Skip to main content

Mijn vaste telefoon schakelt niet door naar mijn mobiel. Ik wil dat graag door een monteur laten oplossen maar het lukt mij niet om er een te bestellen. Hoe gaat mij dit lukken?

Hallo @Op zoek naar monteur ,  voor het doorschakelen van een vaste telefoon naar een mobiele telefoon heb je geen monteur nodig, die komt daar ook niet voor, zeker niet in deze tijd.

Hieronder 2 doorschakel mogelijkheden, direct en vertraagd:

DIRECT:

*21*0612345678# 

uitschakelen: #21#

VERTRAAGD:

*61*0612345678#

uitschakelen: #61#

Het genoteerde mobiele nummer vervang je door je eigen mobiele nummer.

Succes.

 

 

 


Als ik geen monteur nodig had, zou ik er niet om vragen hè. Want het werkt niet. Als ie niet komt - ik wacht vanwege de corona tot na 1 juli 2020 - dan zijn er vast nog andere andere telecommunicatie aanbieders die het mogelijk wel lukt. 


Hallo @Op zoek naar monteur , wat werkt er niet, krijg je een foutmelding door je telefoon?

Wat hoor je aan de telefoon als je de doorschakeling ingeeft?

Met wat voor telefoon schakel je door, een dect of een met draad?

Heb je je modem (welk merk/type) al een een fabriek sreset gegeven, dus niet alleen aan-uit?

Ik ben ook gewoon een mede forumlid die je probeert te helpen, dus de toonzetting mag wel iets vriendelijker:relaxed:


Of de toonzetting niet in orde is kan ik niet overzien. Maar het niet de bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Mogelijk is er een defect in mijn KPN Experia box. Of is hij dusdanig verouderd dat er instellingen niet meer (geheel) werken. Doorschakelen lukt op zich natuurlijk wel, maar mijn telefoon gaat niet over, waardoor ik alle inkomende gesprekken mis. Ik kijk niet de hele dag op mijn display. Anonieme bellers, een behoorlijk aantal, kan ik sowieso niet terugbellen. De box resetten anders dan de stroom uitschakelen, doe ik niet, want ik wil mijn instellingen, dat zijn er een aantal, niet wissen. Dat laat ik beter aan een monteur als hij ooit komt.


Ah, zo te lezen bedoel je doorschakelen helemaal niet.

Je telefoon belt gewoon niet bij binnenkomende gesprekken. Laat me raden: heb je misschien de Experiabox v8 ?

In dat geval zal de box sowieso omgewisseld moeten worden. Een defecte SIP in de Experiabox kan niet gerepareerd.

Heb je nu instellingen als bep. poorten open maak dan notities zodat je dat in de nieuwe Experiabox ook weer kunt instellen.


Ik begrijp niet wat er precies aan de hand is hier en de reageerders ook niet als het zo eens zie.

Mijn samenvatting :

De vaste lijn moet doorgeschakeld worden naar de mobiel ?

Er belt een telefoon niet, dat moet de mobiel zijn ?

Maar doet die het bij rechtstreekse oproepen wel ?

 

Ik ben heel benieuwd.


Hallo @Op zoek naar monteur, welkom op het KPN forum. We hebben hier veel handige en behulpzame gebruikers, zoals JanD, Peter en Kees. Zij doen hun best om andere forumbezoekers te helpen om hun vraag of probleem op te lossen. 

Ik zie dat zij al hun best hebben gedaan om te helpen, maar het lijkt erop dat er ergens miscommunicatie zit en we niet helemaal duidelijk hebben wat er aan de hand is. Hoe staat het er nu voor? Kan je ons iets meer vertellen over wat er precies aan de hand is? Dan doen we hier graag ons best om je te helpen om dit op te lossen.


Met de reactie van PeterG ben ik zeer ingenomen. De KPN V8 box is verouderd, dan wel defect. Dat is tevens mijn analyse. Vóór 1 juli 2020 hoop ik een monteur van KPN te bewegen deze box te vervangen. 

 


Op zoek naar monteur schrijft: De KPN V8 box is verouderd, dan wel defect. Dat is tevens mijn analyse.

De V8 is bekend met een zwakke SIP server. Bij mij heeft ie nog geen half jaar gefunctioneerd m.b.t. de vaste telefoon. Ik had het alleen lange tijd niet door. Want ik bel zelf nooit met de vaste (op mobiel onbeperkt bellen naar NL en EU). En bij gebeld worden gaat ie na 15 sec. ( 3 X ) naar de mobiele. Tenslotte namelijk geen (doorgeschakelde) gesprekskosten binnen één adres.

Maar het probleem, met de Experiavox V8, bij Op zoek naar monteur is nu wel duidelijk.

Ik hoop derhalve dat @Alexa_ je een nieuwe Experiabox toe gaat zenden. Deze kun je dan afhalen bij een afhaalpunt (PostNL) en thuis aansluiten. Een monteur wordt daar niet voor aangestuurd (en dus zeker nu niet).


Dan hoop ik wel dat er een V10 gestuurd wordt en geen V10a, want daar is de vaste telefonie ook om te huilen weet ik uit eigen ervaring en ben blij dat ik weer een V10 heb gekregen.

 


Dank allen voor het meedenken. Ik hoop op een reactie van KPN, @alexa, met een goed werkende E-box...


@Op zoek naar monteur Ik doe natuurlijk graag mijn best om je te helpen om dit op te lossen. Kan je voor mij jouw postcode, huisnummer, naam van de contractant en eventueel klantnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Laat je het weten wanneer je ze hebt ingevuld? Dan kan ik je gegevens erbij pakken en kijk ik er naar.


@Alexa. Dank voor je reactie. De gevraagde gegevens zij inmiddels in mijn forumprofiel aangegeven. Ik zie uit naar je reactie.


@Op zoek naar monteur Dankjewel! Ik heb je gegevens erbij gepakt en de verbinding nagekeken. De verbinding tussen het modem en ons netwerk is prima, daar kom ik geen problemen tegen. Het gekke is wel dat ik uit de meting terug krijg dat er een Experia Box V10 aangesloten is. In een eerdere reactie had je het over de V8.

Daarom toch voor de zekerheid even de vraag ter controle: Welk modem is er bij jou thuis aangesloten? En heb je ook kunnen testen of je dezelfde problemen ervaart als je (tijdelijk) een ander telefoontoestel aansluit en het daarmee test?


Titel van dit topic moet overigens zijn: Vaste telefoon gaat niet over.

Of: Vaste telefoon belt niet.


Het gaat inderdaad om een V10.

“De doorgeschakelde vaste telefoon gaat niet over bij de mobiele telefoon”. Dat is de juiste benaming voor onderhavig topic. 


Krijg nou wat? Toch doorschakelprobleem?

Je kunt de doorschakeling náár je mobiele op je vaste NIET testen door mét die mobiele te bellen naar je vaste! Als je nml met het doorgeschakelde nummer belt dan wordt de doorschakeling genegeerd.

Doorschakelen gaat met *61*. Dit schakelt door bij ingesprek, niet opnemen na 4 X overgaana1] en onbereikbaar (bv stroomonderbreking van het modem).
Dus ‘bel’ naar *61*mobielenummer#
Uitzetten: bel #61#

p1] het aantal keren overgaan is instelbaar via MijnKPN. ( 1 tot 10 X )

Nota Bene. *21 kan ook nog wel maar is niet via MijnKPN ‘op afstand’ uit te zetten of te wijzigen.


Beste @Op zoek naar monteur, dan kan ik me niet voorstellen dat het aan de Experia Box ligt. Begrijp ik goed dat jij jouw vaste nummer wilt doorschakelen naar jouw mobiele telefoon? Doe jij dat inderdaad met de opties die PeterG doorgeeft? En wat gebeurt er dan? Je schakelt door, maar je mobiele telefoon gaat niet over? Hoe schakel je door? Via welke shortcode?


Beste Marcia,

ik kan het mezelf ook niet voorstellen dat de doorschakeling van de vast telefoon naar mobiel niet (meer) lukt. Daarom heb ik mij tot KPN gewend. Uiteindelijk ben ik op dit forum gekomen. Het probleem zit niet in de vaste telefoon; ik heb voor de tweede keer een nieuwe set aangeschaft en de doorschakeling opnieuw ingesteld. Het ligt ook niet aan mijn mobiele telefoon. We kunnen er niet over blijven emmeren. Ik wacht de maand juni 2020 af vanwege de beperkte service vanwege Corona. Mocht het in juli niet door KNP opgelost kunnen worden dan beraden we ons op ons abonnement.


Ik probeer je te helpen, maar daar heb ik wel meer informatie voor nodig. Kan je onderstaande vragen beantwoorden? 

 

Begrijp ik goed dat jij jouw vaste nummer wilt doorschakelen naar jouw mobiele telefoon? Doe jij dat inderdaad met de opties die PeterG doorgeeft? En wat gebeurt er dan? Je schakelt door, maar je mobiele telefoon gaat niet over? Hoe schakel je door? Via welke shortcode? 

 


@Marcia, Ik ga het vanmiddag nóg eens proberen.


@marcia Het doorschakelen werkt nog steeds niet.


Beste @Op zoek naar monteur zou je dan de bovenstaande vragen willen beantwoorden? Hoe schakel je precies door? Welke stappen doorloop je? Welke code gebruik je? Wat gebeurt er vervolgens? Wat zie/hoor je op je vaste lijn en mobiele telefoon?


Ik heb de wijze van Peter G gevolgd.

Op mijn mobiel zie ik de telefoon binnenkomen maar het belgeluid gaat niet over.


Dat lijkt me toch een instelling van je mobiel.