Skip to main content

Beste KPN,

Jaaaaren geleden (< 1970??) is er telefoon aangelegd in onze woning. Degelijk, zoals destijds werd gedaan.

Er komt een kabel van 15 mm doorsnee naar binnen, tot 50 cm hoog langs de muur.

Daar bovenop de aansluiting, een pijpje van 10 cm hoog en 3 cm diameter.

Echter genieten wij al enkele jaren van een glasvezel aansluiting, die van KPN wordt niet meer gebruikt. 

Bij de aanstaande renovatie van de ruimte wil ik het geheel uit het zicht / weg hebben. E.e.a. zit in de weg en het ziet er niet uit. In hoeverre kan ik daar wat aan doen? Is dat nog steeds het soort aansluiting dat geplaatst wordt bij nieuwe klanten? Of kan ik misschien op vloerhoogte de zaag erin zetten?

 

Graag jullie reactie hierop. Dank alvast daarvoor!

Groeten, Roel.

 

Je mag het zeker niet afzagen. Waar zit het? In de woonkamer? U gebruikt glasvezel van een andere provider? Begrijp ik dat goed?


Hallo @Roel54 , dat is het zogenaamde IS/RA-punt en maakt onderdeel uit van de infrastructuur en eigendom van KPN en het is dus verboden daar iets mee te doen, ook al is de aansluiting niet meer actief i.v.m. glasvezel.

 


Officieel mag je er inderdaad niet aankomen. Koper wordt uitgefaseerd, dus op termijn is heel de boel nutteloos. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een mannetje van kpn alle huizen en bedrijven in Nederland langs gaat om de overbodige infrastructuur te verwijderen..... Ik wist het wel. 

 

Misschien kun je hem van de muur los maken en ónder de vloer moffelen...


. . .Koper wordt uitgefaseerd, dus op termijn is heel de boel nutteloos. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een mannetje van kpn alle huizen en bedrijven in Nederland langs gaat om de overbodige infrastructuur te verwijderen

Inpandig niet ws, maar er worden al wel overbodige (dikke lange) kabels opgegraven, daar zag ik ooit een filmpje van, maar die kan ik nu niet meer terugvinden natuurlijk :./

Volgens de regels moet niet gebruikte infrastructuur weggehaald worden, als ik het goed heb.

..... Ik wist het wel. 

Ik ook :-)

Misschien kun je hem van de muur los maken en onder de vloer moffelen...

Als het eindje uit de straat maar bereikbaar blijft idd.