Skip to main content

Ik dacht ik ga web jij Ziggo want er zijn teveel storingen. Maar bij KPN is het eigenlijk erger.

Modem valt soms weg, met de laatste update (SGEJ1000060E) stopt ook mijn vaste telefoon aansluiting met werken, Moet de box compleet uitzetten en dan gaat het weer werken. Maar nu 4 dagen later weer een modem probleem en dan zie je dit bij de telefoon, kun je ook niet zien in de log waarom dit is.

 

Verbinding met modem is vaak super traag, vervelende interface. Je klikt ergens op en dan zie je geen actie (lijkt op hangen) waarom geen kleine dialog met feedback.


Log met

 

DNS name resolution failure (settings.crashlytics.com.kpn)

DNS name resolution failure (_dns.resolver.arpa)

DNS name resolution failure (wpad.kpn) (erg veel entries)

DNS name resolution failure (edge.surfeasy.com.kpn)

​​

Tijdens verstoring dit in de log

 

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Helaas is het lastig met de telefoon, ga niet elke keer mezelf bellen om te kijken of het nog werkt. En ook niet in de meter kast kijken. 

 

 

Ik neem aan dat het om de Box12 gaat. Heeft u die ook een reset naar fabrieksinstellingen gegeven, zodat de software opnieuw geladen wordt ? KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

 


Ik neem aan dat het om de Box12 gaat. Heeft u die ook een reset naar fabrieksinstellingen gegeven, zodat de software opnieuw geladen wordt ? KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

 

Het is inderdaad de Box12. De update is vanzelf gegaan, zou vreemd zijn als ik elke keer als er een update is ik een reset zou moeten doen.  Het lijkt dat alle providers problemen hebben om goede software in de modem/routers te krijgen. Ik zit zelf in de ICT en bij de spullen die ikzelf koop en gebruik heb ik dit nooit.


Een mogelijk is om even de voip gateway uit te zetten en dan weer aan dan doet de telefoon het weer.

Scheelt me een reset.


Hoi @Maddog_eddy . Hoe is het nu met de stabiliteit van die Box12?


Hoi @Maddog_eddy . Hoe is het nu met de stabiliteit van die Box12?

De gui blijft super traag, na een herstart even snel en daarna weer traag.

Lijkt duidelijk een software issue, de Internet verbinding is wel snel.