Skip to main content

We zijn al een ruime week bezig om een vaste lijn over  te zetten van een oud adres naar een nieuw adres.

Het betreft een zakelijk abonnement van mijn schoonouders, op het oude adres, dat is opgezegd.

Een nieuw privé abonnement is afgesloten op het nieuwe adres met internet, tv en vaste telefoon. 

Daar is een (per ongeluk door mijn schoonouders) een nieuw nummer voor aangevraagd ipv direct het oude nummer direct te laten porteren.

Inmiddels doet het internet het, de tv (via de app vanwege de bekabeling in het nieuwe huis, maar dat werkt prima) en de vaste telefoon, alleen uitbellen. bij inbellen blijft het nummer in gesprek en dit wordt telkens niet opgelost. Je kunt overigens wel in en uitbellen naar het nieuwe (tijdelijke) nummer, dat nog moet worden opgezegd als het nummer verhuisd.

Gisteren heeft de helpdesk er opnieuw een setje aan gegeven.

Hebben we vandaag op locatie een geset op de Experia box gegeven en de telefoonkabel gecheckt op uitgang 2 van de Experia Box. Alsnog blijft de vaste telefoon een ingesprekstoon geven.

Aangezien we al minimaal een keer of 4 hebben gebeld met KPN en iedere keer wordt er gezegd, nu moet het goed staan, wacht nog even 24 uur,  weet ik niet meer wat er mis gaat.

Kunt u ons helpen?

Hallo @Misssdj! Niet bepaald een soepele overgang zo te horen. Jammer! Aangezien dit ook al loopt via de klantenservice, kijk ik graag even met je mee of er niet al een ticket o.i.d. openstaat. Zo niet, dan ga ik dit voor je regelen. Ik vermoed namelijk dat iemand van de backoffice even aan een knop moet draaien, zodat je eigen nummer actief wordt op dit adres. Om mee te kijken, heb ik je gegevens nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Hoor graag! :blush:


Ik heb het gedaan.


Hey @Misssdj! Ik ben er vandaag weer en wilde met je meekijken. Zo te zien heb je inmiddels contact opgenomen met onze klantenservice, wat ik me goed kan voorstellen. Ik ga ervan uit dat mijn collega je vraag beantwoord heeft. Mocht je ergens toch nog vragentekens bij hebben, dan hoor ik het graag.


Beste Lisa, het is nog steeds niet opgelost, nu weer wachten tot eind van de maand. Het is om gek van te worden. Grt