Skip to main content
Antwoord

Vaste telefonie werkt niet

• July 9, 2025
  • 3 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik ben een nieuwe abonnee en internet en tv doen het wel, maar vast bellen krijg ik een in gesprek toon bij elk nummer wat ik bel. Als anderen mij bellen krijgen ze ook een in gesprek toon en de telefoon gaat bij mij niet over.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Gastoni welk merk en typoe modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je eenb glasvezel- of koperverbinding?

Als je inliogt in de modem zie je dan wel een geactiveerd telefoonnummer staan?

Heb je de telefoonkabel wel in poort 1 van de groene telefoonpoort op de moden gedaan?

Als je de telefoonkabel in poort 2 van de groene telefoonpoort op de modem doet, werkt het dan ook niet? (Het kan zijn dat je geen 2e telefoonpoort hebt).

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 9, 2025

Beste ​@Gastoni welk merk en typoe modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je eenb glasvezel- of koperverbinding?

Als je inliogt in de modem zie je dan wel een geactiveerd telefoonnummer staan?

Heb je de telefoonkabel wel in poort 1 van de groene telefoonpoort op de moden gedaan?

Als je de telefoonkabel in poort 2 van de groene telefoonpoort op de modem doet, werkt het dan ook niet? (Het kan zijn dat je geen 2e telefoonpoort hebt).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 9, 2025

Bedankt JanD voor het meedenken en antwoorden.

Ik heb gebeld vanaf een andere locatie en de KPN medewerker heeft het opgelost. Het nummer was nog niet geporteerd en na wat ingrepen doet de telefoon het nu.

Ik begrijp niet zo goed waarom klanten de problemen van klanten moeten proberen op te lossen.

Start een chat met een medewerker van KPN. Dat voorkomt een hoop frustraties.

Dit onderwerp kan gesloten worden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 9, 2025

Beste ​@Gastoni 

Ik begrijp niet zo goed waarom klanten de problemen van klanten moeten proberen op te lossen.

Je bent zelf met je vraag op dit klanten voor klanten forum gekomen, dus ik begrijp je vraag niet zo goed.

Maar in ieder geval goed om te lezen dat je nu een goed werkende vaste telefoon hebt.

Veel plezier met je aansluiting en bedankt voor de update.

En mocht je toch nog eens vragen hebben, schroom niet ze hier te stellen.

Wij als mede-forumleden proberen dan een oplossing te vinden eventueel met behulp van het KPN moderatieteam.