Skip to main content

Ik heb een erg vreemde storing, nu al enkele weken.

Met mijn vaste telefoon kan ik wel bellen, maar niet gebeld worden (zowel niet door 06 als vast nummer). De beller krijgt wel de normale toon te horen, maar aan mijn kant gaat er niets over.

Ik heb de troubleshooting pagina van KPN al geraadpleegd, deze geeft telkens aan dat er geen storing op mijn adres is, dat de verbinding met de box in orde is en dat de instellingen zouden kloppen. Hij reset dan mijn modem, laat me de telefoon naar een andere port overzetten, laat me de telefoon opnieuw opstarten.. Maar niets lijkt het op te lossen. Ik krijg telkens uiteindelijk alleen nog maar de optie om een monteur te laten komen voor €70, wat voor mijn financiële situatie erg veel is. Dus stiekem hoop ik via deze weg een mogelijke oplossing te vinden.

Inmiddels heb ik ook geprobeerd het toestel van de buren op mijn modem aan te sluiten, maar deze ervaart dan exact hetzelfde probleem, waar deze dat op de eigen modem niet heeft. Het probleem ligt dus niet aan mijn toestel zelf.

Ik woon inmiddels bijna 8 jaar op dit adres, en heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Ik heb ook al die jaren hetzelfde toestel, kabels, aansluitingen en dezelfde modem/box. Het enige wat verandert is, is dat Telfort door KPN overgenomen is. Dit is echter ook al een flinke poos geleden. KPN is hier in de straat ook bezig met het aanleggen van glasvezel, maar deze is (nog) niet doorgetrokken tot in mijn woning. Ik heb geen idee of dit ook een oorzaak zou kunnen zijn.

Heeft iemand dit toevallig al eens eerder gehad en/of enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan zelf zo niets vinden in mijn KPN instellingen wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar mogelijk kijk ik ergens overheen.

 

Modem: Experia Box v8
Telefoon: Gigaset C530 (maar het probleem doet zich ook voor met Gigaset C300 van de buren)

 

Ik lees dat je een Experia Box v8 hebt. Dat is een oud model en wellicht is daar iets mis mee en stuurt het modem geen belsignaal meer mee. 

Je kan dit modem omruilen voor een nieuw modem via de Modem check:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Log daar in met je KPN account (KPN ID).

Dit maakt deel uit van een programma van KPN om oude modems uit roulatie te nemen.


Aha, dat verklaard het! Heel erg bedankt voor de snelle reactie! Ik heb meteen een nieuwe aangevraagd. :)


Met mijn v8 werkte telefonie al na enkele weken niet meer. Nu alweer enkele jaren de v10.

U zult de Box 12 ontvangen. 

Info

Â