Skip to main content

net gebeld met klantenservice, kreeg op afstand ook mijn (op 3 plekken in huis) vaste telefoon niet aan de praat….maar mevrouw, ik kan wel n monteur sturen, kijken wat het probleem is, maar daar zijn wel kosten aan verbonden….zo jammer dit. Al vanaf 1985 vaste telefoon bij kpn, jaar of 5 geleden, na aanleg glasvezel, alles in 1 pakket genomen. Nu werken ineens alle 3 de vaste telefoons niet meer en mocht er n monteur komen: payday. Waarom niet gelijk gezegd: mevrouw we fiksen dit voor U

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @joke1964 , kun je verduidelijken wat voor vaste telefoons je hebt en hoe je deze hebt aangesloten?

Heb je bijvoorbeeld een 3-delige DECT-set van merk X, waarvan je de centrale op de telefoonpoort 1 van het modem hebt aangesloten?

Welk merk en type modem heb je?

Als je in het modem kijkt onder de rubriek VOIP zie je dan wèl je telefoonnummer staan?

Monteurskosten betaal je alleen als het aan je eigen installatie ligt en de storing niet bij KPN ligt.

 


Hoi @joke1964 en welkom op ons forum!

Als het probleem in het klantdomein zit (dus bijvoorbeeld een Dect telefoonset die niet goed werkt/is aangesloten, binnengeleiding die kapot is en dergelijke) dan komen er monteurskosten in rekening. Zit het probleem in ons domein (modem kapot bijvoorbeeld) dan zijn de kosten voor ons. Bij het inplannen van een monteur moet een collega dit aangeven zodat de klant niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Jij geeft aan dat jouw telefoon op 3 plekken het niet meer doet, ik ga ervan uit dat ik dan moet denken aan of dect-basisstations die niet goed meer werken of de binnengeleiding (bekabeling door de muur heen) Om uit te sluiten of het bij jou thuis zit of toch in de verbinding zou ik je als advies willen geven om een telefoontoestel even te lenen en rechtstreeks aan te sluiten op de experiabox om dan de telefonie te controleren. Doet de telefoon het dan wel dan ligt het niet in het KPN domein maar bij jou thuis. Dan komen er inderdaad kosten in rekening als een monteur hiervoor langs moet komen.


net gebeld met klantenservice, kreeg op afstand ook mijn (op 3 plekken in huis) vaste telefoon niet aan de praat….maar mevrouw, ik kan wel n monteur sturen, kijken wat het probleem is, maar daar zijn wel kosten aan verbonden….zo jammer dit. Al vanaf 1985 vaste telefoon bij kpn, jaar of 5 geleden, na aanleg glasvezel, alles in 1 pakket genomen. Nu werken ineens alle 3 de vaste telefoons niet meer en mocht er n monteur komen: payday. Waarom niet gelijk gezegd: mevrouw we fiksen dit voor U

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

ik heb 3 verschillende vaste telefoons, dus geen set oid. Ga zometeen uitproberen met telefoon er zo in het modem

 


Als het geen set is zou dat betekenen dat je 3 verschillende telefoonnummers ook hebt?

Ik verneem graag de bevindingen!


Je kunt aan 1 telefoonkabel gemakkelijk 2 of 3 toestellen koppelen. Dat hadden wij vroeger ook. Ze gaan wel alle 3 tegelijk over. En je kunt (stiekem) meeluisteren als er iemand aan het bellen is. 


Hallo @joke1964 als je slechts 1 telefoon aansluit, doet deze het dan wel? Als je er 2 aansluit, doen ze het dan ook of niet, bij niet hoef je de 3e telefoon niet eens te proberen.

Dat heeft met de aansluitwaarde van de telefoons te maken. Teveel telefoons op 1 stekker maakt het belsignaal te zwak of niet werkend.

Als je alle 3 de telefoons hebt aangesloten, kun je per telefoon, als je de hoorn opneemt, wel de kiestoon horen?