Skip to main content

Deze vraag is wellicht vaker gesteld, wie weet heeft iemand een soortgelijke ervaring en mogelijk een oplossing.

Onze vaste telefoon werkt af en toe niet, ik kan gebeld worden maar dan hoor ik niks, als ik zelf bel kom ik niet verder dan een kiestoon en soms helemaal niks.

Een reset van de experia box werkt dan weer tijdelijk, het blijft alleen de gok wanneer we weer eens niet bereikbaar zijn. Er staat een redelijk nieuwe set Panasonic telefoons rechtstreeks aangesloten op de V12.

Volgens KPN werkt alles naar behoren, ik kreeg het advies maar een andere huistelefoon aan te schaffen.

Iemand soortgelijke ervaring? Of is dit het moment de vaste huislijn eruit te doen of simpelweg maar naar een andere provider te gaan?

Allereerst vervelend en niet zoals het zou moeten natuurlijk. Mogelijk kan een moderator, die hier ook nog komt, de boel doorchecken. Staan je gegevens in je forumprofiel? 

Of is dit het moment de vaste huislijn eruit te doen of simpelweg maar naar een andere provider te gaan?

We hadden vaker klachten over de combinatie Panasonic en Box 12, maar nu zelden nog. Zelf ben ik helemaal geen Panasonic dect fan. Maar Gigaset. En evt. Philips.
Al doet deze opmerking eerder aan de Box 12 denken:

Een reset van de experia box werkt dan weer tijdelijk

 

Ik ben alleen wonend dus onderstaande is dan makkelijk te doen.

Zelf heb ik de vaste lijn sinds 2013 niet meer in gebruik. Staat permanent doorgeschakeld, na 2 x overgaan ivm registratie op het modem, naar de mobiel en omdat ik al bijna 10 jaar m'n vaste niet meer verstrek belt er ook bijna geen hond meer op dat nummer.

Ik sta wel nog met alleen de vaste in de gids. De mobiel vermeld ik ook nergens zoals sociale media sites e.d. Wordt derhalve ook héél zelden direct op de mobiel gebeld door phishing figuren. Loopt vrijwel altijd op de vaste, waarop ik ze tegenwoordig ook steevast blokkeer.

Bellen met de vaste telefoon is ook best duur, zelfs met Belonbeperkt. Dat is allemaal veel duurder dan onbeperkt bellen met de mobiel. Tenzij je naar landen buiten Europa belt. Maar dan zijn er via de mobiel ook nog bellen via Whatsapp (naar familie die ook Whatsapp hebben). Dat kan ook gewoon audio only zijn. En bellen via Google.

Voor '’gewone'’ nummers, die alleen traditioneel te bellen zijn als arts, ziekenhuis, instanties e.d. onbeperkt bellen op de mobiel (NL , E.U. , Noorwegen, Zwitserland, Andorra). Goedkoper dan belonbeperkt op het vaste nummer.

Belkosten vaste lijn:

15 cent per gesprek + 15 cent per minuut (NL)
23 cent per gesprek (E.U.)
15 cent per gesprek  + 30 cent per minuut voordeellanden buiten E.U. (oa USA, Canada)
15 cent per gesprek + 100 cent per minuut overig


Hallo @Jurgen71 als je inlogt in je modem kun je zien of je telefoonnummer geregistreerd staat. Als dat zo is, is het inderdaad verstandig eens een andere telefoon met draad te proberen, desnoods proberen op poort 2 van de vaste telefoonlijn.

Succes.

 

 


Hoi @Jurgen71, aan onze kant lijkt alles goed dus. Je start het modem af en toe opnieuw op. Heb je dat ook al eens gedaan samen met het basisstation van de vaste lijn. Maakt dat nog verschil?

Poort 2 zal niet werken, daar staat geen nummer op actief tenzij je een 2e nummer hebt. 


na de laatste reset van 24 dagen geleden vandaag weer hetzelfde euvel.

telefoon als eerste even gereset, geen werking

modem gereset, en weer werkend voor de komende 3-4 weken

KPN mag nu wel eens actie gaan ondernemen, dit probleem is ontstaan sinds het laatste modem, daarvoor een keer problemen gehad met de overgang van koper naar glasvezel.

Weinig zin mijn vaste lijn weg te doen of een andere set te kopen voor iets wat altijd normaal werkte.


@Jurgen71 : Kun jij jouw profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


klantnummer er in gezet, is dit voldoende zo?


klantnummer er in gezet, is dit voldoende zo?

Plus naw-gegevens plus laatste 4 cijfers IBAN svp


NAW zijn er in gezet, IBAN zie ik geen ruimte voor


NAW zijn er in gezet, IBAN zie ik geen ruimte voor

Dat kun je in ieder vakje zetten waar privé bij staat, alleen voor jou en KPN te zien.

 

 


nou, die staan er nu in

ben benieuwd


Ik ben er mee bezig geweest. Vandaar dat jouw modem is herstart. Ik zie dat er wat aan de hand is met de telefonie. Maar ik kan de telefoon niet bereiken. Deze staat wel aan? Aangesloten op poort 1 van het modem?

 


Poort 1, aangesloten en werkzaam.

WiFi en bellen lag er vanmorgen uit, bellen doet het nu weer echter WiFi niet

 


Van het een in het andere. Dat is niet zo mooi en zou niet mogen. Heb je alleen wifi via het modem? Of maak je ook nog gebruik van versterkers? Heb je die al eens herstart of zelfs gereset? En daarna deze opnieuw aangesloten met de Thuis app? 


Ik heb de boel weer zelf terug mogen zetten in het modem.

Prima dat er mee wordt gedacht, minder goed dat er werkzaamheden zonder aankondiging worden uitgevoerd.

Wellicht toch s handig om naar een andere provider over te gaan.


Ik zal er volgende keer om denken, maar om problemen te kunnen oplossen is dit een van de stappen die gedaan moet worden. 

In ieder geval mocht er weer iets zijn, laat het dan vooral weten.


we gaan het beleven, het duurt elke keer 3 - 4 weken voordat de boel weer in storing komt


Hopelijk deze keer niet.  Mocht het dan toch gebeuren, laat het weten.Â