Skip to main content
Vraag

Vaste telefoon valt regelmatig weg tijdens gesprekken

• July 11, 2026
  • 0 reacties
  • 20 keer bekeken

Hallo,

We hebben nu iets meer dan een jaar vaste telefoon van KPN via glasvezel. Daarvoor hadden we nog gewoon op de ouderwetse manier onze vaste telefoon maar omdat er ergens een kabel kapot was en KPN niet meer de moeite neemt dit te repareren moesten we wel over op KPN glasvezel met vaste telefoon via het modem.

( we gebruiken alleen telefoon !! we hebben geen tv van kpn maar volgens mij kan ik wel gebruik maken van wifi via het modem )

Dat ging het eerste half jaar zonder problemen

Maar het laatste halfjaar vallen gesprekken zomaar regelmatig weg Hierover is al een paar keer contact geweest met KPN maar ja die komen niet verder dan we resetten het modem en we hebben even in het modem gekeken maar zien geen rare dingen

Het gebeurt echt op willekeurige tijdstippen soms na 5 min soms pas na 50 min , soms 3x in een uur. 

We hebben er 2 gigaset telefoon op aangesloten.

Inmiddels heb ik zelf al vervangen en gedaan het volgende:

1 batterijen vervangen van beide telefoons

2 het kabeltje tussen telefoon en modem vervangen voor een andere

3 wifi uitgezet in het modem

4 het modem x keer opnieuw opgestart

5 het modem x keer zelf en door kpn laten resetten naar fabrieksinstelling

6 via via een compleet nieuwe ouderwetse telefoon met hoorn erop aangesloten om uit te sluiten dat het aan de gigaset headsets ligt

Ik ben ten einde raad waar het probleem nu nog in kan zitten bij mijzelf

dat het in modem of kabels of aansluiting bij kpn ligt kan maar daar kan ik zelf niet bij of wat aan veranderen. 

Denk dat wat ik zelf kan proberen heb geprobeer of iemand van jullie moet nog een tip hebben?

de verbinding valt gewoon weg tijdens het bellen

• modem blijft gewoon groen wat ik zo kan zien
  • lampjes op aansluiting glasvezel branden gewoon groen
  • als verbinding weg is en je belt 3 sec bijv erna weer op werkt het gewoon weer voor een poos of poosje