Skip to main content

We zijn sinds de verhuizing overgestapt naar KPN inclusief vast bellen. Alles werkt behalve, daar komen we nu achter, dat we niet gebeld kunnen worden. Bellers horen wel dat de lijn overgaat maar onze telefoon blijft muisstil. We kunnen wel bellen naar buiten en dan werkt de verbinding prima. Ik heb met behulp van de online storingschecker al alles gereset, de flashtijd instellingen van ons toestel aangepast (alle opties geprobeerd). We weten dus niet of we ooit belbaar zijn geweest sinds de verhuizing…..

Oh we hebben een panasocic dect huistelefoon, het geluid staat gewoon aan en verder lijkt alles te functioneren.

Iemand een idee wat het kan zijn en welke oplossing ons helpt weer bereikbaar te zijn?

 

 

Heb je nu een Experiabox Box 12 modem? Op 1 of andere manier heb ik daar al meer klachten van gezien specifiek i.c.m. Panasonic.

Nota Bene: andere phone poort al geprobeerd?


Hallo PeterG,

het is idd een box 12. Aangezien we op het oude adres nog bij ziggo zaten kan ik dus ook niet bepalen of het sinds de box 12 is ontstaan of daarvoor. De andere poort hebben we ook geprobeerd, helaas zelfde effect.

 

Als ik je zo tussen de regels doorlees hebben we nog maar 1 oplossing: nieuwe vaste telefoon aanschaffen 😞 (nu is het al wel een stokoude maar hij deed het tot nu prima eigenlijk) of heb ik nog andere alternatieven?


Beste @Smikkelberen,

Zou je de modem eens een reset willen geven? Even met een paperclipje het resetknopje een paar seconden ingedrukt houden totdat ie opnieuw opstart.

LET OP: Het kan zijn dat je je WiFi wachtwoorden opnieuw moet instellen. 


Als ik je zo tussen de regels doorlees hebben we nog maar 1 oplossing: nieuwe vaste telefoon aanschaffen

Ik zou eerst maar eens vaststellen of dat wel werkt. Door bv. bij iemand een dect set (ik heb áltijd Gigaset) te lenen en dan naar jezelf bellen met mobiel.
Een nieuwe kopen heeft alleen zin als '’we'’ zeker weten dat de phone-poort op de Box 12 goed werkt.

N.B. bel je veel met de vaste? Dat is best prijzig.

Naar NL vaste en mobiele nummers: 15 cent per oproep + 15 cent per minuut*

Naar overige E.U. vast/mobiel: 23 cent per minuut*

*laatste minuut per seconde

Zelf heb ik mobiel abo met onbeperkt bellen/sms (E.U.). Mijn abo kost zelfs minder dan Belonbeperkt op de vaste lijn….


N.B. bel je veel met de vaste? Dat is best prijzig.

 

Hoezo is dat prijzig? Je kunt ook vast bellen hebben met: 

Dan heb je ook geen beltarieven.


En dat is wel goedkoop, @Dennis Schreve ? Ik vind zelfs Belonbeperkt Nederland nog behoorlijk prijzig. Zeker ten opzichte van onbeperkt bellen met de mobiel, € 1 extra per maand, wat ook nog eens de hele E.U. is! :kissing_closed_eyes:


En dat is wel goedkoop, @Dennis Schreve ? Ik vind zelfs Belonbeperkt Nederland nog behoorlijk prijzig. Zeker ten opzichte van onbeperkt bellen met de mobiel, € 1 extra per maand, wat ook nog eens de hele E.U. is! :kissing_closed_eyes:

Me moeder belt veel, en als je meerdere huishouden heb is dat goedkoop. Misschien belt @Smikkelberen wel erg veel. :wink: