Skip to main content

Mijn vaste lijn naar de alarmcentrale doet het niet meer, de alarmcentrale meldt dat er zeer onregelmatig af en toe verbinding is. De monteur van het security bedrijf kan het probleem niet oplossen.

Zoeken met servicetool, levert op geen storing op dit adres, vervolgens meldt het tool  het is niet gelukt om gegevens op te halen.

Ik zou graag monteur van KPN zien dit dit oplost

Dat @hildegaard . Welkom op het forum.

Wat een narigheid. Gaat het hier om een medisch alarm of is het een inbraak alarm? Als ik met jouw gegevens zoek kom ik twee woningen ( of een opgedeelde woning ) tegen. Tevens twee telefoonnummers.

Kun jij het problematische nummer in je profiel zetten en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(zitten alle kabeltjes aan jouw kant goed?)


Hallo Erwin, het betreft het inbraak alarm. Het andere vaste nummer betreft de lift, dat functioneert prima. Ik heb het telefoonnummer van het alarm vermeld in mijn profiel onder : Over mij


Dank daarvoor.  Ik heb meet apparatuur en als ik je lijn doormeet krijg ik een error. De lijn is dus niet goed.

Hier moet een monteur voor komen maar helaas kan ik die niet aansturen. Daarvoor dien je telefonisch contact te hebben.

Mijn advies : bel 0800 0402 en spreek in “Ik wil een medewerker spreken” .  Ik zal een notitie in het systeem achterlaten. Je kunt de collega hier op wijzen. Hij/zij zal dan weten wat er moet gebeuren.

(ik had dit graag allemaal zelf voor je geregeld maar door een technische beperking kan ik geen monteurs regelen voor ‘oude’ analoge lijnen - dat moet via de telefonische ingang, helaas )


Bij voorbaat excuses dat ik me hier even in meng.
Ik ben een meelezer, geen kpn-er, maar een ervarings"deskundige" op dit gebied.
Ik verbaas me er al jaren over dat er nog steeds analoge kieslijnen worden gebruikt voor alarm doormelding, veel geld voor weinig zekerheid.

Ik schreef daar al vaak over op dit forum, op te zoeken door dit :
alarm keesyagi site:forum.kpn.com
Compleet in te voeren in een www zoekmachine

Hier ook een uitleg :
https://en.wikipedia.org/wiki/Security_alarm#Alarm_connection_and_monitoring
In het engels, de nederlandse versie is zeer summier op dit gebied.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.