Skip to main content

ik heb een alles in 1 abonnement, maar wil eigenlijk nu wel van de vaste telefoon af.
Heeft dit consequenties voor mijn abonnement?

En als dit geen consequenties heeft, hoe kan ik dat dan gaan regelen?

 

Een nieuw abonnement “zonder telefoon” kost je waarschijnlijk “hetzelfde” of mogelijk zelfs nog méér dan wat je nu reeds betaalt. Even wat uitzoekerij. Maak een vergelijking met de kosten wat je nu betaalt tegenover wat een huidig nieuw abonnement zal gaan kosten en je weet het antwoord.

Alles-in-één abonnement aanhouden en telefoon niet meer gebruiken (stekkertje eruit) is vaak de goedkoopste oplossing.


Hallo @mink2u ,

Je kunt dit sowieso morgen vanaf 8.00 regelen via 0800-0402 of de chat. 

 

Mogelijk is er wel een optie voor jou via Mijn KPN. Bij mij werkt dat in ieder geval wel. Je kunt naar jouw producten en dan kies je thuis. Klik dan links onderin op wijzigen abonnement. Dan krijg je de mogelijkheid om over te stappen op KPN Hussel.

Dit kan interessant zijn, maar het hoeft niet persé! Dat is afhankelijk van wat je nu per maand betaalt.

Bij KPN Hussel is Vast Bellen een aanvullende optie voor 2 euro per maand. Internet heb je vanaf 42,50. In mijn situatie ben ik door een overstap op KPN Hussel goedkoper uit, zelfs met Vast Bellen erbij. Zonder Vast Bellen helemaal.   

Maar heb je ook Interactieve TV (en dat heb je waarschijnlijk), dan kun je door een overstap op KPN Hussel mogelijk gratis ESPN kwijtraken. als je ook Mobiel Internet afneemt bij KPN. Het pluspakket is binnenkort wel weer standaard gratis bij de aanvullende optie TV.

Internet en TV heb je via KPN Hussel al vanaf 52,50 per maand. 

 


Bij Alles-in-1, de naam zegt het al, is telefoon inbegrepen. Zelfs als het eruit gaat kan je maandbedrag (abonnement, niet de variabele kosten) niet gewijzigd worden. Je hebt voor hetzelfde geld alleen geen telefoon meer.

Hier heb ik het toestel gewoon er in laten zitten. Voor die ziel die nog naar dat nummer belt. En dan nog, na enkele seconden, wordt ie doorgeschakeld naar m'n mobiel. Dat is dan kosteloos aangezien ik ook dat bij kpn heb.

Zelf bel ik er nooit mee. Heb onbeperkt bellen op de mobiel. En Whatsapp. Daar bel je, via wifi, ook helemaal gratis mee. Moet de ander wel ook Whatsapp hebben. Via 4G kost Whatsapp wat van je bundel natuurlijk. Buiten de deur bel ik dus 'gewoon’ via kpn.


Hallo @mink2u ,

 

 

He @Noordzee ben je in dienst getreden bij KPN. (Zouden ze volgens mij best een goede aan hebben). Maar is het niet: “ben ik door een overstap op KPN Hussel minder duur uit” :joy:

Als je vanuit een Alles in een premium overgaat op Hussel en de vaste telefoonaansluiting (die daarin ook buitenland omvat) niet meer mee neemt is dat altijd het geval. 


@mink2u  Zo te zien heb jij een Internet en TV abonnement.  Daar zit ook een VOIP nummer bij. Daar betaal je twee euro per  maand voor.

Je zou dit via MijnKPN moeten kunnen aanpassen. Mocht dat niet lukken, laat het mij weten. 


Hallo @mink2u ,

 

 

He @Noordzee ben je in dienst getreden bij KPN. (Zouden ze volgens mij best een goede aan hebben). Maar is het niet: “ben ik door een overstap op KPN Hussel minder duur uit” :joy:

Als je vanuit een Alles in een premium overgaat op Hussel en de vaste telefoonaansluiting (die daarin ook buitenland omvat) niet meer mee neemt is dat altijd het geval. 

Lees dit nu pas. Zou heel goed kunnen @CorL . Zoveel weet ik nu ook weer niet van dat abonnement. Is dus een kwestie van goed vergelijken. 


@Erwin_ ik heb het geprobeerd, maar kan de vaste telefoon niet vewijderen.

 

Maar kan ik dan met het huidige abonnement niet beter overstappen op Hussel?

Wat veranderd dan allemaal of is het slechts een administratieve handeling en hoef ik verder niets te doen, behalve dan afwachten dat KPN alles heeft overgezet. m.a.w. eigenlijk verneem ik er niets van?


Overstappen op KPN Hussel is slechts een administratieve handeling. Als je KPN Hussel hebt, dan kun je wel via Mijn KPN Vast Bellen aan- en uitzetten. 

Maar je kunt dus ook gewoon met 0800-0402 bellen en dan regelt de klantenservice alles voor jou. 

 

Zo werkt het huidige KPN Hussel : 

TV & Entertainment

Bij je Hussel Thuis abonnement kies je zelf of, en hoeveel tv’s je wil aansluiten. Kies bijvoorbeeld voor 0, 1 of 2 tv’s en kies zelf of je deze tv’s wil upgraden naar 4K of niet. Daarnaast bepaal je zelf of je NetflixSpotify (Family), FOX Sports, Films en Series, Videoland of een van de andere tv pakketten of OTT (Over-The-Top) diensten wil afnemen. Combineer je Hussel Thuis en Hussel Mobiel? Dan krijg je ook nog eens 5 euro korting op 1 van de onderstaande entertainmentpakketten!
 


Lees ESPN voor Fox Sports en het pluspakket is tegenwoordig gratis inbegrepen. 


@mink2u

Denk je er aan dat je met je huidige pakketten (ook interactieve tv erbij?) wel eens wat dúúrder uit kan zijn met Hussel ZONDER vast nummer dan nu met Alles-in-1 MET vast nummer.

Ik ben dan bv bijna € 5 per maand meer kwijt, terwijl ik het vaste nummer zou weglaten…. Dus houd ik Alles-in-1 en houd het vaste nummer aan als binnenkomende lijn. Als er nog 2 x per maand op gebeld wordt is het veel. Gesprekken worden na 20 seconden doorgeschakeld naar m'n mobiel. Zonder gesprekskosten want ik heb m'n mobiel ook via kpn.


Tja, dat is al in  mijn eerste reactie in dit onderwerp  aangehaald.

De belangrijkste boodschap:

“Even wat uitzoekerij. Maak een vergelijking met de kosten wat je nu betaalt tegenover wat een huidig nieuw abonnement zal gaan kosten en je weet het antwoord.”

En net als de situatie van @PeterG als ik kijk naar mijn eigen situatie, ben ik beter af met het abonnement wat ik al heb incl. extra tel.nr. erbij, dan met een nieuw abonnement “NU” zonder tel.nr.

Omdat er in de loop van de tijd zoveel situaties zijn, met evenzovele varianten in abonnementsvormen, kan men dat alleen op individuele basis van het eigen abonnement vergelijken, met de situatie met wat KPN “NU” aanbiedt.


@Erwin_ ik heb het geprobeerd, maar kan de vaste telefoon niet vewijderen.

 

Maar kan ik dan met het huidige abonnement niet beter overstappen op Hussel?

Wat veranderd dan allemaal of is het slechts een administratieve handeling en hoef ik verder niets te doen, behalve dan afwachten dat KPN alles heeft overgezet. m.a.w. eigenlijk verneem ik er niets van?

Die vraag kan ik niet een-twee-drie voor je beantwoorden. Het hangt van jouw wensen af.

Je kunt in MijnKPN je abonnement aanpassen (zonder op akkoord te drukken). Hierbij zet je dan je oude en het  nieuwe abo naast elkaar.  

Mocht je op je oude abonnementsvorm willen blijven zitten, kan ik voor jou proberen om dat nummer te verwijderen. Laat maar weten. 


@Erwin_ ik wil wel op het oude abonnement blijven zitten, maar mijn vaste telefoon mag eruit. Scheelt wel weer 2 euro per maand. IK hoop dat je dat voor elkaar kan krijgen


Staat die  € 2,00  dan ook als zodanig separaat vermeld als kosten voor dat “alles-in-één” pakket?
En kun je dat separate telefoon onderdeel dan ook “eraf” halen bij dat specifieke pakket??

Zo niet, is de enig juiste vergelijking om te kijken wat een HUIDIG nieuw abonnement kost zonder telefoon. Een discussie waar reeds de nodige berichten op zijn binnen gekomen.

Dan is het verder een simpel rekensommetje of het relevant is dat onderdeel te schrappen (als dat praktisch mogelijk is), of een nieuw abonnement tegen wellicht hogere kosten aan te gaan.


@mink2u Ik heb het nummer zojuist verwijderd. Je krijgt daar ook nog een bevestiging van.

Lees die nog even goed door om te controleren of alles nu naar wens is. 


@Erwin_ Alles is naar wens verlopen, dank je wel voor de moeite

 


@Erwin_ Alles is naar wens verlopen, dank je wel voor de moeite

 

 


Super! Als er ooit iets is, weet je mij te vinden.