Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon geeft in gesprek toon met Experia Box V10a

  • 16 July 2024
  • 16 reacties
  • 122 keer bekeken

Mijn vaste telefoon geeft continue de in gesprek toon. Dat gebeurd ook wanneer ik gebeld wordt. Op de Experia box V10a zit geen apart lampje voor de telefonie. Ik heb met KPN al alles doorgelopen zonder resultaat. Ik heb alle baterijen vernieuwd, een andere dect set geprobeerd, alle kabeltjes gecontroleerd en vernieuwd, de experia box opnieuw opgestart, een harde reset doorgevoerd ( resetknopje ingedrukt totdat alleen het powerlampje brandde) maar niets helpt.

 

De telefoon heeft u aangesloten op de groene phone poort?

U heeft geen splitten of iets dergelijks meer in gebruik? 

 


Ja, in de groene poort! Nee, geen splitter in gebruik. 


Dat is lastig. Uitgaand ook niet? Mogelijk zijn je telefoon gegevens niet (goed) geladen in je modem. Herstart 'm eens door deze 30 seconden uit te zetten. Helpt dat niet bel dan met mobiel even naar kpn. Dan kunnen ze nog tijdens het gesprek gegevens opnieuw naar het modem sturen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel: aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Uitgaand inderdaad ook niet. Ik heb gister met KPN gesproken en hebben we samen alsnog alles gereset en doorgelopen. Er werd aangegeven dat alles goed staat, echter lijkt mij dit sterk want dan zou het moeten werken als je zwart-wit denkt haha. 


Heb je koper of glasvezel. 

Mogelijk in volgende gesprek aansturen op nieuw modem.  Mogelijk is toch de SIP stuk in deze.

Zelf heb ik die dure vaste lijn niet meer in gebruik. Niet voor uitgaande gesprekken althans. En als er tegenwoordig 1 gesprek per maand binnenkomt is dat ook veel. Men ziet nu 12 jaar m'n 06 nummer als ik bel tenslotte. 


Hi @worm71, welkom hier. 

Zo te lezen heb je alles al gedaan wat je kon doen. Heb je ook de mogelijkheid om het te testen met een ander toestel? Dan kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. 

Ik hoor graag van je. 


Als je het basisstation ontkoppeld van het modem zou de lijn 'vrij’ moeten zijn. Als je dan ernaar toe belt zou je de wachttoon moeten krijgen. Dan ligt het aan je telefoonset.

Blijft het dan nog bezet dan zit de fout bij kpn. Van modem tot centrale.  Maar als een herstart van het modem niet tot resultaat heeft geleid is dat wel uit te sluiten. Of de SIP moet defect zijn.


@Alex van KPN we hebben het zelfs getest met een nieuwe dect-set. ik denk nu echt dat het aan de modem ligt. 


@PeterG ik denk dat het aan de modem ligt. 


Dan even bellen 0800-0402. 

En ik denk dat @Alex van KPN nog langs komt. Maar dat duurt wat langer.

Staan voor Alex oa de NAW gegevens al in je profiel?

https://community.kpn.com/settings/profile

 


@PeterG Ik had alles al aangevuld, had ik gelezen in een ander topic! Dankjewel 😀


Dankjewel voor je gegevens. Heb je ook al met ons gebeld? Eventueel met een mobiele aansluiting? Dan kunnen de collega's live meekijken en metingen uitvoeren. Dat is namelijk sneller. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 


@Alex van KPN Dat heb ik al gedaan, maar daar is verder niet uitgekomen. Alle mogelijke metingen en stappen zijn ondernomen door jullie en mij. Ik denk dat de laatste stap een nieuwe modem is. 


@Alex van KPN Dat heb ik al gedaan, maar daar is verder niet uitgekomen. Alle mogelijke metingen en stappen zijn ondernomen door jullie en mij. Ik denk dat de laatste stap een nieuwe modem is. 

En is dat ook in gang gezet? 


@Alex van KPN Nee, nog niet. Telefonisch kwam ik niet verder dan dat zij mij naar een KPN winkel wouden laten gaan….


Dat is in ieder geval de snelste optie. Op onze website kun je een overzicht van alle KPN winkels vinden, hopelijk zit er ook eentje bij jou in de buurt. 


Reageer