Skip to main content
Beantwoord

Vaste lijn defect en heb geen GSM

• April 17, 2025
  • 74 reacties
  • 550 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

74 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 22, 2025

Geert, u moet contact zoeken met KPN, en deze community is daar niet de juiste plaats voor want hier helpen klanten elkaar. U kunt bellen met KPN via 0800-0402, eventueel met een telefoon van een buurman, kennis of vriend. U kunt langs een KPN Winkel gaan of contact zoeken via Facebook of X (Twitter)

Hier bezig blijven is een leuke bezigheid maar gaat u niet helpen om de storing te verhelpen.

Geert, u moet contact zoeken met KPN, en deze community is daar niet de juiste plaats voor want hier helpen klanten elkaar. U kunt bellen met KPN via 0800-0402, eventueel met een telefoon van een buurman, kennis of vriend. U kunt langs een KPN Winkel gaan of contact zoeken via Facebook of X (Twitter)

Hier bezig blijven is een leuke bezigheid maar gaat u niet helpen om de storing te verhelpen.

ls

bij een VORIGE storing kreeg ik te horen dat ik, indien ik niet kan bellen, ik mijn problemen hier ook kan beschrijven ‘want KPN leest mee’ 
Niet?
vorige keer (want dit is niet de eerste keer dt de verbinding dood is, de hele vorige week was de lijn ml ook al dood….) is mijn probleem wel opgepakt…
SORRY als ik u geergerd heb, dat was niet mijn bedoeling
gr geert

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 22, 2025

Goedemorgen ​@geert van het hout, ik heb je telefoonnummer en je klantnummer uit de berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om dat soort gegevens in je berichten op te nemen. Berichten zijn openbaar. Als je klant- of abonnementsgegevens met ons KPN moderators wilt delen, dan kan dit door dit in je forumprofiel op te nemen. 

Ik begrijp verder dat je telefoonnummer het niet doet. Zoals Ik_Combineer hierboven al aangeeft is deze Community voor dit soort problemen niet de beste plek.  Dat gezegd hebbende heb ik wel even gekeken wat ik kon achterhalen. Als ik hier jouw telefoonstatus uitlees zie ik dat het telefoonnummer op disabled zou staan in je modem. Ik zie ook dat je een Box 12 hebt. Met een beetje geluk kun je dit dan ook zelf weer herstellen met de volgende stappen:

Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn

Vul je wachtwoord in en klik op inloggen. Als je niet zelf eerder een wachtwoord hebt ingesteld, dan vind je het standaardwachtwoord op de sticker achterop je modem (Admin password).

Eenmaal ingelogd klik je links op Telefonie

Scroll naar beneden op die pagina tot je jouw telefoonnummer tegenkomt. Voor dat nummer staat een schuifje. Als dit schuifje grijs is, klik erop zodat deze groen wordt. 

Mocht het hiermee niet opgelost zijn, probeer dan eens onze Servicetool Bellen.

Meer informatie over telefooninstellingen in je modem en wat je kunt aanpassen lees je hier:

ls,

had ik al geprobeerd… werkte niet

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2025

ls,

had ik al geprobeerd… werkte niet

Tja. Dan is het beste advies toch... bellen. 

Aangezien het handig is om hierbij thuis te zijn even een mobiel lenen of gebruiken van iemand die op bezoek is.

Deze catch22 kun je zelf onderbreken. Met een (tijdelijke) mobiel. 

➡ Of bel kpn vanaf de zaak en bespreek het met de telefonist.

En nu blijkt dat een mobiel achter de hand toch wel handig is. Mobiel valt eigenlijk nooit uit. Mijn kpn mobiel, sinds 1989, heeft nooit geen verbinding gehad.👍

Kom uit de 20ste eeuw en stap in de 21ste. Het hoeft ook anno nu geen smartphone te zijn. Check maar eens Nokia 110 4G. Je bepaalt zelf natuurlijk je bereikbaarheid😉. Hij hoeft niet mee buiten de deur. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 22, 2025

Dan ben je toch bij een meer directere collega aan het beste adres, ​@geert van het hout. Misschien kun je een mobiel lenen van iemand, zoals Peter al aangeeft. Daarmee bereik je ons dan op 0800-0402. Of, als je toch graag digitaal contact zou willen, probeer het via een van onze social media kanalen (Facebook / X).

:-) HEB GEBELD.

wachttijd minder dan 1 minuut. (beel 3)
vriendelijke dame heeft modem gereset, maar dat heeft niet geholpen.
Uieindelijk toch 22 minuten aan de lijn…
Wat veel mensen zich mogelijk wat minder goed kunnen voorstellen is dat ik als zelfstandige houthandelaar soms ook nog wat ander werk moet verrichten. Zou dus graag willen mailen als ik uiteindelijk toch een monteur nodig heb - maar mevrouw zei dat ik moest bellen…

Mijn vraag: is er geen andere mogelijkheid dan bellen?
Ik heb een hekel aan bellen;  bellen = wachten
gr geert

Dan ben je toch bij een meer directere collega aan het beste adres, ​@geert van het hout. Misschien kun je een mobiel lenen van iemand, zoals Peter al aangeeft. Daarmee bereik je ons dan op 0800-0402. Of, als je toch graag digitaal contact zou willen, probeer het via een van onze social media kanalen (Facebook / X).

op mijn zaak (eigen) staan 15 toestellen, dat is het probleem niet. Heb alleen een hekel aan bellen, zeker voor zaken zie ook snel per mail kunnen….

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

op mijn zaak (eigen) staan 15 toestellen, dat is het probleem niet. Heb alleen een hekel aan bellen, zeker voor zaken zie ook snel per mail kunnen….

Maar e-mail is eenrichtingsverkeer. En als je belt kan je makkelijk over en weer met elkaar praten. Dat is ook de reden dat veel organisaties niet via e-mail bereikbaar zijn. 

Mijn advies: Gewoon bellen, of een terugbelverzoek indienen. Of ga anders eens langs een KPN winkel. 

En wat is het probleem van wachten? Ik zet de telefoon in de handfree modus, en ik ga verder aan het werk achter het bureau. 

langs een KNP winkel…. de vorige keer lieten ze mij daar een kwartier wachtern NAJA en het is een verschrikkelijk stuk rijden….
ook dat zoek ik niet. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

langs een KNP winkel…. de vorige keer lieten ze mij daar een kwartier wachtern NAJA en het is een verschrikkelijk stuk rijden….
ook dat zoek ik niet. 

Wat wil je dan? E-mail is geen oplossing, zoals ik al zei. En bellen wil je ook niet graag?

ikHEB gebeld, maar dat bleek niet de oplossing…..

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 22, 2025

:-) HEB GEBELD.

wachttijd minder dan 1 minuut. (beel 3)
vriendelijke dame heeft modem gereset, maar dat heeft niet geholpen.
Uieindelijk toch 22 minuten aan de lijn…
Wat veel mensen zich mogelijk wat minder goed kunnen voorstellen is dat ik als zelfstandige houthandelaar soms ook nog wat ander werk moet verrichten. Zou dus graag willen mailen als ik uiteindelijk toch een monteur nodig heb - maar mevrouw zei dat ik moest bellen…

Mijn vraag: is er geen andere mogelijkheid dan bellen?
Ik heb een hekel aan bellen;  bellen = wachten
gr geert

Waarom heb je niet direct om een monteur gevraagd? 

vorige week vrijdag hebben ze dezelfde storing op afstand tijdens de chat kunnen verhelpen. Daarom dacht ik dat de storing niet bij mij zou zitten.  en hoopte dat ze dit weer konden doen…
MAAR: als er een monteur komt en de storing zit bij mij, moet ik betalen. Dat vind ik voor nu even te gek.
Ik kijk vanavond zelf nog even en stap desnoods over naar telefonie via internet (maar dan bij mijn andere provider: interstroom. Die hebben wél e-mail om een probleem te melden)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 22, 2025

Kpn is in 2010 al gestopt met e-mail voor klantenservice. De wachtrij was toen al zo'n 4 dagen. Laat staan nu met nog meer klanten.

Het was dus helemaal niet efficiënt. Zelfde met de chat.

Andere providers bieden e-mail klantenservice ook niet. Odido heeft zelfs ook geen e-mail voor de klanten, dan moet je bijvoorbeeld Gmail of Outlook hebben. 

Bij bellen is er direct contact met de klant ter plaatse. Als het goed is.

Met een internet of KPN TV storing moet je ook mobiel bellen. Want ook dan wordt op afstand het modem gereset. En dan valt de vaste telefoon verbinding ook weg. 

Zo langzamerhand is het wel tijd voor een monteur. Dit zit in het modem dus ten allen tijde kpn apparatuur. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 22, 2025

@geert van het hout, dit kun je zelf nog proberen maar ik verwacht dat er toch een monteur langs zal moeten komen. 

Ik quote Erik nog even voor wat je moet doen als je echt niet wilt bellen, maar dat is toch het makkelijkste. Als je eventuele wachtrijen wilt vermijden kun je ook een terugbelafspraak maken, ik lees dat je in ieder geval een telefoonnummer hebt waarmee je kunt bellen. 

Maak dus in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin). Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt.

@geert van het hout, dit kun je zelf nog proberen maar ik verwacht dat er toch een monteur langs zal moeten komen. 

Ik quote Erik nog even voor wat je moet doen als je echt niet wilt bellen, maar dat is toch het makkelijkste. Als je eventuele wachtrijen wilt vermijden kun je ook een terugbelafspraak maken, ik lees dat je in ieder geval een telefoonnummer hebt waarmee je kunt bellen. 

Maak dus in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin). Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt.

ik heb begin vd middag gebeld, Vriendelijke dame heeft mijn modem gerestet (alle portforwardings kwijt...) Maar als ik nu bel met mijn eigen telefoonnummer… gaat de tel wél over!
Hoop dat nhet zo blijft - misschien is er nog iets meer dan alleen resetten gebeurd, want alleen resetten bleek vanmiddag nb niet te werken...

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 22, 2025

vorige week vrijdag hebben ze dezelfde storing op afstand tijdens de chat kunnen verhelpen. Daarom dacht ik dat de storing niet bij mij zou zitten.  en hoopte dat ze dit weer konden doen…
MAAR: als er een monteur komt en de storing zit bij mij, moet ik betalen. Dat vind ik voor nu even te gek.
Ik kijk vanavond zelf nog even en stap desnoods over naar telefonie via internet (maar dan bij mijn andere provider: interstroom. Die hebben wél e-mail om een probleem te melden)

Ik quote interstroom: 

Supportdesk

Interstroom beschikt over een eigen Helpdesk Team.
Bereikbaar op een normaal telefoonnummer: 074-245 20 50.
Het Helpdesk team kan je meestal direct helpen
Support op afstand mogelijk
Support op locatie is mogelijk
Naast telefonisch contact maken we gebruik van een Ticketsysteem zodat u ziet wat de status is van uw melding.

Dus nee, ook hun hebben geen klantenservice per email.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Ik lees veel over in gesprek toon van vaste telefonie. Veel is veroorzaakt door het gebruik van de verkeerde telefoon poort. Misschien helpt het om de telefoon kabel te omsteken? B.v. van FON1 naar FON2 en andersom.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 24, 2025

ik heb begin vd middag gebeld, Vriendelijke dame heeft mijn modem gerestet (alle portforwardings kwijt...) Maar als ik nu bel met mijn eigen telefoonnummer… gaat de tel wél over!
Hoop dat nhet zo blijft - misschien is er nog iets meer dan alleen resetten gebeurd, want alleen resetten bleek vanmiddag nb niet te werken...

Fijn om te lezen dat het nu goed werkt. Zou je mij hier ook op de hoogte willen houden mocht het weer gebeuren? Ik ben dan namelijk toch benieuwd wat de oorzaak is. 

Dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

di=oe ik!

maar ik hooop dat het blijft werken hoor :-)

als het onverhoopt weer een keer misgaat, dan ga ik dat zeker proberen.
Maar ondertussen werkt alles weer, toch doordat KPN op afstand ‘iets’ deed nav een telefongesprek.
(dus dat hadden ze ook kunnen doen, mijns inziens, nav een mailtje. tch?)

:-)

Ik quote interstroom: 

Supportdesk

Interstroom beschikt over een eigen Helpdesk Team.
Bereikbaar op een normaal telefoonnummer: 074-245 20 50.
Het Helpdesk team kan je meestal direct helpen
Support op afstand mogelijk
Support op locatie is mogelijk
Naast telefonisch contact maken we gebruik van een Ticketsysteem zodat u ziet wat de status is van uw melding.

Dus nee, ook hun hebben geen klantenservice per email.

en TOCH wordt elk probleem dat ik per mail meld direkt opgepakt en opgelost!
Er werken niet zoveel mensen, ze weten wie ik ben, en ze hebben daar ook allemaal een ingenieurstitel. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze iets niet direkt konden oplossen. Ja, en dat allemaal met mailverkeer. HEERLIJK!
Weet u wat voor het het voordeel is als ik mail?
Ik houd dan niemand van het werk door een ongelegen telefoontje; ze kunnen mijn mail oppakken als ze daar de gelegenheid voor hebben. Heerlijk - dat scheelt mij heel veel tijd (ipv een KPN medewerker die niet weet waar ik het over heb, de verbinding verbreekt en ook niet meer terugbelt…. ) Tja, daar maak je geen fans mee!

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 1, 2025

Voor Interstroom is communicatie via e-mail blijkbaar geen probleem, maar voor een grotere organisatie zoals KPN, NS, Belastingdienst etc.. is de vorm van communicatie per e-mail gewoon onhandig.

Daarom gaat de communicatie vaak via 'vraag en antwoord' pagina's, zodat de meest simpele vragen al worden afgevangen, en niet onnodig bij de helpdesk terechtkomen. En verder zit er natuurlijk grote vertraging in e-mail met het heen en weer reageren. 

Interstroom is ook een kleinere organisatie, en zelfs eentje waar ik nog nooit eerder over gehoord heb. Maar als je daar tevreden mee bent, dan is dat prima! 🙂

Verder zei je dit: "Weet u wat voor het het voordeel is als ik mail?
Ik houd dan niemand van het werk door een ongelegen telefoontje; ze kunnen mijn mail oppakken als ze daar de gelegenheid voor hebben."

Telefoontjes bij bedrijven komen nooit ongelegen. De afdeling telefonische klantenservices doen dit altijd met plezier. Deze medewerkers zijn speciaal opgeleid.

Wees blij dat KPN al jaren lang geen monopolie meer heeft. 😉