Skip to main content

Onlangs zijn wij er achter gekomen dat onze vaste lijn het niet doet. Niet bellen en niet gebeld worden.

Ik heb 4 keer contact gehad met KPN, en de stappen die zijn doorlopen hebben niet (volledig) gewerkt:

  • Ik heb de ExpediaBox V8, in bezit sinds 2015, een paar keer moeten resetten en aan-/uit gedaan op verzoek van de medewerkers.
  • De kabel van lijn 1 naar 2 en weer terug naar 1. Bij 2 echt geen connectie met de box.
  • Lijn is doorgemeten
  • Nieuwe telefoons (advies medewerker, geen idee of het nodig was)
  • Telefoon (basis) die altijd in de woonkamer stond naar de meterkast verplaatst zodat deze rechtstreek in Expediabox zit.

NA (een nieuwe telefoon en) telefoongesprek nr 3, kunnen wij weer met de lijn bellen maar nog steeds niet gebeld worden. medewerker Nr 4, heeft nog iets zitten bekijken, geen idee precies wat, maar kon mij ook niet verklaren waarom wij nu niet gebeld kunnen worden.  

Ik kan alleen maar een monteur aangeboden krijgen a 50 euro. Kan dit niet anders? 
Wat is er nog uit te proberen om het probleem te verhelpen? 

Wat vreemd dat je nog steeds niet gebeld kunt worden, @NikitaL. Goed dat je dit aankaart. Wat gebeurt er als iemand je belt? Gaat de telefoon wel over, of hoor je helemaal niets? Degene die belt, wat voor toon hoort deze? Vul ook je forumprofiel in, dan kunnen we aan onze kant verder kijken.


Beste Erik, 

Wanneer wij het 015 nummer bellen of als gemist nummer terug bellen, krijg je de juist toon te horen dit lijkt op een telefoon die werkt: hij gaat over en vervolgens over op een voice mail. Bij onze vaste toestellen gebeurt er echter niks. 
Ik ben benieuwd en zal mijn forumprofiel verder vullen. 

Gr Nikita

 


Hoi @NikitaL . Er is een trucje om te kijken of het binnenkomende gesprek jouw experiabox bereikt. Er zit een voice/voip lampje op jouw v8.

Als iemand jou belt en die hoort de lijn overgaan, zou jij moeten zien dat het voice/voip lampje gaat knipperen. Is dit het geval, ligt de oorzaak hoogstwaarschijnlijk in het toestel of het kabeltje naar het toestel. 

In ieder geval wel even de moeite om te testen, lijkt me. Zou je je bevindingen met ons kunnen delen?


Hoi Erwin,

het lampje van voice brand continu. wanneer ik naar mijn 015 nummer bel gaat dit lampje knipperen.

Toch vind ik je oplossing niet volledig, want dit zou betekenen dat ze wel mijn tel oude kabel als de nieuwe kabel van de telefoon defect zijn. Vreemd toch?

(Punt 2: de tel basis stond altijd in de woonkamer en nu in de meterkast, erg onhandig.)

Is er nog een instelling om te checken?

Toestel laat geen (gemiste)oproep zien.

Gr Nikita 


Ik snap er niks van @NikitaL .  We kunnen proberen die v8 om te ruilen. (maar het blijft heel frappant dat uitbellen wel lukt, en voip begint te knipperen bij inkomende calls)

Morgen rond 12:00 bel ik je, zodat we de logistiek even kunnen doorspreken. 

 


Maandag komt er een nieuwe experiabox. Ik ben benieuwd of het probleem daarmee verholpen is. Laat je weten hoe het afloopt?


Hoi Erwin, 

Met de nieuwe experiabox (10) is ons probleem opgelost! Super!!! Wij kunnen weer gebeld worden! Ook internet, tv en bellen doen het. 

En ook onze oude telefoontoestel doet het met de nieuw Expedia box..

Wel laten wij het basistoestel in de meterkast staan. Het kastje v10 is net iets groter dan v8 en moet op een andere plekje in de meterkast. En dat haalt de telefoonkabel naar de woonkamer nét niet..  Maar dat is iets voor ons..

@Erwin_ (en @Erik_ )Super bedankt !! 

Gr Nikita


Fijn dat het daarmee toch is opgelost! Ik ben blij dat we je verder konden helpen.