Skip to main content
Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet, andere 4 lampjes branden wel op modem

• September 12, 2026
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Wij hebben de modem al meerdere malen gereset op advies van KPN, alleen het lampje voor telefonie  gaat niet branden, de overige 4 lampjes wel. Mag de modem omruilen voor een nieuwe, wij vragen ons echter af of het dan wel aan de modem ligt of aan het kabeltje.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@fam. Noorman ,

Dan staat er bij KPN iets verkeerd in het systeem. Zelf heb ik dat ook gehad en toen heeft de klantenservice vanaf afstand mijn modem een soort reset gegeven. 

Je kunt (bv met een mobiel) bellen met KPN klantenservice op 0800-0402. Spreek in “storing” en blijf aan de lijn. Vraag daar om een reset van de telefooninstellingen.

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

6 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 12, 2026

Beste ​@fam. Noorman welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Heb je glasvezel of koper?

• Topper
  • September 12, 2026

Als het phone lampje niet brandt zijn de telefoniegegevens niet ingeladen, dat ligt niet aan het kabeltje.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 12, 2026

Hallo ​@fam. Noorman ,

Dan staat er bij KPN iets verkeerd in het systeem. Zelf heb ik dat ook gehad en toen heeft de klantenservice vanaf afstand mijn modem een soort reset gegeven. 

Je kunt (bv met een mobiel) bellen met KPN klantenservice op 0800-0402. Spreek in “storing” en blijf aan de lijn. Vraag daar om een reset van de telefooninstellingen.

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

JanD
Wijsgeer
  • September 12, 2026

Je kunt via MijnKPN ook online de storing melden, hoef je niet te bellen en probeert men het realtime op te lossen is mijn ervaring ​@fam. Noorman 

Admin: zie kpn.com/storing

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@fam. Noorman, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Is het nog gelukt met mijn collega's?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2026

Goedemorgen,

Nee nog niet, wij kunnen een nieuwe modem ophalen, zijn vrijdagmiddag bij KPN winkel in Meppel geweest, was niet op voorraad. KPN winkel is helaas niet telefonisch bereikbaar, wij zullen gebeld worden door KPN winkel in Meppel als de modem weer op voorraad is. Kan er geen nieuwe modem op gestuurd worden?

Met vriendelijke groet,

fam. Noorman