Skip to main content

Mijn moeder van 87 wil haar belkosten drukken. Ze heeft nu BelBudget en een alarm. Kan daar ook VoIP op aangesloten worden. Kan dit met haar huidige telefoon.

Hallo @T-jo , ik weet niet wat ze nu maandelijks betaalt, maar telefoon over voip heb je minimaal een internetabo en vaste telefoonabo nodig en dan ben je € 44,50 per maand kwijt exclusief belkosten, zo duur is een belbudgetabo volgens mij niet.

 


Hi @T-jo ,
Welkom op het forum. Wat @JanD al aangeeft :muscle_tone3: ; als je internet en telefonie aansluit betaal je per maand 44.50 per maand. Afhankelijk van wat ze nu heeft (waarschijnlijk PSTN als er nu een alarm over loopt) kun je daar je huidige abonnement mee vergelijken. De prijzen van PSTN (tweemaandelijkse factuur) kun je hier terug vinden. Prijzen op de site worden wel weergegeven per maand, makkelijk vergelijken dus:ok_hand_tone3: ! Als je dit zelf uit wilt zoeken zou ik je aanraden om even te kijken naar de specificatie van de factuur. Daar staat wel op hoeveel ze belt (misschien anders even een paar facturen en daar een gemiddelde van nemen). 

Laat je weten of ik nog iets voor je kan doen?:relaxed:


Als het alleen om een telefoon-aansluiting gaat, maar wel met een “bureau telefoon”,
zou je beter kunnen overwegen een mobiel abonnement te nemen bij “Youfone”.
En er een "bureautoestel” voor te nemen waar je de sim-kaart instopt.

Scheelt een hoop in kosten.

Youfone SIM-only → geen data (die moet je er dus even bij weghalen),
en dan onbeperkt bellen bij 2 jaar abonnement € 7,00 p/maand.

Optie met "mobiele” bureau-telefoon.
Andere optie eerder in het onderwerp.