Skip to main content

Goedemorgen, 

Sinds anderhalve week vaste telefoons ineens in gesprek. We dachten dat het aan de telefoon lag en hebben een nieuwe giga set gekocht. Zelfde probleem. Experiabox al tijdje van stroom af gehad en ook harde reset gedaan. Helpt niks. Toestellen zijn aangemeld en hebben bereik. Zitten op telefoon poort 1. Ook vreemd dat er geen lampje brand als de kabel klikt in poort 1 of 2. Toch modem defect? Via kpn app ook vele malen poging gedaan. Bij testen steeds foutmelding en weer teruggegooid naar stap 1. Wat te doen? 

 

Admin: eigen vraag voor topic aangemaakt

Hallo @LeonHans , als je in de modem inlogt, zie je dan wèl je telefoonnummer aangemeld staan?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 


Voor een ieder, ter info, als je (bij dit oude vertrouwde 2 draads telefoonsysteem) de telefoonsluiting leeg laat zal onder normale omstandigheden de telefoon overgaan, althans zo lijkt het dan va de beller gezien.

In dit geval was het loskoppelen van het toestel genoeg geweest om een defect daar in uit te sluiten.


Telefoonnummer wel zichtbaar. Type V10. 

 


Staat trouwens:

 

Phone 1: unregistered

Phone 2: met telefoonnummer dat klopt

 


hebben een nieuwe giga set gekocht. Zelfde probleem.

Zit er ook een ander kabeltje (RJ12) tussen het modem en de basis?

Volg eens de tip van @KeesYagi . Trek de telefoonkabel uit de modempoort (phone 2 dus) en bel dan je eigen nummer eens. Zonder dat er dus ook maar iets is aangesloten? Lijkt ie dan wel gewoon over te gaan of hoor je de bezettoon?


Nee, alles is hetzelfde gebleven. Ik dacht bij vorige gigaset dat het kabeltje tussen experia en basis kapot was, maar nu met nieuwe basis en experia met nieuwe kabel verder geen verbetering. 


Tip ga ik even proberen 


Kabel in poort 2 gedaan en werkt nu wel. Blijkbaar doordat er nu ineens een 'not registrered' nummer op poort 1 staat. Kan ik hem zorgeloos in poort 2 laten zo? 


Kan ik hem zorgeloos in poort 2 laten zo?

Als je telefoonnummer op Poort 2 werkt is dat prima. Kan je gewoon zo laten.

Hier gaf je die HINT trouwens al aan jezelf:

Staat trouwens:

 

Phone 1: unregistered

Phone 2: met telefoonnummer dat klopt

 

PS beltarief: Nederlandse nummers 15 cent per minuut +15 cent per tot stand gekomen gesprek. Overige E.U. 23 cent per minuut.

(bij de televisie heb ik mijn ontvanger ook niet in HDMI 1 maar HDMI 2)

 


Bedankt Peter! Dan laat ik poort 1 staan op 'niet geregistreerd' nummer. Hoewel het raar is, dat dit ineens omgewisseld is, zonder dat we iets gedaan hebben, ben ik heel blij dat het weer werkt. Allemaal bedankt voor de tips! 


Hallo @LeonHans , goed om te lezen dat het opgelost is en graag gedaan uiteraard.