Skip to main content

Al meer dan een jaar geleden is iemand komen kijken i.v.m. overzetten van ouderwetse vaste telefoon (en niets anders dan dat) naar glasvezel, daarna nooit meer iets gebeurd. Volgens KPN Netwerk is ‘ticket’ door de aannemer verwijderd en moet dit via de provider, KPN dus, opnieuw worden aangemaakt. 

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Op KPN website niets over te vinden.

Waarom zou u dat zo nodig willen? Want met alleen bellen valt er voor u geen winst mee te behalen. Als KPN wil, dan komen ze vanzelf nog wel een keer.


Van mij hoeft het helemaal niet maar ik heb begrepen dat het koper per 1 oktober wordt ‘uitgezet’ en daaruit heb ik de conclusie getrokken dat mijn telefoon het dan niet meer doet als hij niet is overgezet naar glasvezel.


Van mij hoeft het helemaal niet maar ik heb begrepen dat het koper per 1 oktober wordt ‘uitgezet’ en daaruit heb ik de conclusie getrokken dat mijn telefoon het dan niet meer doet als hij niet is overgezet naar glasvezel.

Heb je daar (officieel) bericht van gehad van kpn?

Je Belbasis, Belbudget of Belvrij kan inderdaad naar glasvezel omgezet. Het wordt dan VoIP Only ipv PSTN. De kosten blijven gelijk.

Je krijgt gewoon bericht van kpn als en wanneer omzetting van toepassing is.

(ps alleen vast bellen is feitelijk heel duur)


Dat bericht heb ik ruim een jaar geleden gehad, van KPN Netwerk. Die hebben ook iemand langs gestuurd om te komen kijken maar verder geen actie meer ondernomen. Als ik nu goed begrijp dat KPN en KPN Netwerk verschillende organisaties zijn en dat ik geen bericht van KPN heb gehad dan kan ik dus rustig een bericht van KPN afwachten ondanks die 1 oktober datum die KPN Netwerk hanteert?


Tja, het abonnement '’vast bellen'’ valt onder kpn.

Ik weet niet precies wat er vorig jaar in de mail van kpn netwerk stond.

Doorgaans gaat 3 jaar na ingebruik name van het glasvezel netwerk het koperdraad uit. PSTN en VDSL.

Je zou nog eens contact met kpn (de provider) kunnen opnemen. 1 oktober is al kort dag.

0800-0402


Tja, het abonnement '’vast bellen'’ valt onder kpn.

Ik weet niet precies wat er vorig jaar in de mail van kpn netwerk stond.

Doorgaans gaat 3 jaar na ingebruik name van het glasvezel netwerk het koperdraad uit. PSTN en VDSL.

Je zou nog eens contact met kpn (de provider) kunnen opnemen. 1 oktober is al kort dag.

0800-0402

@PeterG KPN Wholesale heeft onlangs aan haar klanten (providers) laten weten dat het beleid met betrekking tot het uitschakelen van het kopernetwerk binnenkort gaat veranderen.

Als er op een adres glasvezel van KPN beschikbaar is, wordt in principe de koperaansluiting op dit adres na een maand of drie uitgeschakeld.

Dat betekent dat KPN dus overstapt van het na drie jaar uitschakelen van het gehele kopernetwerk in plaatsen waar glasvezel beschikbaar is, naar het uitschakelen van de koperaansluiting op adresniveau als op dat adres glasvezel van KPN beschikbaar is.

Wanneer dit precies ingaat is nog niet bekend, maar waarschijnlijk al op korte termijn.

Piet.


Hallo @PeterG en als je dus nog op xDSL zit, terwijl er ook glasvezel naar je huis ligt krijg je een brief van KPN dat koper binnenkort wordt afgesloten en als je je niet laat migreren naar glas, je je verbinding kwijt bent bij afsluiten koper.

 


Tja, het abonnement '’vast bellen'’ valt onder kpn.

Ik weet niet precies wat er vorig jaar in de mail van kpn netwerk stond.

Doorgaans gaat 3 jaar na ingebruik name van het glasvezel netwerk het koperdraad uit. PSTN en VDSL.

Je zou nog eens contact met kpn (de provider) kunnen opnemen. 1 oktober is al kort dag.

0800-0402

@PeterG KPN Wholesale heeft onlangs aan haar klanten (providers) laten weten dat het beleid met betrekking tot het uitschakelen van het kopernetwerk binnenkort gaat veranderen.

Als er op een adres glasvezel van KPN beschikbaar is, wordt in principe de koperaansluiting op dit adres na een maand of drie uitgeschakeld.

Dat betekent dat KPN dus overstapt van het na drie jaar uitschakelen van het gehele kopernetwerk in plaatsen waar glasvezel beschikbaar is, naar het uitschakelen van de koperaansluiting op adresniveau als op dat adres glasvezel van KPN beschikbaar is.

Wanneer dit precies ingaat is nog niet bekend, maar waarschijnlijk al op korte termijn.

Piet.

 

Dag @P.J.M. van der Vooren ,

Dit heeft u verkeerd begrepen of gelezen. Als er op een adres glasvezel van KPN beschikbaar is dan wordt de koperaansluiting na drie maanden geblokkeerd voor nieuwe abonnementen. Dat was voorheen een periode van 12 maanden. Maar bestaande diensten op diezelfde koperlijn mogen nog 3 jaar na die aankondiging in werking blijven.

Tevens stapt KPN helemaal niet nu over van het geheel uitschakelen van gebieden naar uitschakelen op adresniveau. Dat overstappen is al in 2020 gedaan. Toen is op 21 februari de aankondiging gedaan dat voortaan op adresniveau koperuit zou gaan vanaf 22 februari 2023 en daarna elk kwartaal weer. In tegenstelling tot de 6 pilotgebieden die in de jaren daarvoor uitgeschakeld waren en waar het wel een heel gebied in 1 keer was.

 

@vanwel Als je van je provider KPN niets hebt gehoord, dan mag je er vanuit gaan dat er nog niks gebeurt. De informatie van KPN Netwerk van vorig jaar kan goed gewijzigd zijn. 

Uiteraard staat het je vrij om KPN te bellen en aan te geven dat je graag over wil op glasvezel met je telefonie. Dat kan niet via de website, alleen telefonisch of via een speciale website waarvoor je een brief zou moeten krijgen van KPN zelf.