druk op “Verder”
Nu volgt een controle scherm, als je zeker weet dat alles hier goed staat, druk nogmaals op verder en je instellingen worden gecontroleerd.
Als alles goed is ingevuld, is je telefonie nu klaar voor gebruik. 

Zou je kunnen laten of het op deze manier gelukt is? 

@Rutger_ 

 

dit is letterlijk wat ik al 2x heb gedaan, elke keer is de uitkomst hetzelfde 

 


@marcel112 De melding die ontstaat lijkt te maken te hebben met de inloggegevens die gebruikt worden. Is het wachtwoord wel zeker weten tussen de 16 en 20 tekens lang (dus niet langer) zonder speciale tekens? En is ook de gebruikersnaam bij stap 3B op de volgende pagina juist overgenomen? Wellicht dat je het wachtwoord even opnieuw in kunt stellen en het dan nogmaals kunt proberen. Mag ik ook vragen welke softwareversie er op de Fritzbox staat?


@Rutger_ 

 

fritzOS 7.20

 

Maar ondanks dat ik protocol al 2x of 3x heb gedaan, op jou verzoek nogmaals het wachtwoord ingesteld, en wat schets de verbazing… ut werkt :smiley:

balletje nu ook groen, dank voor de hulp


@marcel112 Super om te lezen dat het nu werkt! Fijn dat het probleem opgelost is. Mochten er in de toekomst nog andere vragen zijn dan hoor ik dit graag!