Skip to main content

Mijn vaste telefoon werkt al maanden niet goed meer. Kan met name uitgaande gesprekken niet meer voeren. Heb Experiabox V10A diverse malen gereset. Heeft KPN ook op afstand uitgevoerd. Lijnen zijn doorgemeten. Geen storing geconstateerd. Diverse telefoontoestellen uitgeprobeerd. Storing blijft. Mijn conclusie is dat de Experiabox kapot is. Kan deze vervangen worden?

Beste @HansG45, dat lijkt me zeker niet in orde! Je hebt al behoorlijk wat uitgeprobeerd, zie ik. Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, we helpen je er graag verder mee. 


Beste Marcia,

Ik heb zojuist mijn profiel aangevuld met de gegevens waarom je vroeg.

Vriendelijke groet,

Hans Smit


Bedankt! Ik zie op het eerste gezicht niet meteen iets vreemds. Ik heb de gegevens nog eens gesynchroniseerd, wellicht dat het nu werkt? Het heeft eerder wel gewerkt met jouw huidige telefoontoestel? Wat merk je precies als je probeert uit te bellen? Gebeld worden gaat wel goed? En je hoort wel een kiestoon?


Mijn oude PTT telefoon kan nu weer in- en uitbellen, maar wel met een rommelige ondertoon erin. Kiestoon aanwezig.

Maar mijn Siemens Giga set die ik altijd gebruikte is dood. Geen kiestoon. Kan niet gebeld worden en uitgaand ook niet. Hiermee is het begonnen. Deze werkte van de ene dag op de andere niet meer. Batterijen vervangen. Opnieuw opgeladen, etc. maar geen kiestoon meer. Zeer vreemd.


Ah, met 1 van je toestellen lukt het weer dus, dat is beter dan niets!

Dat het met je andere toestel niet lukt, lijkt dan ook te duiden op een defect in dat toestel. Om dat zeker te weten, zou je de Gigaset bij familie/kennissen aan kunnen sluiten waar de telefonie normaal gesproken zonder problemen werkt. Doet de Gigaset het daar óók niet dan is hij overduidelijk defect en dus ook de boosdoener in dit verhaal! Gaat het je lukken om dit te testen?


Goede analyse. Heb de gigaset gereset, zowel hardware als software. Eerst kreeg ik nog geen kiestoon, maar na nogmaals resetten van de Experiabox werkt de Gigaset weer naar behoren: krijg kiestoon, kan bellen en gebeld worden.

Kennelijk heeft de synchronisatie van de gegevens net die reset gegeven die nodig was om het signaal weer goed werkend te krijgen. Maar soms is het een samenloop van omstandigheden. dat weet je nooit van te voren.

 

Fijn dat het is opgelost. Reuze bedankt.