Skip to main content

Bij mijn schoonouders wordt de experia box v9 om gewisseld naar een experia box v10. Bij de experia box v10 wordt echter de voip op sip1 niet geregistreerd. Ik heb hier vorige week woensdag al over gebeld naar KPN. Het lukt kennelijk niet om de sip gegevens te syncen naar de V10 box. Vandaag een uur met een kpn medewerker aan de lijn gehangen maar het probleem is nog niet opgelost. Uiteindelijk is er een ticket ingelegd, (CC0000018590792). Als workaround heb ik de v9 box weer aangesloten en die werkt gewoon.

Het probleem lijkt op wat beschreven staat hier: 

 

@Erik_ In de bovenstaande vraag heb jij het over een sip tool dat jezelf kunt gebruiken. Heb je daar een link van? Heb jij nog tips wat ik verder  zelf zou kunnen proberen? 

Euh,

Phone 2 al geprobeerd? (SIP 2)


Ja, phone 2 heb ik ook geprobeerd. Ik heb ook op de experia box ingelogd en daar zie je bij voip status dat op beide phones geen telefoon nummer geregistreerd staat. Er staat unregistered bij alle twee.


Goedemorgen @fvbakel, ik wil graag meekijken naar dit probleem. Zou je dan wel in jouw profiel de gegevens van jouw schoonouders willen vermelden? 


@Jeroen_dB 

Ik heb je een privé bericht gestuurd met de gegevens van mijn schoonouders. Ik laat mijn profiel liever staan op mijn eigen gegevens.


Dat is geen enkel probleem. Ik zie dat er gisteren een melding is aangemaakt voor de technische dienst om dit probleem te verhelpen.


Dat klopt, dat waren ze vorige week woensdag vergeten. Maar gisteren hebben ze een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Ik hoop dat zij het dan kunnen oplossen. 


Ik ben in de afgelopen 3 dagen niet teruggebeld door KPN. Net zelf maar weer gebeld naar de service desk. Dit keer kreeg ik een ander aan de lijn die nog een oplossing had, een zogenaamde service reset. Hiervoor moet je het volgende doen:

- V10 experiabox aansluiten en aanzetten

- het reset pinnetje aan de achterzijde met een paperclip indrukken en precies tegelijk op de herstelknop aan de voorkant drukken

- beide ingedrukt houden tot het power lampje rood wordt

- nu zou het V10 modem zich opnieuw moeten registreren

- wachten tot alles weer online is

- het zou nu moeten werken, zo niet dan de procedure nog een keer doorlopen, waarschijnlijk zijn de reset pin en herstelknop niet precies gelijk ingedrukt

Zondag ga ik dit proberen.


Ik heb de bovenstaande procedure vandaag vijf keer uitgevoerd, maar zonder resultaat.


Vandaag nog eens naar KPN gebeld. Ze gaan een monteur langs sturen.


Vandaag is de monteur langs geweest. Die kreeg het V10 modem ook niet werkend. Uiteindelijk is het V10 modem omgewisseld voor een andere, en die werkte wel. Daarmee is het probleem opgelost.