Skip to main content

Zojuist 39 minuten met de helpdesk aan de telefoon gezeten maar die kunnen me (nog) niet helpen. Pas als ik het Techdesk abonnement heb kunnen ze me helpen. Di abonnement kan ik pas vanaf de 17e afsluiten terwijl we al een paar weken bij KPN zitten. Frustrerend.

Een aantal weken geleden zijn we overgezet van Telfort naar KPN. Ik gebruik al bijna een jaar de Fritz!box 7590. Bij Telfort kon ik de optie vaste telefoon niet gebruiken.

Ik heb afgelopen week de Fritz!Box overgezet naar het KPN netwerk en behalve de vaste telefoon werkt alles naar behoren.

Ik heb de vaste telefoon volgens de manual op de KPN site ingesteld. Als ik de Fritz!box verwijder en de Experiabox 12 aansluit werkt de vaste telefoon. Sluit ik daarna de Fritz!box weer aan dan werkt de telefoon ongeveer 15 minuten. Dan kan ik kort nog gebeld worden maar daarna is er geen verbinding meer.

Als ik de functie diagnose op de Fritz!box doe geeft hij aan dat er 1 telefoonnummer actief is maar niet geregistreerd.

De Fritzbox geeft verschillende foutcodes aan: 403, 408 en 503.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen of kan dit alleen met de KPN Techdesk.

Als ik de functie diagnose op de Fritz!box doe geeft hij aan dat er 1 telefoonnummer actief is maar niet geregistreerd.

De Fritzbox geeft verschillende foutcodes aan: 403, 408 en 503.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen of kan dit alleen met de KPN Techdesk.

Dat komt ook overeen met wat ik op internet kan vinden.

https://xs4all.voip.narkive.com/HKn0YG3J/error-403-fritzbox

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-4020/knowledge-base/publication/show/28_Uitgaande-telefoongesprekken-niet-mogelijk/

Als de registratie van het VOIP-nummer in eerste instantie wel correct was (anders kun je niet bellen)
wordt afgebroken vraag ik me af of alles stabiel is, of gegevens juist zijn ingevuld?

Je zou de “her registratietijd” mogelijk veel korter kunnen instellen, dan wat standaard misschien gebruikelijk is.  Bijv. elke 10 of 5 minuten??   (Ook weer niet korten dan die 5 minuten).
Maak je ook gebruik van een “STUN-server?   Wordt voor VOIP via KPN wel aanbevolen.


Bedankt voor je hulp.

Ik heb de gegevens gecontroleerd en ik ik heb niets afwijkends gevonden.

Ik heb mijn VOIP SIP wachtwoord veranderd en het telefoonnummer opnieuw geconfigureerd. Bij het controleren van de gegevens krijg ik de melding : de aanmelding bij de telefonieaanbieder is mislukt. Controleer de ingevoerde gegevens.

Voor de zekerheid heb ik het nog een eer gedaan maar dezelfde melding blijft verschijnen.

Ik heb overigens geen idee wat een STUN server is.

 


Welke versie van FRITZ!OS staat op jouw 7590?

Gebruik je het KPN profiel of het Telfort profiel?

Je zegt over gezet te zijn van Telfort naar KPN maar naar ik begrepen heb betreft dat tot op heden alleen een administratieve overgang, geen technische overgang.

Alleen als je zelf naar KPN Hussel overstapt vindt de technische overgang ook al plaats.

Voor Telfort abonnees die geen abonnementswijziging doorvoeren zal de technische overgang ook pas later plaatsvinden.

Je hebt een V12 ontvangen. Heb je dan wellicht toch al de move gemaakt naar KPN hussel?

Staat er dan wellicht nog een order open want die zal de wijziging van het SIP wachtwoord dan blokkeren.


Ik heb de V12 ontvangen nadat ik mijn abonnement gewijzigd heb. Ik heb mijn internetsnelheid verhoogd. Deze wijziging is doorgevoerd nadat ik de instellingen op KPN overgezet heb.

De helpdesk had het erover dat ik eind volgende week de Techdesk zou kunnen aanvragen. Als dan het abonnement gewijzigd is zou dit ook moeten werken als ik dat wat je schrijft goed begrijp.

 


Als dan het abonnement gewijzigd is zou dit ook moeten werken als ik dat wat je schrijft goed begrijp.

Klopt, maar als er nog een order administratief open staat dan staat de wijziging van het wachtwoord nog in de wachtrij om verwerkt te worden en dan kan de FRITZ!Box nog niet inloggen op SIP server. Dit is een probleem dat we hier op het forum helaas wel vaker terug zien komen.


@EdwindeKok Welkom op het forum. 

Het lijkt er op dat @wjb gelijk heeft. Ik zie inderdaad een openstaande wijziging. Deze zou morgen in de loop van de dag gereed moeten zijn. 

Zou je mij morgen kunnen laten weten of het lukt? Zo niet ga ik uitzoeken hoe ik dit snelst kan oplossen! 


@EdwindeKok Welkom op het forum. 

Het lijkt er op dat @wjb gelijk heeft. Ik zie inderdaad een openstaande wijziging. Deze zou morgen in de loop van de dag gereed moeten zijn. 

Zou je mij morgen kunnen laten weten of het lukt? Zo niet ga ik uitzoeken hoe ik dit snelst kan oplossen! 

Ik heb net voor de zekerheid mijn VOIP wachtwoord opnieuw gewijzigd zodat ik zeker weet dat ik het juist ingevuld heb. Daarna heb ik de Fritz!Box opnieuw opgestart zodat hij zich weer vers kon aanmelden. Alles zonder succes.

 

Ik hoop dat je me verder kunt help Rutger. Alvast bedankt.


@EdwindeKok Bedankt voor de informatie! 

Het lijkt er op dat er technisch iets mis gaat bij de wijziging. Daarom heb ik de situatie intern doorgezet naar mijn collega's, zij gaan hiermee aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Zodra ik terugkoppeling heb zal ik het hier direct laten weten! 


Zojuist 39 minuten met de helpdesk aan de telefoon gezeten maar die kunnen me (nog) niet helpen. Pas als ik het Techdesk abonnement heb kunnen ze me helpen. Di abonnement kan ik pas vanaf de 17e afsluiten terwijl we al een paar weken bij KPN zitten. Frustrerend.

Een aantal weken geleden zijn we overgezet van Telfort naar KPN. Ik gebruik al bijna een jaar de Fritz!box 7590. Bij Telfort kon ik de optie vaste telefoon niet gebruiken.

Ik heb afgelopen week de Fritz!Box overgezet naar het KPN netwerk en behalve de vaste telefoon werkt alles naar behoren.

Ik heb de vaste telefoon volgens de manual op de KPN site ingesteld. Als ik de Fritz!box verwijder en de Experiabox 12 aansluit werkt de vaste telefoon. Sluit ik daarna de Fritz!box weer aan dan werkt de telefoon ongeveer 15 minuten. Dan kan ik kort nog gebeld worden maar daarna is er geen verbinding meer.

Als ik de functie diagnose op de Fritz!box doe geeft hij aan dat er 1 telefoonnummer actief is maar niet geregistreerd.

De Fritzbox geeft verschillende foutcodes aan: 403, 408 en 503.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen of kan dit alleen met de KPN Techdesk.

 

Geen Techdesk voor nodig als u dat zelf kan doen want zij lopen slechts alle telefonie instellingen met u na en om zeker te zijn dat alle gegevens juist zijn overgenomen en ingevoerd kijkt de Techdesk met u mee op uw beeldscherm/pc en voeren alsnog de VOIP/SIP gegevens in voor telefonie.

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/administratieve-wijzigingen-na-contractovername-telfort-517473


Dat probleem van afgebroken registratie heb ik bij Cheap Connect gehad bij T-Mobile, netjes geregistreerd en bij mij was het precies na 30 minuten er uit en niet meer aan te krijgen.

Na contact met CC en AVM moest het in de poort zitten, 5060 werd op de 1 of andere manier na 30 minuten even geblokkeerd, rare bij jou is wel dat je gewoon de KPN lijn gebruikt.

Bij mij was de oplossing achteraf best simpel, maar wel een hoop werk, poort wisselen naar 5070, maar of dit ook met de KPN lijn kan ben ik eigenlijk bang voor.

Je moet voor een poort wissel een back-up maken van de instellingen van de Fritzbox en in de back-up de poorten aanpassen en daarna terug zetten in de Fritzbox, alleen pakt die dan de back-up niet je moet eerst met de JS-tool de back-up van een nieuwe beveiligings-sleutel voorzien.

https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBox-JSTool


Omslachtig gedoe, om alleen een ander poortnummer te kunnen gebruiken?

Overigens “lang wachten” voor registratie van een SIP-account kan ook zitten in veel met instellingen bezig zijn, waarbij erg kort achter elkaar aanroepen worden gedaan voor een registratie. Zoiets wordt kennelijk niet gepikt. Gewoon eens een uurtje wachten wil wel eens helpen is mijn eigen ervaring.


Ik gebruik ook poort 5070 voor mijn CheapConnect aansluiting...

...maar in mijn geval is dat omdat poort 5060 gewoon door mijn KPN aansluiting gebruikt wordt.

 


@EdwindeKok Bedankt voor de informatie! 

Het lijkt er op dat er technisch iets mis gaat bij de wijziging. Daarom heb ik de situatie intern doorgezet naar mijn collega's, zij gaan hiermee aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Zodra ik terugkoppeling heb zal ik het hier direct laten weten! 

Hallo Rutger,

We zijn alweer een paar dagen verder, ik heb nog niets gehoord. Ik zou het erg prettig vinden om gewoon weer onze vaste lijn te kunnen gebruiken.

 

Edwin de Kok

 


@EdwindeKok 

Dat kan ik mij goed voorstellen, en ik doe mijn best om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Ik heb zelf ook nog geen terugkoppeling gehad maar zie wel een verandering in status. 

Heb je een mogelijkheid het proces nogmaals te doorlopen om te kijken of het nu lukt? 


@EdwindeKok

Dat kan ik mij goed voorstellen, en ik doe mijn best om dit zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Ik heb zelf ook nog geen terugkoppeling gehad maar zie wel een verandering in status. 

Heb je een mogelijkheid het proces nogmaals te doorlopen om te kijken of het nu lukt? 

Ik heb mijn Experiabox er opnieuw tussen gezet. Dit keer zonder resultaat. De vaste telefoon werkte nu ook niet. Er is dus wel iets veranderd maar niet met het gewenste resultaat.

Ik heb in de Fritz!box mijn vaste nummer opnieuw aangemaakt met de oude SIP gegevens, ook zonder resultaat.


Net een telefoontje van de KPN gehad. Ik kreeg de mededeling dat de problemen opgelost waren en dat alles nadat ik een nieuw SIP wachtwoord aangemaakt had zou moeten werken. 

 

En zowaar alles werkt. Lang gewacht, stil gezwegen…...

 


@EdwindeKok Ik zie de terugkoppeling van mijn collega’s inderdaad terugkomen. Fijn dat het opgelost is.