Skip to main content
Beantwoord

Vaste telefoon doorschakelen lukt niet

  • 23 June 2024
  • 17 reacties
  • 167 keer bekeken

Normaal kon ik mijn vaste telefoon doorschakelen naar mijn mobiele nummer .Probeer nu al dagenlang om het doorschakelen aan te passen in mijn KPN maar telkens komt er de melding: 

Helaas is er wat fout gegaan bij het ophalen van de gegevens, probeer het nogmaals.

Het aanpassen ging altijd gewoon goed , kan het wat te maken hebben met de update van het modem?

Weet iemand de oplossing? Bij voorbaat mijn dank. Kees Kanters

Werkt *21*06nummer#  niet meer ? ….


Bedankt voor uw reactie. Dat is nieuw voor mij , deed het altijd in mijn KPN en dat ging altijd zonder problemen dus heb nooit verder gekeken. Maar hoe werkt dat dan? instellen met de vaste telefoon? 

Groet, Kees


In MijnKPN op je mobiel moet dat gewoon kunnen @Kees0162 

Ik krijg die foutmelding ook, dus er zal wel ergens een systeemstoring zijn bij KPN

Doorschakelen handmatig:

https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

 


Hier laden de telefoon instellingen, voor vaste telefoon, ook niet. 

Doorschakelen met ster codes is er al zolang het kan. Sinds 1998. Apps enzo bestonden toen nog niet eens.

Wat toets je in op je vaste telefoon?
Voor direct doorschakelen bij de meeste providers ✽21✽nummer#, niet vergeten verbinding met de centrale te maken (kiestoon). Uitzetten met #21#. Bij XS4ALL zet je ✽# vóór álle codes, ook de uitschakelcode en ook voor 1233 voor je voicemail (dus ✽#1233).

Met vertraging. Toets in ✽61✽nummer# of bij XS4ALL ✽#✽61✽nummer#. UItzetten resp. #61# of ✽##61#.

Voor in gesprek / niet bereikbaar geldt hetzelfde maar dan met 67.


Allen bedankt voor de reactie. Ook bij de bovenstaande link krijg je dezelfde melding, werkt dus ook niet. Denk dat het probleem bij  KPN is daar ik niet alleen ben met deze melding. Het probleem is dat je het aantal keren dat de telefoon moet overgaan voordat hij moet doorschakelen dat je dat alleen in mijn KPN kunt wijzigen en dat lukt dus al dagenlang niet. groet, Kees 

 


Waarom laat je 'm niet doorgeschakeld staan?

Ik doe dat met “na 4 x overgaan”. Heb ik thuis eventueel de tijd (eventjes) om alsnog de dect op te nemen, maar meestal wacht ik totdat het op mijn mobiel komt. Het staat al 12 jaar zo, sindsdien geef ik anderen alleen nog het 06 nummer. Er belt inmiddels vrijwel geen hond meer op de vaste telefoon. Gelukkig.

Uitgaand bellen alleen met de mobiel. Met de bundel kost dat … niets. In Nederland en in en naar alle EU landen.


Het probleem is dat je al dagen lang  niets kunt wijzigen in het doorschakelen in mijn KPN. gr, Kees


Wel via de ster codes. 

Alleen kun je "na y keer" niet wijzigen. 

Dat het niet werkt in MijnKPN heb ik doorgegeven. 


De laatste keer dat ik de instelling heb gewijzigd is  weken geleden, en ik  kon altijd bijna wekelijks de instelling wijzigen  omdat ik telkens een aantal dagen naar België ging en dat lukt dus nu niet meer. Gr, kees


Het kan dus wel. Via de ster codes. Daar moet je dan wel voor thuis zijn.

Maar momenteel niet via de MijnKPN app of website. Nog een fijne dag verder.


Peter bedankt voor je reacties, zit momenteel weer in België, als ik weer thuis ben ga ik de andere manier proberen.

Nog een fijne avond. Gr, Kees


Ik kan de telefoon instellingen nu bereiken via de app. Jij ook?


Ja via mijn KPN kan ik ook weer bij de instellingen, dus het werkt weer.

Maar even een melding van KPN dat ze een paar dagen niet bereikbaar zijn zou wel op zijn plaats zijn geweest.

Peter bedankt en nog een fijne dag. Gr, Kees


Het heeft voor mij gelukkig altijd gewerkt, want ik gebruik alleen maar de ster-codes.

Voor de app. heb je zo’n wrijftelefoon nodig, en dat werkt dus niet op m’n Nokia. … ;-)


Maar even een melding van KPN dat ze een paar dagen niet bereikbaar zijn zou wel op zijn plaats zijn geweest.

Ik denk dat ze het nog niet wisten. Dit zal geen automatische monitoring hebben. Als klanten het vervolgens niet melden wordt het lastig. 

Ik heb 't middels dit topic (N.N.) ook geprobeerd en direct gemeld dat het niet werkte. Gelukkig kort lijntje naar moderators anders had ik gebeld natuurlijk. 

Maar. Je zat al in België en had nog niet doorgeschakeld. Vergeten bij vertrek?

Gebruik mijn tip eens. 24/7 doorgeschakeld laten met "na 4 x". Of 5 x, of…

Dan kan je het gewoon nooit vergeten. 

Fijn verblijf nog!


@Xenomatrix2

Het kan ook via de website. 

http://mijn.kpn.com

En zo'n wrijf 😀 telefoon is buitengewoon praktisch. Doorschakelen kan dan ook nog als je bijvoorbeeld in België zit.

Eten bestellen en direct betalen. Heel handig. 

Even je bankrekening checken…

Ik wou er ook niet echt aan. Maar in april 2020 (lockdown) viel mijn GSM stuk.


Bedankt voor de reactie. Inmiddels werkt het weer. Ja normaal heb ik het doorschakelen ook op na 5x overgaan staan maar als ik een aantal dagen niet thuis ben dan pas ik dat aan naar 2x overgaan en dat ging dus een aantal dagen niet. En wat je voorstelt daar zal ik nog eens over nadenken Nogmaals allen bedankt voor de reacties Groet, Kees


Reageer