Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon gaat niet over, maar ik kan wel bellen

  • 3 June 2024
  • 6 reacties
  • 61 keer bekeken

Telefoon gaat niet over, maar ik kan wel bellen. What todo?

Om een en ander uit te sluiten. 

1 Bel eens met je mobiel je vaste. Hoor je de overgang toon? Neem dan je vaste eens op.

2 Leen een andere vaste telefoon. Gaat die wel over.

3 Welk modem heb je?

4 Staat de handset per ongeluk op stil? 🔕


<off-topic>

Heel vroeger moest je ervoor zorgen, dat de verbinding tussen ‘B’   en ‘EB’  gelegd was.

Anders deed je bel het ook niet.

Maar dat was in de tijd van de T65 met draaischijf ……

</off-topic>


 

Ik was al aan het experimenteren gegaan, maar helaas niet iets gevonden dat de oplossing was.

 

ad 1 Gebeld naar de vaste telefoon: Bij de mobiel hoor je de toon. Bij de vaste telefoon gebeurt niets. Opnemen van vaste telefoon heeft eveneens geen resultaat.

ad 2 Met andere vaste telefoon (nog) niet geprobeerd. Wel met andere mobiele telefoons.

ad 3 Modem is Experia V8

ad 4 De aanwijzingen in het menu zijn soms ondoorgrondelijk, maar volgens mij staat de telefoon niet op stil.

 

iig tot zover dank

  1. Jacobs

 


3) Experia v8

Die is het probleem. Hier had ik die nog geen half jaar en toen werkte de nummerweergave niet meer.

Bovendien is de ondersteuning ten einde.

 


Na enig gezoek:

knop ‘ruil je modem om’ en knop ‘ruil gratis je modem om’ zijn verwarrend: je kunt de verkeerde kiezen (en dat heb ik dus gedaan).

Maar…. het nieuwe modem is besteld.

Ik laat me verrassen.

Groet


Ik zie dat de Community je al goed op weg geholpen heeft, @Peter TaiChi, en dat je een nieuw modem hebt aangevraagd. Heel goed. Hopelijk is deze de oplossing voor jouw probleem. Zo niet, laat het dan gerust weten. De Community denkt graag met je mee.


Reageer