Skip to main content

Mijn vaste telefoon werkt niet meer sinds 30 september 2022. Ik heb wel internet via de Experia Box v8. Mijn vaste telefoon is via een splitter verbonden.

Voor de storing zou vandaag (3oktober 2022) een monteur langs komen. Bevestiging met klantnummer ******* via sms.  Om ongeveer 10.00 uur is die afspraak afgezegd, omdat sprake zou zij van een eventuele mol….

Nu inmiddels 3 uur later is nog niets opgelost!

Op welke termijn kan ik een oplossing tegemoet zien

Vanmiddag is alsnog een nieuwe afspraak gemaakt.


Hoi @Ruruorg, welkom op ons forum!

Ik zie in het ticket staan dat er ergens een probleem is met de kabel of een kastje buitenshuis. Inhoudelijk kan ik niet precies zien of zeggen wat daar aan de hand is maar de juiste partij is daarvoor aangestuurd.
Mijn collega's houden je hier verder van op de hoogte!


Volgens de monteur op 4 oktober 2022 heb ik een shared line. De kabel van de vaste lijn is beschadigd en daarom doet mijn vaste telefoon het niet.

Vanaf die datum ktijg ik vrijwel elkedage een sms-bericht met de mededeling dat het oplossen van de storing langer duurt. De storing is de volgende dag rond 18.00 uur opgelost. Helaas nog zonder resultaat en bij telefonische navraag bij de klantenservice is geen storing bekend.

Op welke wijze kan een oplossing worden bespoedigd?

 


Goedemiddag @Ruruorg, ik lees in het ticket ook dat de storing nog steeds gaande is maar ik heb helaas ook nog geen zicht op de oplostermijn.


De storing van mijn vaste telefoonlijn door een beschadigde kabel duurde mij te lang (meer dan 2 weken).

Per 18 oktober 2022 heb ik het initiatief genomen om mijn vaste telefoon lijn met nummerbehoud om te zetten naar een vaste lijn via mijn internetabonnement. Dat was allen mogelijk met een wijziging van dat abonnement.

Per 20 oktober 2022 heb ik met behulp van de servicetool mijn telefoonnummer geactiveerd.

Een en ander werkt nu gelukkig weer.


Bedankt voor je update @Ruruorg! Meer dan twee weken is ook wel erg lang om zonder telefoon te zitten. Fijn dat alles inmiddels weer werkt!