Skip to main content

Beste WimBeltman, mijn oma (van 100) zit al sinds 2 april zonder vaste telefoon...ik heb er geen woorden meer voor. Vandaag zou er WEER een monteur komen om het op te lossen, niet geweest en ook niet opgelost dus. Ik geef het op. Al zoveel energie in gestoken.Ik ga morgen eenĀ andere provider bellen.Ā 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Mijn oma (van 100) zit al sinds 2 april zonder vaste telefoon...ik heb er geen woorden meer voor. Al zo vaak gebeld met KPN en steeds opnieuw zou het opgelost worden.Ā GisterenĀ zou er WEER een monteur komen om het op te lossen, niet geweest en ook niet opgelost dus. Ik geef het op. Al zoveel energie in gestoken. Ik ga morgen eenĀ andere provider voor haar regelen.Ā 

Admin: Dubbele topics samengevoegd


Hi @Jo en Jo, zacht gezegd wat rot dat je oma sinds 2 april zonder vaste telefoon zit. Zeker gezien haar leeftijd. Ik begrijp dat er een monteur zou komen maar er niemand is geweest. Dat is niet de bedoeling, goed dat je een seintje geeft.

Het gebeurt soms dat de monteur wel aan het werk is geweest, maar dat dit buitenshuis was, waardoor hij niet langs gekomen is. Gewoonlijk belt de monteur dan wel na afloop (naar het opgegeven contacttelefoonnummer), om je op de hoogte te stellen. Is dat ook niet gebeurd? We kijken graag waar wat we er aan kunnen doen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in met haar gegevens, en geef je een seintje wanneer je dat hebt gedaan?


Ik heb het profiel aangevuld met haar gegevens. Vanmorgen is er toch nog een monteur gekomen maar die kwam om internet (????????) aan te sluiten waarvan wij al weken weten dat dat niet kan. Dus, nog steeds zonder telefoon. Vreselijk dit!


Er gaat overduidelijk iets niet helemaal goed. De monteur die vandaag is langs gekomen, had eigenlijk naar de vaste telefoonlijn. Desalniettemin heeft de monteur wel Ć©Ć©n en ander uitgezocht. Voor zover ik de notities van de monteur begrijp, zou er pas vanaf 21 april weer een aansluiting geactiveerd kunnen worden. Het is mij alleen niet duidelijk of dit om VOIP (bellen over internet) of de analoge telefoonlijn gaat. Ik denk dat het daarom goed is als je telefonisch contact met ons opneemt. Via de telefonische klantenservice is onze afdeling analoge telefonie te bereiken. Mijn collega's aldaar hebben meer verstand van analoge telefonie en kunnen jou hier dan ook beter bij helpen. Je kunt hen bereiken via 0800 0402. Als je in het menu aangeeft dat het om PSTN of analoge telefoon gaat, dan kom je direct bij de juiste afdeling uit.


Dankjewel, mijn telefoon gaat al bijna automatisch de klantenservice bellen. De monteur heeft mij gebeld en uitgelegd dat het om de internetverbinding gaat die pas nĆ” die datum actief zou zijn. Zoals gezegd was mij dat allang duidelijk vandaar de vraag (op 2 april) om de pstn te herstellen. Maar goed, ik eet,Ā drink en slaap KPN en kan je zeggen dat dit dieet aan niemand aan te raden is. Ik heb er wel mijn buik van vol...dat dan weer wel.Ā 


Vervelend voor je oma zeg. Echt sneu.

Er is voor analoge telefonie (pstn dus) geen andere provider meer dan kpn. Het is niet anders. Bovendien zou die provider nu tegen hetzelfde probleem oplopen lijkt mij. Het is en blijft ook het kpn-net.


Bedankt voor de toelichting, @Jo en Jo. Het lijkt erop dat mijn collega te summier is geweest in de instructies voor de monteur, waardoor er nu miscommunicatie is ontstaan. Ik denk daarom dat het toch echt het beste is om opnieuw te bellen met onze PSTN helpdesk. Mijn collega's kunnen er voor zorgen dat jouw oma weer gebruik kan maken van haar telefoonlijn.


@PeterGĀ het probleem is dat ze altijd analoog heeft gehad tot 2 april,Ā maar door omzetten van haarĀ abbo naar digitaal is haar pstn afgesloten. Digitaal bleek niet te werken dus zou weer teruggezet worden naar analoogā€¦.en dat lukt, na alle beloften van KPN dit probleem op te lossen,Ā op de een of andere manier niet. Binnenkort is glasvezel beschikbaar op haar locatie dus keuze zat in providers. Blijft feit dat het natuurlijk te belachelijk voor woorden is dat dit na bijna twee weken nog niet is opgelost. Als klap op de vuurpijl kreeg zeĀ van de week van een monteur te horen dat haar telefoon is afgesloten, dusĀ geen klant is van KPNā€¦. Mooi verhaal hĆØ?!


Net weer gebeld met KPN, er wordt een monteur gestuurd. Monteur nummer 5!Ā 


Ā analoog heeft gehad tot 2 april,Ā maar door omzetten van haarĀ abbo naar digitaal is haar pstn afgesloten. Digitaal bleek niet te werken dus zou weer teruggezet worden naar analoogā€¦.en dat lukt, na alle beloften van KPN dit probleem op te lossen,Ā op de een of andere manier niet.

Aha, duidelijk. Ik dacht meer dat het een storing betrof.

Digitaal abonnement, dus internet+bellen is wel duurder dan een pstn abonnement.


Geen probleem.Ā 
Duurder is bekend, maar meer mogelijkheden om oma contact te laten houden met de buitenwereld...zeker in deze tijd krijgt ze minder bezoek en ze wil graag van alles op de hoogte blijven 🙂 Nu is ze helaas afgesloten, dus babbelen met kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen en achter achterkleinkind is dus al ruim twee weken onmogelijk.Ā 
Bedankt voor je reactie. Meedenken wordt gewaardeerd!Ā 


Hopelijk kan monteur nummer 5 het probleem eindelijk verhelpen! Houd je me op de hoogte?


Uiteraard!!!


Geen monteur gezien, kennelijk verkeerd begrepen. Vanmorgen door KPN gebeld maar ik was in vergadering. Volgens het bandje zou ik teruggebeld wordenā€¦ā€¦..bandje zei niet wanneer. Oma heeft nog steeds geen telefoon. Gaat niet meer gebeuren ook is mijn inschatting.Ā 


Volgens de notities van mijn collega zou er een voicemail achter gelaten zijn om jou te informeren dat er vandaag een monteur langs komt om jouw oma weer te voorzien van diensten. Deze komt tussen 12.00 en 14.00 uur.


Er is geen voicemail achtergelaten en ik weet niet of ze rond die tijd thuis is. We gaan het wel weer afwachten dan.Ā 


Is de monteur nog langs geweest, @Jo en Jo?Ā 


Ja!!! De monteur heeft me gebeld en verteld dat hij geen toegang krijgt tot de isra kast in de zorginstelling waar de kast zich bevindt. Is een dingetje natuurlijk want de kast is mi van KPN. Oma nog geen telefoon dus.Ā 


Dat schiet nog niet echt op dus. Waarschijnlijk heeft alleen de zorginstelling een sleutel van het kastje en moet er iemand van de zorginstelling bij aanwezig zijn om de boel te kunnen herstellen. Als het goed is, wordt hiervoor een nieuwe afspraak met jouw oma ingepland. Mocht je niets gehoord hebben, dan kan ik je adviseren opnieuw contact met ons op te nemen via 0800 0402.


Hoi Denise, ik ben afgelopen vrijdag gebeld door iemand van KPN. Er wordt niets meer gedaan want na meerdere pogingen houdt het op! Dit gaat dus niet opgelost worden. Wel heeft mijn oma de factuur al ontvangenā€¦ik ga er vanuit dat jij kan regelen dat die niet betaald hoeft te worden?Ā 


Ik lees het inderdaad. Er wordt niet meer naar gekeken, omdat er een glasvezelverbinding aangelegd wordt. Jouw oma maakt op dit moment echter geen gebruik van bellen over internet, maar nog via de analoge lijn. Waarom dit niet gewoon hersteld wordt, is mij een raadsel. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze betaalt voor iets wat ze helemaal niet kan gebruiken. Ik heb dit daarom doorgezet naar mijn collega's van de klachtenafdeling. Zij zullen dit verder oppakken en er voor zorgen dat jouw oma Ć³f weer telefonie krijgt Ć³f geen facturen meer ontvangt. Jouw oma wordt binnen twee werkdagen gebeld om de klacht te bespreken.


Dankjewel. Ik wacht het af!


Ruim een week geleden gebeld dat het nu bij deĀ technische dienst ligt en zij er naar gaanĀ kijken...Oma zou waarschijnlijk nieuw telefoonnummer krijgen,niets meer gehoord. Ā 


Goed dat je contact opneemt. Ik zie dat mijn collega van de klachtenafdeling de klacht als afgehandeld heeft gemarkeerd zonder contact met jou of jouw oma op te nemen. De klacht is gesloten, omdat er eerder in overleg met jou (of jouw oma) is besloten om de lijn niet te herstellen, omdat er binnenkort glasvezel aangelegd wordt. Mijn collega heeft nog wel de abonnementskosten voor april, mei en juni gecrediteerd. Hiervoor is een aparte factuur aangemaakt.


Fijn dat je collega dat even met mij heeft gecommuniceerd, heel slecht. Haar nieuwe aansluiting is pas vanaf 25 mei actief volgens de bevestigingsbrief die ik heb gezien. Er is dus niets opgelost. Omdat ik een glasvezel heb aangevraagd word zoā€™n melding dus maar gewoon gesloten. Ongelofelijk. En dan blijft nog steeds de vraag of mijn oma dan een ander nummer krijgt of niet.Ā 

Nou ikĀ geef het op (voor nu), we wachten af wat er 25 mei gaat gebeuren.Ā 

Creditering is volgens mij logisch aangezien ze geen gebruik heeft kunnen maken van haar aansluiting.Ā 

Denise, jij in ieder geval wel heel hartelijk bedankt voor je heldere communicatie.Ā 


Ā