Skip to main content

Een paar weken geleden is de glasvezelverbinding aangelegd. Na enkele dringende mails van KPN, heb ik de kabel gelegd naar mijn Experiabox V8. Internet en wifi functioneren. De vast telefoon doet het niet meer. Het kabeltje voor de telefoon zit in uitgang Phone 1. Ik heb de vaste telefoon nodig, dus wat kan ik doen?
Guido.

Hoi @GuidoRoelofs . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je telefonie nog niet werkt. Wat gebeurt er als je probeert te bellen? Wat hoor je precies? En wat gebeurt er als jij gebeld wordt? Wat hoort de beller?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi Erwin,

De lijn is dood. Er is geen signaal. Bellen naar het vaste nummer lukt ook niet. De vaste telefoon gaat niet over.

Met vriendelijke groet,

Guido


Ik zie dat er gisteren contact is geweest. Ik zie ook dat er een nieuwe experiabox is opgestuurd. Klopt dit?

 


Ik heb gisteren ook gebeld.
Kan de oude Experiabox V8 niet werken met telefoon en glasvezel, was toen de vraag.
Zij zou nog terugbellen. dat is (nog) niet gebeurd.

Ik heb intussen een mailbericht ontvangen dat een pakket is opgestuurd. 

Dan zal dat de nieuwe experiabox  zijn, mag ik aannemen.

Is het (juiste) aansluiten op de nieuwe experiabox dan de oplossing voor hert weer functioneren van mijn vaste telefoon?


Dat hoop ik wel, @GuidoRoelofs . Mocht dat niet zo zijn, kun je bij mij terecht en zoeken we net zo lang door tot we de oplossing hebben gevonden.


Hoi.Erwin,

Dat hoop ik ook.

Anders kom ik weer bij jou terug.

Alvast bedankt.

Groet van Guido


Hoi Erwin,

De nieuwe modemwissel KPN box heb ik ontvangen.

De kabels volgens handleiding aangesloten. Vervolgens de box aangezet. De box startte op.

Internet en Wifi functioneren. Lichtjes branden.
 

N.B. Tot mijn verbazing brandt het lichtje TV wel!

Voor TV hebben wij geen abonnement bij KPN. Dat willen wij ook niet.

 

Het lichtje Phone brandt niet. Onze vaste telefoon doet het helaas weer niet.

Als ik probeer te bellen met onze vaste telefoon naar mijn 06 krijg een “in gesprek toon”.

Omgekeerd van mijn 06 naar onze vaste telefoon ook een “in gesprek toon”.

 

Wat kan je voor mij doen?

 

Groet van Guido


Hoi @GuidoRoelofs . Mijn vermoeden is dat het nummer wel werkt.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik het nummer zojuist gebeld heb en ik hoor de lijn over gaan. Dat is een teken dat het tot en met de experiabox goed gaat.

In welke poort heb jij het telefoon toestel gestoken? En wat voor telefoon heb je? Is dat zo'n dect station? Dus met een basis station? Maak er desnoods even een foto van ( liefst met hoe ‘ie is aangesloten)


Erwin,

Ik heb de telefoon in de ingang phone 1 gestoken.

Het is een telefoon met een basisstation.


Hierbij foto's van aansluiting en telefoon.

 


Dank voor de duidelijke foto's, @GuidoRoelofs .  De metingen spreken elkaar tegen en het feit dat jouw telefonie lampje niet brandt is inderdaad niet okay.

We hebben nu afgesproken dat je nog een reset probeert. Mocht dat niet baten gaan we proberen een monteur in te plannen. Ik lees graag hoe het afloopt.


Helaas, Martin, de reset heeft niet geholpen. De vaste telefoon doet het niet.

Een andere mobiel wordt wel doorverbonden naar mijn mobiel.

Een monteur kan wellicht hulp bieden.

Groet van Guido.


We hebben samen een monteur ingeboekt voor komende woensdag. 

Ik was wat voorbarig met mijn conclusie over die lijn die overgaat. Dat is de doorgeschakelde lijn, zijn we samen achter gekomen :-)

Je bent in ieder geval wel bereikbaar voor de mensen die jou op dat vaste nummer bellen.

Uiteraard hoort jouw vaste nummer ook gewoon te werken en ik ben benieuwd of het de monteur woensdag gaat lukken. Ik lees graag. 

Fijn weekend!


Hoi Erwin,

Bedankt voor jouw zoekwerk.

Ik laat je weten of de monteur het probleem heeft kunnen oplossen.

Fijne avond en goed weekend

Met vriendelijke groet, Guido.


Hallo Erwin,

Zoals beloofd nader bericht.

Sinds kort brandt het lichtje Phone ineens! Rare, rare, hoe kan dat!?

Gisteren heb ik alles uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
En ik heb de vaste telefoon opnieuw aangekoppeld.
Tot onze vreugde functioneert nu alles.:relaxed:
Ik kan weer bellen en gebeld worden met de vaste telefoon.

De monteur voor vandaag heb ik intussen afgemeld.

Nogmaals bedankt voor jouw inspanningen.

Met vriendelijke groet, Guido.
 


Bedankt voor de terugkoppeling Guido. Fijn dat het nu inmiddels werkt zoals verwacht. 🙂 goed ook dat je de monteur hebt afgezegd. Namens Erwin, graag gedaan. Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.