Skip to main content

mijn vaste telefoon werkt niet  bij het chatten word ik er voortdurend uit gegooid en het telefoon nummer 0800 0402 is niet bereikbaar. via e mail zou leuk zijn maar kan ik niet vinden

kortom niet chatten geen bruikbaar telefoon nummer en nog steeds zonde vaste telefoon.

hoe nu verder?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Wat vervelend @ehhv .

Je kunt 0800-0402 ook niet met je mobiel bereiken? (gratis nummer dus niet ten koste van je bundel)

Wel uitgesloten dat het in je eigen telefoontoestel (dect set?) zit?

Welk type Experiabox heb je?


08000402 via gsm maar kreeg als antwoord probeer het later nog een keer.

Experiabox v10

Gigaset

vaste telefoon werkt al een paar dagen niet meer volgens mensen die mij probeerde te bellen.

als ik de telefoon opneem hoor ik een in gesprek toon, als ik mijzelf bel via gsmdan hoor ik dat het nummer niet bereikbaar is en probeer het later nog een keer.

De Experiabox opnieuw opgestart en via pinnetje opnieuw opgestart, stroom van het ding en van de box voor glasvezel. Maar niets helpt.

 


Wat is het effect als je het basisstation ontkoppelt van de Phone aansluiting en vervolgens je eigen vast nummer met je mobiel belt?

Het ‘klinkt’ namelijk alsof de basis de verbinding niet verbreekt. En dus feitelijk “de hoorn van de haak” blijft.

Hoe oud is je Gigaset? Welk model?


aansluiting los gemaakt van phone 1 mij zelf gebeld maakte geen verschil.

Gigaset  A415

als de gigaset intern gebruik dan gewoon verbinding met andere telefoon en vv

Het rode lampje service van de experia brande tot reset met pinnetje. Nu brand het groen.

Bij de rode draad vanaf glasvezel box naar de experia brand een rood lampje en een groen.

 


aansluiting los gemaakt van phone 1 mij zelf gebeld maakte geen verschil.

Okee. Zonder toestel op de poort (leeg dus) zou je gewoon de overgangstoon verwachten op het bellende toestel. Het gaat dus mis aan kpn zijde, mogelijk de experiabox. I.v.m. verondersteld gebruik van mobiel is dit niet te prioriseren.

Er zal met zo'n dag of 2 dagen een moderator hier reageren. Handig is dan wel als vast je (abonnee)gegevens ingevuld zijn in je forumprofiel. Het tel.nr. kun je vermelden in het vakje Persoonlijke opmerkingen.

I.v.m. behandeling zal ik aan de dispatcher wel even vragen hier een los topic van te maken.


Als je inlogt op jouw V10 wat zie je dan de VoIP instellingen staan?

 


dat heb ik nog niet geprobeerd, hoe doe ik dat?


dat heb ik nog niet geprobeerd, hoe doe ik dat?

Ga naar http://192.168.2.254 en log in op jouw V10.

Als je nog nooit ingelogd bent geweest dan is het wachtwoord leeg en wordt je gevraagd om een wachtwoord in te stellen.


O.K. gelukt dit staat er:

het telefoonnummer klopt

 

Phone: 2 (+31206enz
Status: Registered

Phone: 1 ()
Status: Unregistered


Sluit de telefoon dan dus eens aan op Phone 2 indien ie nu in Phone 1 zit.


o.k dat heb ik gedaan.

ik kan mijzelf nu bellen via gsm

maar vanaf vaste telefoon naar gsm krijg ik nog steeds het bericht dat het telefoonnummer niet beschijbaar is, probeer het later nog maar eens.

 


Op je vaste kies je toch wel 06 etc. en niet 00316 etc. hè :wink: .

En kan je wel andere nummers bellen/bereiken?


Hallo @ehhv, ik zie dat je al een aardig eind op weg bent geholpen door de KPN community. Uit je laatste bericht maak ik op dat gebeld worden inmiddels wel weer werkt, maar dat zelf bellen met het vaste telefoonnummer nog altijd niet lukt?