Skip to main content
Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet meer op Poort 1 en wel op Poort 2

  • 1 August 2024
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Gisteren deed de vaste telefoon het niet meer (Experia v10 glasvezel). Bij het doorlopen van de zelfhulp werd geadviseerd om de telefoon om te steken van poort 1 naar poort 2 en werd het nummer overgezet van P1 naar P2. Nu werkt de telefoon weer. 

Dat is natuurlijk fantastisch maar ik ben toch wel benieuwd hoe dit kan gebeuren. Betekent dit dat nu Poort 1 van mijn Experia stuk is en ik “op reserve” telefoneer? Of is er iets anders aan de hand? 

Het zou maar zo kunnen dat na een fabrieks-reset van de modem poort 1 gewoon weer mee doet, maar poort 1 kan ook stuk zijn, dan kun je poort 2 mooi als reservepoort gebruiken @Djeez 

 

 


Niet reserve. Er kunnen 2 nummers op, waarbij je dan voor beide betaalt. In dit geval heb je 1 nummer dus geen extra kosten.

Maar mogelijk is er “op afstand” iets geconstateerd met de SIP server voor poort 1 en is je nummer omgezet naar poort 2. Dus in dit geval handig dat het modem 2 van die dingen heeft. 


Ik weet natuurlijk ook wel dat poort 2 geen reservepoort is @PeterG , maar in het geval van @Djeez gaat het dit keer wel op.

 


Ja dat kan meerdere oorzaken hebben @Djeez, welkom bij de Community! Het kan een fysiek defect zijn maar ook iets anders wat met een wisseling dan kan worden opgelost. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust. 


Reageer