Skip to main content

De vaste telefoon die ia aangeloten op de FritzBox 7590 medt zich niet aan. In het logboek staat dat: Remote site meldt als oorzaak: 481.

Wat dat betekent weet ik niet.

Is dit een nieuwe opstelling of werkte het eerder wel ?


Is het een FB van KPN gehuurd of een eigen FB @Softwaregeek ?


Ik heb het probleem jaren geleden ook eens gehad.
Toen heeft het geholpen door de SIP-gegevens in het KPN-account en het wachtwoord te wijzigen.


En er is niemand “in” de fritzbox geweest ? Om iets in te stellen of te “verbeteren” ?
Zo ja, dan is het aan kpn om te zien wat er aan de hand is.
Vul de persoonlijke gegevens in op de juiste plek (of is al gedaan).
Of bellen 0800-0402


De vaste telefoon die ia aangeloten op de FritzBox 7590 medt zich niet aan. In het logboek staat dat: Remote site meldt als oorzaak: 481.

Wat dat betekent weet ik niet.

Nee, in de logboeken is niets te vinden.


Ik heb het probleem jaren geleden ook eens gehad.
Toen heeft het geholpen door de SIP-gegevens in het KPN-account en het wachtwoord te wijzigen.

Dat lukt niet, volgens die website kan ik het wachtwoord niet wijzigen(?).


Is het een FB van KPN gehuurd of een eigen FB @Softwaregeek ?

Nee, heet is een eigen apparaat.


@Softwaregeek een handleiding is te vinden op https://forum.kpn.com/search/activity/recent 

Ik weet niet meer precies hoe het destijds ging, ik herinner mij dat het lukte met “wachtwoord vergeten”, dan krijg je een link om het opnieuw in te stellen.

Succes ermee!

 

 


@JRe er is een verkeerde link in je bericht gekomen. Welke bedoel je precies? 

@Softwaregeek je hebt wel de SIP Tool gebruikt?


Toen ik voor het eerst mijn 7590 in gebruik nam kwamen die gevens vanzelf in het modem,
Wellicht helpt een factory reset?

In mijn geval gaat het om een bruikleen modem dat ik ooit van xs4all heb gekregen, en na de overgang naar glasvezel  in gebruik is genomen.


De helpdesk pagina’s van FB geeft het volgende aan:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/28_Uitgaande-telefoonverbindingen-via-internet-niet-mogelijk/


@Bart_Z de link is wat lastig terug te vinden, maar het document dat daar te vinden is, ziet er zo uit:

dan weet jij vast wel waar je die kunt vinden.


Ik heb hier wel de pagina hoe je telefonie op de FRITZ!Box kan instellen. 

Verder op de site alles over Vast bellen