KPN heeft mijn moeder (84, alleenstaand) al bijna 2 maanden afgesloten gelaten van haar eigen vaste telefoonnummer. Dit in coronatijd, waarin het bellen met mensen een van de weinig vormen van contact is.
Wat is er gebeurd. Door een misverstand tussen glasvezelfirma Delta en KPN is haar vaste telefoonnummer begin maart 2021 afgesloten. Hoewel Delta alle handelingen heeft gedaan waarmee het nummer weer is vrijgegeven en teruggegeven, krijgt KPN het nummer niet meer terug aangesloten.
Zij en ook ik (dochter) hebben in april ontelbare malen gebeld met de KPN-klantenservice, die ons iedere keer vriendelijk aangaf dat ze mijn moeders nummer in het systeem weer hadden geactiveerd. Terwijl de enige consequentie van de handeling in het systeem steeds was dat ook het tijdelijk door KPN afgegeven vaste nummer weer was afgesloten. Als we aangaven dat dit echt niet werkte, waren de dames minder vriendelijk, want zij werkten toch al tig jaar bij KPN en wisten heus wel hoe ze dit moesten fixen, het was nu “weer echt in orde”. Mijn moeder heeft telkens (9 keer …) nadien moeten bellen om weer een ander tijdelijk vast nummer aan te vragen. Waarvoor ze overigens ook de rekeningen krijgt. Een Kafkaiaanse kwestie…
Mijn moeder heeft een klacht ingediend. Zij wordt niet gebeld. KPN-klant sinds mensenheugenis, zij krijgt geen aandacht van KPN. Zij belde zelf bijna dagelijks met de vraag wanneer ze haar nummer zou terugkrijgen. Zij krijgt dan weer de vriendelijke toezegging dat zij wordt teruggebeld, wat niet gebeurt. Ik heb KPN nog gesuggereerd dat een excuus of bloemetje al zou helpen om haar het gevoel te geven dat haar casus aandacht krijgt.
Voor een dame op hoge leeftijd hebben veranderingen en onzekerheid hoge impact. Zij heeft slapeloze nachten van de kwestie en raakt steeds gefrustreerder en meer overspannen omdat zij maar niet geïnformeerd wordt en niet weet waar ze aan toe is. Intussen kunnen vrienden, familie, kennissen, zorginstellingen, bank, verzekeraar, winkels etc. etc. mijn moeder niet bereiken, want haar nummer is immers afgesloten.
Haar zaak is intussen in behandeling bij een speciale unit van de technische ondersteuningsafdeling van KPN. Ik heb ook een paar keer gebeld naar de technische ondersteuning met de grote zorg over het welzijn van mijn moeder en hoelang het nu nog gaat duren voordat zij haar vaste telefoonnummer weer terug heeft. Er wordt me steeds vriendelijk toegezegd dat ik word teruggebeld, mijn moeder krijgt zelfs steeds keurig een mailtje hoe laat ze wordt teruggebeld, maar dat gebeurt nooit.
De laatste keer dat mijn moeder contact heeft gehad met de afdeling was maandag 26 april, nu een week geleden. Haar is verteld dat het probleem idd bij KPN ligt (niet bij Delta zoals ze eerder zeiden), ze niet weten hoe het met deze technische storing precies zit, dat ze dit nu uitzoeken hoe het probleem op te lossen, dat ze niet de enige is met dit probleem en dat ze daarom geen voorrang kan krijgen en dat ze moet afwachten. Zonder enige tijdsindicatie. Zij kan niet door KPN op de hoogte worden gehouden. Ik heb opnieuw KPN gebeld met mijn zorgen om de gezondheid van mijn moeder, maar ik verdwijn weer in het systeem van vriendelijke toezeggingen en nooit meer teruggebeld worden.
Vragen:
- zijn er meer klanten hier op het forum die dit probleem hebben, dat hun vaste nummer is afgesloten en niet kan worden teruggegeven?
- heeft iemand een suggestie wat hier het technische probleem kan zijn?
Dank alvast.