Skip to main content

Mijn bedrijf wordt/is overgenomen door een bedrijf in een andere regio. Dit bedrijf heeft zelf een KPN-contract en wil ook mijn vaste bedrijfsnummer overnemen. Ivm andere regio zal dat niet mogelijk zijn (?).

Ik woon zelf wel in dezelfde regio als mijn bedrijf. Oplossing zou zijn als ik zelf mijn zakelijk nummer als 2e nummer neem (2,50 eur pm) en dat doorschakel (*21) naar dat andere bedrijf. Is dat mogelijk en hoe regel ik dat ?

Als dat andere bedrijf niet ook een adres binnen jouw netnummer gebied heeft lijkt mij nummer behoud niet van toepassing inderdaad. Ik neem aan dat jouw bedrijfsruimte niet wordt overgenomen?

Tweede nummer met *21 zou kunnen. Maar er zijn wel nadelen. Doorgeschakelde inkomende gesprekken leveren gesprekskosten op. Ga je dat maandelijks terugvragen? Het staat gewoon op je factuur en dat kan niet apart opdat je een 'bonnetje' hebt voor het bedrijf. 

Andere is dat het bedrijf niet uitgaand op dat nummer kan bellen. 

Volgens mij weet ​@Ik_Combineer e.e.a. van nummer gebruik buiten hun eigen vestigingsregio door bedrijven. 

Ik zit meer in de particuliere kant.

Het nummer porteren naar een voip aanbieder zoals cheapconnect.
Vanuit daar doorschakelen of laten binnenkomen op voip adapter.

​@PeterG Bedankt voor je tips. Die kosten zijn wel een dingetje idd ik heb de vraag gesteld aan Ik_Combineer

​@KeesYagi Ook bedankt ! Hoe werkt ..laten binnenkomen op voip adapter.. ?

Het is vrij simpel, het kan en mag niet. Een bedrijf moet gevestigd zijn in de regio van het netnummer of een pand hebben in deze regio. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/. Enkel tijdelijk gebruik in een andere regio is toegestaan.

KPN zal er in ieder geval niet aan mee werken. Mogelijk komen hier op het forum ideeën voorbij maar dit is dus niet vanuit KPN aangezien wij ons aan regelgeving hebben te houden. 

Het is vrij simpel, het kan en mag niet. Een bedrijf moet gevestigd zijn in de regio van het netnummer of een pand hebben in deze regio. Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/. Enkel tijdelijk gebruik in een andere regio is toegestaan.

KPN zal er in ieder geval niet aan mee werken. Mogelijk komen hier op het forum ideeën voorbij maar dit is dus niet vanuit KPN aangezien wij ons aan regelgeving hebben te houden. 

Duidelijk verhaal. Bedankt !

Als je dus al het nummer meeneemt naar je privé aansluiting….

Niet doorschakelen, maar bijvoorbeeld voicemail erop aanzetten met verwijzing naar het (huidige) nummer van het bedrijf. Dan kost het nummer je alleen € 2,50 per maand. Want dan ga je er natuurlijk ook niet uitgaand op bellen. Na het aanzetten van de voicemail kan zelfs het toestel uit het poortje.

Geen idee of de overnamepartner je die € 2,50 per maand wil vergoeden en anders kom je daar wel overheen.

Volgens KPN kan het zakelijke nummer binnen 24 uur op bijv zaterdag omgezet worden. Het contract wordt dan gelijk opgeheven (internet etc.). Ik heb al ongelimiteerd bellen. Dat geldt ook voor het 2e nummer. Dus in het na omschakelen mijn vaste toestel even naar poort 2 en doorschakelen. Voor 2,50 pm is alles geregeld. Het is maar voor een half jaar.

Hoi ​@Steen, je hebt zo te zien al een aantal suggesties gekregen om dit te regelen. Bedoel je met je laatste bericht dat het inmiddels in gang gezet is? Als het nog niet in gang gezet is kan je hier het beste een terugbelafspraak voor maken, zodat dit samen met jou bekeken kan worden. Via de community kunnen we met je meedenken, maar we kunnen het niet uitvoeren.

Reageer