Skip to main content

Mijn vaste telefoon schakelt niet door naar mijn mobiel. Ik wil dat graag door een monteur laten oplossen maar het lukt mij niet om er een te bestellen. Hoe gaat mij dit lukken?

Is dat de instelling ‘geef belsignaal bij doorgeschakelde oproepen’?


Instellingen mobiel? Dus het ligt daaraan? Dat zou dan de instelling “doorgeschakelde telefoons laten bellen” moeten zijn? Die instelling tref ik niet maar ga ik ook uitzoeken.


@Op zoek naar monteur Dat betekent in ieder geval dat het doorschakelen nu goed gaat, goed om te horen, dat is een stap in de goede richting. Heb je de instellingen voor het geluid al kunnen nakijken in je mobiele telefoon? Het kan misschien even zoeken zijn, ik zou het gewoon uitproberen met de instellingen die je noemt. 


Heb je een Apple of een Android telefoon?


Apple


Oh, daar ben ik niet bekend mee (en wil dat ook niet zijn). Hopelijk kan iemand met dat merk je verder helpen.

Het belsignaal zou gewoon moeten werken bij een doorgeschakeld gesprek. Hier net nog geprobeerd. (heb met m’n extra prepaid naar mijn vaste nummer gebeld → telefoon ging over op mijn abonnement mobiel.)


Het werkte eerder wel op mijn iPhone 6. Het ligt niet aan de mobiele telefoon.


Zijn bep. nummers (of 'beginnend met…’) misschien ingesteld als stille oproep?


Nee, en geen enkele doorgeschakelde inkomende telefoon belt.


Dan zou ik toch vragen de sim eens in een andere telefoon te stoppen. Dan is geheel je telefoon uit te sluiten … of juist niet.


Als ik dit zo lees en goed begrijp dan kan de mobiele telefoon onderscheid maken tussen een directe en een doorgeschakelde oproep.
Dat is interessant, dat zal wel weer een van de functies zijn die ooit zijn verzonnen en waar niemand iets mee doet (en dan alleen naar voren komen bij problemen :-/   ).
Dat komt wel vaker voor !


Nog even een vraagje, als een vast kpn nummer wordt doorgeschakeld naar een (kpn) mobiel, welk nummer wordt er dan getoond op de mobiel, je eigen vaste nummer of dat van de beller ?


Dat van de beller wordt getoond.