Skip to main content

Op 16 november zijn wij verhuisd en op 17 november is er een monteur geweest om de aasluiting in orde te maken. De telefoon werkte toe wel maar nog onder het oude netnummer. Nu kom ik er net achter dat de vaste telefoon dus niet werkt. Na onze verhuizing hebben wij ook geen berichtgeving ontvangen over een nieuw telefoonnummer. Dit had volgens mij wel gemoeten omdat we verhuisd zijn naar een ander netnummergebied.

Hoe krijg ik dit opgelost?

PS

Internet en TV werken wel normaal.

 

 

Hallo @RPXP en welkom op het KPN Forum! Fijn dat Internet en TV werkt, nu nog de vaste telefoonlijn. Fijn dat jouw profiel al ingevuld is met jouw gegevens: ik zie dat jullie inderdaad verhuisd zijn naar een ander netnummergebied: het kan heel goed zijn, dat hierdoor het vaste nummer niet meer werkt.
Ik ben benieuwd of jullie nog wel een kiestoon te horen krijgen? En is het modem al eens herstart? Ik hoor het graag, dan ga ik hier achteraan!


Hallo Shyrin,

Ik krijg geen kiestoon te horen maar een soort van snelle in gesprektoon. Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Het modem heb ik al een paar keer gereset en ook de telefoonkabel van poort 1 naar 2 omgezet. Maar helaas zonder resultaat. Overigens heb ik ook nooit bericht ontvangen over wat ons nieuwe telefoonnummer zou worden...


Helder, dank voor deze aanvullende informatie. Voor zover ik het kan zien, is het telefoonnummer ongewijzigd gebleven: ik ga dit uitzoeken en kom erop terug zodra ik meer weet!


Normaliter is het zo, dat bij een verhuizing naar een ander netnummergebied , je een nieuw telefoonnummer krijgt. Ik heb je lijn uitgemeten en zie dat er geen nieuw nummer gekoppeld is: het oude nummer is meegenomen naar het nieuwe adres en dat zou moeten werken. Ik meet geen bijzonderheden of iets waardoor ik kan verklaren waarom het vaste nummer nu niet werkt. Ik heb de volgende vragen:

  • Wat krijg je te horen als je bijvoorbeeld met jouw mobiel naar het vaste nummer belt?
  • Heb je de bekabeling tussen het modem en de telefoon gecontroleerd: kabels eruit en opnieuw aangesloten?
  • Heb je een ander vast toestel aangesloten en uitgetest? 
  • Je gaf aan het modem al een aantal keer gereset te hebben: is dat volgens stap 2 gedaan: het modem handmatig resetten?

Als ik mezelf bel dan krijg ik de toon te horen alsof de telefoon overgaat.

De kabels zijn opnieuw aangesloten maar een ander toestel heb ik niet. Daarmee kan ik dus niet testen.

Ik zal morgen het modem resetten volgens stap 2.

Dat had ik nog niet gedaan.

Moet de telefoon op poort 1 of 2 van het modem zitten?

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen en bedankt voor je reactie.


Beste Shyrin,

Ik heb het modem gereset en alles werkt weer.

Dus ook de telefoon. Bedankt voor je hulp!!

Good job! :thumbsup_tone1:


Hé, wat fijn om te horen dat alles weer werkt! :smiley::thumbsup_tone4: Super! 
Mocht je tzt nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben, weet je ons te vinden! :raising_hand_tone4: