Skip to main content
Beantwoord

Vaste telefoon: Kan niet gebeld worden

• May 6, 2026
  • 11 reacties
  • 126 keer bekeken

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

kan niet gebelt worden op mijn vaste telefoon maar kan wel zelf bellen.

als ik bel naar de vaste telefoon met mijn mobiel komt er op mijn mobiel rechtsonder de groene knop met terug bellen en links een kruis in beeld

Ā 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Harry En Jannie BrokĀ en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen. šŸ™‚

Gek dat gebeld worden niet lukt. šŸ˜• Je hebt het met je eigen mobiel getest, gebeurt dit ook wanneer andere mensen je proberen te bellen?
Zo kunnen we uitsluiten of het alleen tussen jouw mobiel en de vaste telefoon misgaat.Ā 

Zou je ook de stappen voor hetĀ oplossen van problemen met de vaste telefonieĀ eens willen doorlopen?
Je kunt daar inloggen met je MijnKPN account en dan stap voor stap op zoek naar de oplossing.

Mocht ook dat niet helpen, wil je dan laten weten wat je geprobeerd hebt en wat de resultaten waren?
Dan kunnen we verder meedenken!

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2026

Beste ​@Harry En Jannie BrokĀ wat voor vaste telefoon gebruik je, een met stekker in de muur of een met kabel in de modem?

Ā 

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

met kabelĀ in het modem

Ā 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 6, 2026

Beste ​@Harry En Jannie BrokĀ als je inlogt in de modem (welkmerk en type?) zie je dan wel je vaste nummer geregistreerd en actief staan?

Heb je glasvezel of koper?

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geef de modem ook een herstart en eventueel een fabrieks-reset.

Ā 

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

geen glasvezel en modem is van kpn box 12. het telefoon lampje brand ook op het modem.

volgens de test die ik deed van kpn was de telefoon verbonden.

Het gekke is dat ik wel kan bellen ermee maar niet gebeld worden.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 6, 2026

Hallo ​@Harry En Jannie BrokĀ 

De KPN Box 12 heeft twee poorten:Ā  Phone 1Ā  enĀ  Phone 2.

Op welke poort zit de telefoon aangesloten?
Probeer ook de andere poort eens.

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

Hij zit op poort 1 en 2 ook geprobeerd maar ook niet. Helaas

Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 8, 2026

Hi ​@Harry En Jannie BrokĀ en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel reacties hebt gekregen. šŸ™‚

Gek dat gebeld worden niet lukt. šŸ˜• Je hebt het met je eigen mobiel getest, gebeurt dit ook wanneer andere mensen je proberen te bellen?
Zo kunnen we uitsluiten of het alleen tussen jouw mobiel en de vaste telefoon misgaat.Ā 

Zou je ook de stappen voor hetĀ oplossen van problemen met de vaste telefonieĀ eens willen doorlopen?
Je kunt daar inloggen met je MijnKPN account en dan stap voor stap op zoek naar de oplossing.

Mocht ook dat niet helpen, wil je dan laten weten wat je geprobeerd hebt en wat de resultaten waren?
Dan kunnen we verder meedenken!

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

Hoi Sanne

Bedankt voor de reactie en ik ga er mee aan het werk en laat weten hoe het afloopt.

Gr Harry

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helemaal goed, ik ben benieuwd naar de resultaten! šŸ™‚

Harry En Jannie Brok
Deelnemer

Hoi Sanne

het is gelukt in het modem zag ik dat de ingaande poort 1 niet aan stond en nu werkt het.Ā 
bedankt groetjes Harry in

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Oh fijn! Dat is goed nieuws. Bedankt voor het laten weten! šŸ˜„