Skip to main content

telefoon gaat over, maar als je opneemt word het contact verbroken.

moeder zit nu al 4 dagen zonder telefoon, heeft deze wel nodig

kpn is niet te bereiken, telefoonisch of via de probleemoplosser. kunne ze ook de gegevens niet ophalen ..

 

set met losse telefoons doet dit.

vaste telefoon met draad aan de hoorn doet dit

 

3de nieuwe set geprobeerd  die heeft oook niet probleem

 

@moedeloosaantworden Welkom op het forum. 

Wat super vervelend dat je moeder al 4 dagen zonder telefoon zit. Het lukt dus niet om een gesprek op gang te brengen? Uitgaand bellen werkt ook niet? 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kunnen ik uitzoeken wat ik voor je kan doen. 


Gedaan Rutger


Dag @moedeloosaantworden Ik heb iets meer informatie van je nodig. Als eerste: kun je alle relevante gegevens van je moeder in het profiel zetten. Nu staat er een postcode en een huisnummer., maar we hebben ook haar naam, telefoonnummer en klantnummer nodig. 

 

set met losse telefoons doet dit.

vaste telefoon met draad aan de hoorn doet dit

 

3de nieuwe set geprobeerd  die heeft oook niet probleem

 

 

Verder: ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Kun je iets meer toelichting geven over wat er nu speelt? Als je een andere telefoon aansluit, lukt dan alles wel? 

 


Ik heb haar naam etc ingevuld.

Klant nummer heb ik uiteraard niet bij de hand.

Dat had ik vanmiddag wel toen ik telefonisch iemand probeerde te bereiken , en na kwartier wachten maar afgehaakt ben.

 

Wat ik daarmee bedoel is dat we met 3 verschillende telefoons geprobeerd hebben en alle 3 hetzelfde resultaat geven.


Wat ik daarmee bedoel is dat we met 3 verschillende telefoons geprobeerd hebben en alle 3 hetzelfde resultaat geven.

Duidelijk, we weten nu dus zeker dat het niet aan 1 specifiek toestel ligt!

De oproep komt wel binnen begrijp ik, maar de verbinding wordt verbroken zodra er daadwerkelijk opgenomen wordt. Dat schiet niet op natuurlijk :frowning2: Kan ze wel uitgaand bellen? Of gaat dat ook niet goed?

Ik heb het telefonie gedeelte van de Experia Box vanaf afstand een zetje gegeven, zouden jullie willen kijken of alles weer goed werkt nu? Misschien overbodige informatie, maar het toestel dient aangesloten te zijn op telefoon poort 1, daar is het nummer op geregistreerd dus op poort 2 zal hij niet werken :slight_smile:


Klopt, dat was ook onze eerste gedachte, dat het toestel kapot was.

Geen inkomende gesprekken , die worden idd afgebroken als je opneemt.

Uitgaande gaat ook niet.

Ik ga het proberen, nog steeds hetzelfde.

Stond wel in poort 2 ,maar dat heeft hij altijd gestaan.

Nu in poort 1 gezet, maar daar verandert niks aan helaas.

 

 


Dat is vreemd, en verklaart misschien ook waarom het mis gaat. Ik ga nu handmatig het nummer weer toewijzen aan poort 2, over een paar minuten mag je hem daar weer naar omzetten om te kijken of hij dan weer werkt!


Hij heeft altijd in 2 gezeten volgens mijn moeder.

Zal vragen of ze hem weer uit 1 haalt en in 2 stopt 


Ik hoop op goed nieuws! Hoor graag of alles weer werkt als hij weer in poort 2 zit :slight_smile:


In 2 gestopt en op die lijn hoort ze hem niet eens overgaan.

Op poort 1 gaat hij over ,maar valt uit als je opneemt .


Volgens mij is dat modem goed in de war :rolling_eyes:

Zou je je moeder willen vragen of ze het modem wil resetten? Door zo'n reset worden alle gegevens opnieuw ingeladen, óók de telefonie gegevens. Mocht dat nog steeds niet de oplossing zijn dan ga ik onze technische dienst aansturen maar ik heb eerst goede hoop dat het probleem door de reset verholpen wordt!


Toen ze voor een aantal weken geleden dit modem brachten vond de monteur het al raar dat ze deze opgestuurd hadden omdat er zoveel problemen mee waren.

Toen heeft mijn vader ook een week zonder tv en telefoon gezeten😠 (dit was alles wat hij nog had , in zijn laatste weken 😔

Dit was vol risico omdat het alarm via de telefoon toen ook niet werkte !😳

kon ik geld terug vragen, kreeg een link ..…

Waar ik niks aan had, want dat was voor als de storing aan de kabel lag 😠.

Mijn vader is vorige maand overleden.

Mijn moeder zit nu alleen overdag, maar heeft dus wel de telefoon nodig!

Kpn is telefonisch niet te bereiken.

En via mail /chat etc.    Een vrouw in de 70 jaar die een senioren telefoon heeft en niet eens weet hoe de laptop open gaat...…

Vind dit onderhand toch wel een kwalijke zaak aan het worden.🤔

Het is dat ik dit nu oppak, maar hoe had zij dit anders moeten regelen ?🙄

 

En die monteur.... die kunnen vaak niet binnen 1-2 dagen en wie betaald die kosten ?

 

 


Bij gratie. Hij doet het weer.

Hopelijk blijft hij het doen nu.

Bedankt voor je hulp.

 

 


Bij gratie. Hij doet het weer.

Na alle ellende die je in je bericht hierboven benoemt is dit heel erg fijn nieuws, ik hoop van harte dat de telefoon het vanaf nu zonder problemen blijft doen!

Mocht er toch weer een verstoring optreden, dan mag je altijd weer aan de bel trekken hier zodat we jou en je moeder wee verder kunnen helpen!


Dat zullen we zeker doen.

Hopelijk niet nodig.

 

Bedankt voor je hulp