Skip to main content

Heb dezelfde klacht. Vaste telefoon werkt niet. Nieuwe telefoon gekocht ook die werkt niet. Kpn gebeld Samen met medewerker heel, heel lang bezig geweest om telefonisch storing te vinden. Geen resultaat. Zou binnen drie dagen gebeld worden door technisch platform om te kijken of een monteur kon komen. Tot nu toe geen reactie. Heb primitief mobieltje met zeer beperkte mogelijkheden. Ben dus aangewezen op e-mail-contact of teruggebeld worden. Heb dringend vaste telefoon nodig. Ben 86 en heb goede verbinding nodig voor medische calamiteiten. Hoop dat KPN snel reageert.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@bouke86 Welkom op het forum. Wat lastig dat de vaste telefoon niet werkt, zeker op het moment dat je de vaste telefoon echt nodig hebt! 

Lukt het zowel niet om uit te bellen als om gebeld te worden op de vaste telefoon? En hoor je wel een kiestoon? 

Ik zoek graag uit wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik kan doen! 


We hebben niets meer van je gehoord @bouke86, ben je inmiddels gebeld door de technische dienst en is alles weer in orde?


Zojuist is monteur vertrokken. Heeft nieuw modem geplaatst (de oude bleek al meer dan 12 jaar oud te zijn). Uiteindelijk bleek storing in software te zitten. Is inmiddels verholpen. Alles werkt weer naar behoren.

Compliment voor helpdesk, vooral voor geduld! Heeft afgelopen vrijdag geruime tijd geprobeerd te helpen maar moest toegeven dat het hun plaats lukte en gelijk een afspraak gemaakt voor monteur op maandag 8 uur om het probleem ter plaatse op te lossen. Is dus gelukt.

Dank voor snelle inzet, klantvriendelijkheid en professionaliteit.


Wat een fijn bericht @bouke86!

12 jaar oud, dat is wel een unicum. Je hebt er vast erg goed voor gezorgd, zo lang houden ze het normaal gesproken niet vol :wink:

Bedankt voor je complimenten, ik ben erg blij dat je uiteindelijk toch goed geholpen voelt!


Heb een modem storing, vaste telefoon functioneert niet

modem is een oud model


Ik kom nog even terug op mijn reactie op de plaatsing van een nieuw modem. Nog steeds ben ik zeer positief over de manier waarop KPN het geheel heeft afgehandeld. TV, internet en telefoon doen het weer vals vanouds. Het tv beeld is zelfs scherper geworden. Alleen één ding is over het hoofd gezien. Het modem heeft andere code. Met als gevolg dat mijn smartphone geen contact meer heeft en de radio geen internet. Ik heb ooit eens gelezen dat je dan het SSI nummer moet hebben dat op het modem staat, dat opzoeken in je smartphone en aanklikken. Verbinding komt dan tot stand. Alleen, achter op het modem staan verschillende nummers welke moet ik hebben? Zij wijken af van de nummers die onder het kopje Wifi verschijnen op de smartphone, die ook nog vraagt naar het wachtwoord. Deze wat oudere digibeet weet echt niet hoe hij het geheel voor elkaar krijgt. Er zit waarschijnlijk niets anders op dan KPN te bellen voor een monteur. Gaat me dan wel geld kosten. Heeft iemand een suggestie? 


@bouke86 Je bent al aardig op weg, ik denk niet het nodig is om een monteur te laten komen. 

Achterop de witte Experiabox zit een sticker, op deze sticker staat de term SSID, hier achter staat de naam van het netwerk. Deze zou zichtbaar moeten zijn in het lijstje dat verschijnt onder het kopje wifi. Is er ergens wellicht een knopje om meer netwerken zichtbaar te maken?

Hier onder staat wireless key, dit is het wachtwoord dat hoort bij de naam van het netwerk. 

Mocht het niet lukken hoor ik het graag en probeer ik het duidelijker uit te leggen! 


Rutger, bedankt alvast. Ik heb inderdaad een SSI nummer . Alleen dat komt niet voor op het lijstje. Is het lange nummer dat staat achterWPA2 het wachtwoord?

Vraag even tijd hoop je morgen te informeren over wel of geen succes.