Skip to main content
Antwoord

Vaste telefoon lijn werkt niet sinds begin van het abonnement

• August 11, 2025
  • 8 reacties
  • 88 keer bekeken

Mijn nieuwe Kpn aansluiting (sinds een paar weken) heeft ook mijn telefoon overgezet, maar die werkt nog steeds niet.

Ik heb vandaag gebeld maar volgens helpdesk was alles goed.

ik zie het ledje vanndentelefoon iet branden op de router en krijg ook geen kiestoon. 

de spanning van de router en de glasvezel modem heb ik eraf gehaald maar ook dat werkt niet.

oplossing zou zijn complete reset. Nou kan ik dat best doen maar ik heb de wifi een andere naam en passwoord gegeven en nog een paar settings gedaan, dus eigenlijk wil ik dat niet doen.

is dit probleem ook anders op te lossen dat jullie weten?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@V015221, welkom op de community. Als je overstapt met het telefoonnummer hoort die ook gewoon te werken natuurlijk! Is het inmiddels gelukt om het nummer aan de praat te krijgen? Het snelste kan dat via een terugbelafspraak samen bekeken worden, dan kan de volledige verbinding nagekeken worden.

8 reacties

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Je kunt kijken of het telefoonkabeltje in het modem goed klikt. Als het goed is zijn er ook 2 poortjes voor, standaard moet hij in 1 zitten. Zit dit verder zoals het hoort?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2025

Hoi Dave zit in poort 1 en ik heb hem al een paar keer er in en eruit gehaald en klikt er in. Helaas geen verschil.

Dave van Toer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Hoi Dave zit in poort 1 en ik heb hem al een paar keer er in en eruit gehaald en klikt er in. Helaas geen verschil.

Dat is inderdaad vreemd, normaliter zit daar standaard het telefoonnummer op gekoppeld. Mogelijk dat je de klantenservice nog eens kunt bellen (mobiel) en het toch even met hen kunt doorlopen? Eventueel in poort 2 en het door hen laten omzetten om te zien of dat toch zode aan de dijk brengt? 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Hoi ​@V015221, welkom op de community. Als je overstapt met het telefoonnummer hoort die ook gewoon te werken natuurlijk! Is het inmiddels gelukt om het nummer aan de praat te krijgen? Het snelste kan dat via een terugbelafspraak samen bekeken worden, dan kan de volledige verbinding nagekeken worden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 13, 2025

Als het telefoon lampje (de rechter) niet brand gaat hij het inderdaad niet doen. Het is super vervelend alleen u zult dan echt een harde reset moeten doen met een paper clip. In de meeste gevallen lost dit het probleem op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2025

Bedankt allemaal, inderdaad volledige reset gedaan en nu werkt het.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is ​@V015221, alles werkt daarmee nu naar behoren? Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 19, 2025

Bedankt Jasper!!