Skip to main content

Familie heeft  nog met een oude PTT toestel Bordeaux 10. Liefst zouden zij die vervangen. Maar die is niet meer te koop. Het is dus bekabeld. In die oude telefoon zit ook nog een AUX waarop een tweede telefoon aangesloten wordt. Het heeft geen voedingsadapter nodig. En het moet aan de wand gemonteerd blijven met dus aansluiting met een tweede vaste telefoon.

Die nieuwe telefoons hebben geen aansluitpunt voor een tweede bekabelde telefoon meer. En hebben vaak ook  een voedingsadapter nodig. En kunnen vaak ook niet aan de wand.  Dus een hele puzzel om iets te bedenken. Wie kan mij wat tips geven? 

En verder die hoornsnoer van dat oude toestel is dat RJ10 of RJ11?

Eerst maar proberen die hoornsnoer te vervangen.

 

Hallo @Sven100 , met dat oude hoornsnoer even naar een lokaal onderdelenhuis gaan.

RJ10 telefoonsnoer

​​​​​​

Je kunt ook onderstaande Gigaset telefoon kopen in de lokale KPN-winkel of via de KPN webshop, zie hieronder de link en een afbeelding van de telefoon:

Dallas Basic (kpn.com)

Gigaset Dallas Basic, telefoon met snoer

 


Bedankt voor de info! Hoe kan ik deze telefoon verbinden, bekabeld, met een tweede vaste telefoon, zoals nu is gedaan? Omdat ik geen aansluitpunt zie voor een tweede telefoon


Hallo @Sven100 , daar zijn verschillende verdeelspullen voor bij het eerder genoemde onderdelenhuis.

Neem desnoods de oude en nieuwe telefoon(s) en stekkers en snoeren even mee  en/of een tekening hoe je het wilt hebben en een welwillende medewer(ster) van het onderdelenhuis zal je kunnen adviseren met de juiste spullen, is een kwestie van enkele euro's en geen tientallen euro's voor die losse onderdelen.

Succes.


OK ga ik doen. bedankt voor je snelle antwoord


Als ik de gebruiksaanwijzing moet geloven moeten er wel batterijen in voor het geheugen. Verder functioneert ie ook zonder.

Bij een lokale bouwmarkt is gewoon een RJ11 splitter te krijgen voor 2 toestellen op één lijn.

En mogelijk ook nog een hoornsnoer. Bv bij de Gamma, voor nog geen 3 euro. Mogelijk andere kleur, maar ja, als het maar werkt toch?

… onhandig hoor, een toestel aan de wand. Je kunt maar op één plek bellen en je hebt weinig bewegingsvrijheid i.v.m. het hoornsnoer.

Oud toestel, die Bordeaux 10. Zeker 22 jaar oud.

Echt vaste telefoons, dus bekabeld, zijn een uitstervend ras. Het is nu vrijwel uitsluitend nog draadloze dect telefoons.


Hallo @PeterG , wat dacht je van Gigaset, zoals eerder vermeld en Fysic. Bij de Mediamarkt en de diverse Zorgwinkels voor senioren nog genoeg bekabelde telefoons te koop.

CC: @Sven100 

 

 


Bedankt voor je antwoord Peter. Maar is het nu een RJ11, RJ10 of RJ9 wat ik moet hebben bij deze oude telefoon?


Lijn snoer is RJ11 danwel RJ12. Dan zijn dezelfde stekers. Onderling wisselbaar.

Hoornsnoer is gekruld ( :wink: ) en is RJ9 of RJ10. Past allebei.


bedankt!


Graag gedaan.


Er staan er overigens nog wel een aantal op Marktplaats zag ik.

 

Ik ben echter wel benieuwd naar wat er precies niet meer werkt aan de oude telefoon, zou je dat eens kunnen toelichten, @Sven100?


Die hoorsnoer is waarschijnlijk niet goed meer. Die valt er regelmatig uit. Lipje is stuk. Waarschijnlijk daardoor gaat de telefoon niet over.


Oh…..

Als de hoorn nog wel ‘op de haak’ zit maar het snoer v.d. hoorn eruit is zou de telefoon nog steeds over moeten gaan.