Sinds gisterochtend werkt onze vaste telefoonlijn geheel niet meer. Het is nog een ouderwetse analoge verbinding. Er is geen kiestoon meer te horen, bellen lukt (dus) totaal niet. Ik heb contact met de technische dienst van KPN gehad, maar dat heeft nog geen oplossing opgeleverd. Je zou met een beetje slechte wil ook kunnen zeggen: ik heb niet te horen gekregen wat ik wilde horen en/of mijn punt niet goed gemaakt, maar laat me dat even uitleggen.
De medewerker van KPN die ik gesproken heb, heeft als test ons vaste nummer gebeld (wat we al zo ongeveer 30 jaar hebben), en daarbij bleek dat de telefoon ergens in het land wel overgaat en er werd opgenomen door een dame die verder helemaal niets met ons te maken heeft.
Op de website van KPN heb ik gisteren na het invullen van onze postcode al gezien dat er voor zowel gisteren als vandaag als ook weer morgen werkzaamheden gepland waren in onze buurt. Nu ben ik geen wiskundige, maar de logica van 1 + 1 = 2 ontgaat me hier toch niet: juist op de dag dat KPN ergens hier ‘in de buurt’ aan het werk is, valt onze telefoonverbinding weg en leidt ons nummer daarna opeens naar heel iemand anders. Het lijkt mij met deze gegevens óók nog vrij logisch om dan te concluderen dat het probleem dus niet bij ons in huis is ontstaan, maar elders.
De medewerker van KPN suggereerde echter dat er hier een monteur langs zou moeten komen, en daar raak ik de logica dus even kwijt. Er valt hier in huis volgens mij helemaal niets te monteren. KPN is de enige die weet waar zij gisteren werkzaamheden heeft uitgevoerd en wat ze daar precies heeft gedaan. Dan lijkt mij dat KPN ook wel weet, althans kan weten, wat ze daar moet doen om te zorgen dat onze telefoonlijn weer actief wordt en telefoontjes die voor ons bedoeld zijn niet bij heel iemand anders uitkomen.
Ik hoor graag van KPN of ik hier nu (inderdaad) heel gekke dingen zeg, of dat ik toch ergens wel een punt heb en dit probleem door KPN heel makkelijk opgelost kan worden door even na te gaan wat de werkzaamheden precies inhielden en de fout die daarbij is opgetreden weer te herstellen. Ik zal ook graag verdere gegevens in een privébericht verstrekken als dat nodig is.