Storing kan je dagelijks melden tot 22:00 uur.
Bel met je mobiel het gratis nummer 0800-0402.
<off-topic>
Misschien is het handiger om bij optredende foutmeldingen er ook een nummer bij te laten genereren.
Als ik aan een helpdesk een foutmelding moet doorgeven, dan heeft men meer aan zoiets als;
“er is fout 2600-1337 opgetreden, bel de helpdesk”
Dan dat er op m’n scherm staat; “Er is een fout opgetreden, neem contact op met de helpdesk”
In het eerste geval kan een systeembeheerder er meer info uit halen dan de tweede melding,
die eigenlijk aangeeft; “ Hij doet het niet”.
Maar bovenstaande is meer een verzoek aan de ontwikkelaars van software voor ICT devices en
de fabrikanten van modems e.d.
< /off-topic >
Dank voor de reacties tot zover.
Ik heb "gewoon" de servicetool gehanteerd. Dit tool ging op gegeven moment de telefoon naar port 2 overzetten. Hielp niets.
Tool nog een keer gedraaid en toen de mededeling "er is iets misgegaan". Geen foutindicatie of wat dan ook. Ik heb het tool wat later weer gedraaid, maar....nada.
Herstel gedaan. Niets!
Via webinterface alles bekeken. Mijn kpn nummer niet zichtbaar. En de poorten niet toegewezen aan wat dan ook maar.
Nu begrijp ik dat ik evt een (hardware) reset kan doen. Zowel via de interface als extern (achterkant). Begrijp ook dat vanaf de kpn server mijn gegevens weer geladen worden.
De simpele vraag is dus: is dat laatste waar?
De volgende vraag: moet ik dan mijn WIFI instellingen (naam en password) weer herstellen?
Idem vwb password modem?
Ja, ik kan 0800-402 bellen, maar als ik het probleem zelf in alle rust kan oplossen dan vind ik dat wel zo prettig. Leer ik er ook weer wat van.
Dank alvast voor een reactie
Op zich zou een minuut uitzetten al voldoende moeten zijn om de SIP gegevens weer te laden.
ik heb hetzelfde probleem, alles gedaan zoals beschreven werd. Nog steeds niks telefoon blijft in gesprektoon geven Siemens giga set
Dank voor de reacties.
Zal straks nog eens modem uitschakelen (gewoon stekker er maar uit). Idem voor de aansluit box.
Maar vreemd blijft het wel. Draai al jaren met een Philips set, 4 handsets, zonder problemen. Begon vrijdag toen ik gebeld werd door een kennis. Nam telefoon op en vervolgens stilte... Gebeurde paar keer. Uiteindelijk over en weer mobiel gebeld. Bleek aan kant van kennis dat telefoon wel over ging, maar vervolgens "diepe" stilte.
Nu werkt "dus" niets meer(vwb vaste telefonie). Internet, tv etc wel.
Heb via webinterface ook nog toesteltest gedaan. Ja, hoor, gaat keurig over. Aansluitingen intern dus goed. Extern ook vlgs servicetool.
Zal na het spitsuur (tv etc) hier nog eens wat langer de "stekker eruit trekken", maar ben sceptisch.
Ik gebruik al 12 jaar alleen mobiel. Onbeperkt bellen/sms en bel NL en in/naar EU voor nop.
Familie in Canada via wifi en WhatsApp ook voor nop.
Dito voor mijn nu 86 jarige moeder.
Dag Peter,
Ik snap je keuzes, maar hier zit het iets anders. Hoe dan ook, vast bellen moet werken.
Net alles opnieuw opgestart. Meer dan 1 minuut eruit etc.
Het werkt echt niet hoor. Van mobiel naar vast onmiddellijk de voicemail.
Van vast naar mobiel "in gesprek".
Dus, herstarten werkt in mijn geval niet.
Ja, mobiel is prima, maar vast is voor sommige gebruikers beter.
Bel morgen, dus met de mobiel naar de helpdesk. Ze kunnen daar ook doormeten (ofzo iets) of het ook werkt op je modem. Het zou kunnen dat SIP 1 (poort 1) defect is. Het nummer zou dan over gezet kunnen worden op SIP 2 (poort 2). SIP 1 en 2 staan op hun respectievelijke poorten mits je dat zelf hebt gewijzigd in de v10. Er zijn er die SIP 1 op poort 1 en 2 hebben opdat ze 2 toestellen erop hebben.
Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Heb contact gehad via service nummer 0800-0402 met klantenservice.
Probleem was veroorzaakt door een nachtelijke update van het modem door KPN. Kon men op afstand zien. Verwachten nu mogelijk meerdere klanten met zelfde probleem.
Door een reset op afstand zijn al mijn WiFi instellingen gehandhaafd.
Keurige check over en weer van ingaande en uitgaande gesprekken. Zowel van/naar mobiel als vast.
Alles werkt weer!
Dank voor suggestie om service lijn te bellen.
Fijne dag verder!
@Tukker34 : fijn dat het nu is opgelost.
@jolie1956 : Hoe is het bij jou? Heb jij ook al een terugbelafspraak gemaakt?
https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community
Nogmaals, het bellen van 0800-0402 is echt aan te raden, zeker als de servicetool niet het gewenste resultaat oplevert.
Alleen... die "chatbot" in het begin. Heel irritant. Heb een "onzinnig antwoord" gegeven en werd direct doorverbonden naar een medewerker. Uiteraard via een kleine wachtrij maar daarna heel plezierig geholpen. Mag ook wel eens gezegd worden!
heb gebeld en het probleem is opgelost ;))
Goed om te horen.