Skip to main content
Vraag

Vast telefoonnummer omzetten naar VoIP

  • 28 July 2024
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Hoi, ik gebruik internet via ADSL (nog koperen lijn) en vast bel abonnement. Het vast bel abonnement wil ik opzeggen en omzetten naar VOIP. Kan dat? Of valt dan na opzeggen internetverbinding weg?

Dus je hebt nog een oud vast telefoonabonnement met een splitter, waaraan de ene kant de lijn naar de telefoon gaat en aan de andere kant de lijn naar je modem @Keessie63 , klopt dat?

Kun je eens een foto plaatsen van de aansluiting?

 


Je nummer porteren naar een VoIP provider als bijvoorbeeld Cheapconnect. 

 


Dus je hebt nog een oud vast telefoonabonnement met een splitter, waaraan de ene kant de lijn naar de telefoon gaat en aan de andere kant de lijn naar je modem @Keessie63 , klopt dat?

Kun je eens een foto plaatsen van de aansluiting?

 

Ja dat klopt. Zo'n oude telefoonstekker met idd twee kabels eruit.


Heb je echt nog dit waar vervolgens je modem en telefoon op aangesloten zijn? Dat is duur qua abonnementskosten. Dan heb je nog een PSTN telefoon abonnement. Dat is bij mijn weten iets van € 35 per maand en dan heb je nog niks gebeld. 

Als je telefoon onder brengt bij internet dan is dat € 2 abonnementskosten voor d'r telefoon.…

Met zo'n splitter duur telefoon abonnement en veel lagere internet bandbreedte dan mogelijk. 

 

 


Dan gewoon morgen even bellen en vragen om omzetting naar VoIP met nummerbehoud @Keessie63 , 0800 0402

Laat de goede afloop even weten s.v.p.

Welk merk en type modem heb je nu van KPN?


Je nummer porteren naar een VoIP provider als bijvoorbeeld Cheapconnect. 

 

Dan heeft @Keessie63 wel een ATA of een modem / router nodig waar een niet KPN nummer ingezet kan worden, of is het tegenwoordig eindelijk mogelijk om een nummer van een andere provider in een KPN modem te zetten?


of is het tegenwoordig eindelijk mogelijk om een nummer van een andere provider in een KPN modem te zetten?

Dat kan volgens mij niet @Dutchie61 , je kunt binnen veel modems tegenwoordig wel thuistelefonie uitschakelen, zelfs in de V10 tegenwoordig.

 


Dan gewoon morgen even bellen en vragen om omzetting naar VoIP met nummerbehoud @Keessie63 , 0800 0402

Laat de goede afloop even weten s.v.p.

Welk merk en type modem heb je nu van KPN?

thx. KPN BOX 12.  Sagemcom.  Ga 3 in 1 nemen.  Zit nu ook bij andere tv-provider.  Zal wel monteur bij moeten komen.  


Hallo @Keessie63, welkom hier op de KPN community. Zie dat er al flink gereageerd is op jouw vraag. Is het zo allemaal duidelijk? 


Reageer