Skip to main content

Van het ene op het andere moment werkt mijn aansluiting voor de vaste telefoon niet meer.

Tijdens een periodieke keuring van mijn electrische aansluitingen, is overal in huis de stroom er even afgeweest, sindsdien werkt het niet meer.

Wat kan het probleem zijn?

Hallo @ArnoldHoekstra even bellen met 0800 0402, voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar.

Als steekwoord opgeven ‘geen vaste telefoon’.

Succes.

Hoe moet ik bellen, als de telefoon het niet doet?

Mobiel gebruiken. Dat altijd bij storing vaste diensten omdat op afstand altijd even je modem wordt gereset.

Ik heb geen mobiel

Hallo @ArnoldHoekstra even een mobiel van familie of buren lenen, je moet thuis zijn als je belt en het nummer is gratis.

Ik heb geen mobiel

In deze tijd…

Om nog maar niet te spreken over de heel veel hogere gesprekskosten via vast. Mobiel bel ik voor nop. NL en in/naar de hele EU. 🙂 Familie in Canada ook voor nop via WhatsApp 😎

Onhandig met sms verificatie. En andere dingen. Als je namelijk belt voor tv storing heb je ook grote kans dat je aansluiting gereset wordt... en weg vaste verbinding. 

Hier kun je namelijk alleen voor bellen. Individuele storingen kunnen niet door de kpn'ers op het forum behandeld worden. 

Alleen via 0800-0402, of Facebook of Twitter. 

Bel bij buren ofzo. Het nummer is gratis. 

@PeterG 

Op zoek naar mijn probleem na uitvallen vaste telefonie door een "nergens op dit topic" vermelde modem update las ik dit artikel…

Toch even nieuwsgierig, hoe krijg jij het voor elkaar "voor nop te bellen met mobiel"... 

Ik betaal toch echt voor mijn betaalde mobiele abonnement of mijn prepaid mobiel. 

Mijn sim only met bellen onbeperkt, kost net zo duur als mijn "bellen onbeperkt" bij kpn, en geen verschil in gesprekskosten, doe je dan alles via what's app (wat ik niet heb of wil) dan heb je daar toch ook een (betaalde) data bundel voor?

Voor nop gaat alleen de zon op en ik ken genoeg ouderen die via whatsapp meteen slachtoffer worden van 1 of andere scam, gratis bellen bestaat niet> zonder een andere betaalde dienst, of zie ik dat fout?

Toch even nieuwsgierig, hoe krijg jij het voor elkaar "voor nop te bellen met mobiel"... 

Hoi @Geen hier 

Ik heb een mobiel abonnement met onbeperkt bellen. Geen extra kosten voor bellen dus. In/naar Nederland en EER landen. (voor alle 55 landen en gebieden in de EU bundel zie dit overzicht)

Verder bel ik met m'n mobiel via wifi ook wel met Whatsapp. Dat kost ook niets. En als je dat doet via 4G/5G dan ook weinig: met audio only 1 MB per 4 minuten.

Was ik eerst wel vaak minimaal € 60 per maand kwijt aan telefonie; is het nu alleen het mobiele abonnement. Dat is ook niet onder een tientje, maar ik bespaar er wel veel mee dus. Meer dan het me kost.

Uiteraard betaal ik voor het abonnement. Ik heb ook niet anders beweerd. Maar bellen kost me niets. Noppes. Verbruikskosten en abonnementskosten zijn voor mijn 2 aparte dingen.

Met mijn prepaid kan ik niet voor nop bellen natuurlijk. Dat kost gewoon 0,23 per minuut. Bij prepaid moet je oppassen als je ‘alleen’ met Whatsapp en via wifi belt. Bij geen enkele provider geldt dat als gebruik. Tenzij je het via 4G doet. Bij prepaid binnen de verloopperiode, bij kpn 6 maanden, minstens een keer via de standaard belfunctie bellen.

@PeterG 

Ja, haha> ik dacht al dat je zo'n uitleg bedoelde.

Maar ik kijk er toch anders naar, ik betaal 5€ bij de kpn voor onbeperkt bellen in heel Nederland èn naar (bepaalde) servicenummers èn 06 nummers, uiteraard hoort dat bij een "bepaald/ betaald internet" abonnement, dus niet gratis.

Ik heb altijd een prepaid mobiel gehad, (ben het met je eens dat men niet meer zonder kan helaas) maar tegenwoordig kun je al bijna niet meer zonder smartphone, mede omdat 2G volgend jaar stopt.

Dus heb ik begin dit jaar een Smartphone genomen, databundel had ik eigenlijk niet nodig> maar wel als ik onbeperkt wil bellen, wat jij dan dus gratis noemt 😉.

Dus nu betaal ik iets meer dan 10€ per maand, om er "gratis" mee te kunnen bellen en heb ik een databundel die ik vrijwel nooit gebruik.

Oudere mensen of mensen met weinig kennis van mobiele telefonie, kunnen jouw mening over mobiel bellen is gratis, m.i. dus fout interpreteren.

Ik had ook het idee om het vaste telefonie abonnement bij kpn te stoppen, nu ik de smartphone heb, maar ik vind het bellen met een huistelefoon toch even wat prettiger en ik betaal maar 5€, dus de helft v/ h smartphone abonnement en had meteen na het instellen al een phishing link binnen via dat WhatsApp, nu ben ik wel wijs genoeg om dat te negeren en te rapporteren en heb dat WhatsApp meteen weer verwijderd, maar leg dat allemaal maar eens uit aan mensen die nooit een mobiel hebben gehad of niet via social media willen of kunnen communiceren…

Hoe dan ook, als dienst of anders; linksom of rechtsom betaal je voor mobiel bellen, (alleen naar KPN niet, als je klant bent en thuis) ook bij bellen over wifi, betaal je voor een internet abonnement en er zijn zat onbeperkt bellen bundels bij vaste telefonie die veel minder dan 60€ kosten.

Ik vind de discussie over "ik betaal niets voor het bellen" altijd interessant, want het is maar hoe je het bekijkt, iemand die alleen een mobiel nodig heeft voor het geval vast bellen uitvalt, is beter af met prepaid> zonder poespas en mogelijkheid tot smsverificatie is dat goedkoper, dan de data bundels per maand waarbij je ècht geheel gratis kunt bellen.

Er is een abonnement zonder data mogelijk hoor. 0 GB. ​@Geen hier . De snelheid is dan maar 64 Kb/s. Nog niet eens voldoende voor Whatsappjes. Er moet een beetje zijn want bellen en sms gaat ook over 4G.

En er zijn ook GSM-metjes voor 4G. Die kunnen alleen bellen en sms’en. Bijvoorbeeld de Nokia 110 4G en de Nokia 3210 4G.

Ik heb Whatsapp al sinds juni 2021 en nog NOOIT een phishing daarin gehad. Zelf de laatste tijd wel 1 à 2 x per maand een SMS nota bene. Met hoi pap, ik heb een ander nummer. Idioten, ik heb geeneens kinderen, dus daar trap ik niet in.

Abonnement met onbeperkt bellen is maar 1 euro duurder dan met 150 minuten. Dat laatste is voor mij te weinig per maand. En voor 1 euro meer is eigenlijk voor nop.

Gesprekskosten ‘afkopen’ op de vaste is met de Belonbeperkt bundels idioot duur t.o.v. mobiel.

een mobiel nodig heeft voor het geval vast bellen uitvalt, is beter af met prepaid>

Al meermaals op het forum voorgekomen dat de prepaid in die situatie ook te lang niet was gebruikt en dus verlopen/opgeheven. Zat men helemaal zonder telefoon.

Bij mij staat nog wel een vaste telefoon. Maar die is doorgeschakeld naar de mobiel. Er wordt nog ca 5 x per jaar naar m'n vaste gebeld. Hier is de vaste telefoon juiste back-up voor als er storing is met de mobiel. Maar dat gebeurt véél minder dan storing op de vaste.

Ik moet wel toegeven. De DECT handset ligt beter in de hand met bellen. Maar de mobiele gebruik ik alleen maar handsfree. Dan ligt ie gewoon naast me.

@PeterG 

Ja, ik heb ook wel getwijfeld over weer een "domme mobiel" of smartphone, maar veel bedrijven sturen mij een link per sms, die ik niet kan openen dan, bv bij pakketten volgen of zelfs de kpn in het verleden.

Dat bedoelde ik met: nu wordt je al bijna gedwongen om een smartphone te kopen, terwijl je niet van social media accounts houd.

Mijn garage wilde een appje sturen met foto's over een occasion, dus ik dacht dan toch maar proberen (whatsapp) en zo goed mogelijk afgeschermd, nou binnen een week een bericht van "waarom kan ik je niet benaderen via whatsapp, ik mis je zo" 😁😁😁 met een link naar diens what's app, nog nooit heb ik dit met sms gehad, dus zo zie je maar weer> maar ze worden wel steeds slinkser, als je echt nog nooit een mobiel hebt gehad, trap je tegenwoordig al gauw in zo'n nep bericht, de berichten app van Google krijgt met zijn zg extra CRS beveiliging nu ook steeds meer spam, nou weg ermee> wat mij betreft.

Wat betreft de 0 data bundel, die heb ik òf niet gezien met onbeperkt bellen en/ of sms'n, òf het scheelde inderdaad maar 1 euro, met de overbodige 20 gb data erbij, moet ik er wel bij zeggen dat ik wel een "goede provider" zocht en niet een goedkopere, met slechte naam of reviews.

En dus is het voor jouw misschien noppes, en terwijl ik de 5 € voor volop vast bellen ook niet duur vindt, is en blijft het toch geld.

Dat mensen hun prepaid laten verlopen, tja... dan weet je ècht niet waar je mee bezig bent> met een mobiele telefoon en kun je er maar beter helemaal niet aan beginnen, tenzij je voldoende geld hebt voor een deugdelijk maandelijks abonnement.

Maar ik ken mensen die iedere euro om moeten draaien,  jij en ik dus (nog) niet en dan is er een verschil in noppes of bijna noppes en zou ik mensen aanraden advies in te winnen; welke mobiele telefonie past bij mij etc.

Het is geen aanval hè, maar ik ken echt mensen die dachten dat ze "gratis" belden, geen verstand van databundels hadden en hup, peperdure rekening daarna!

Verder gebruik ik mijn vaste lijn m.n voor het dagelijkse bellen naar ouder familielid en de handsfree functie verstaat zij niet zo goed, dus voor die 5 € hou ik nog maar even mijn onbeperkt bellen bij kpn aan, wat dus tov mijn mobiele abonnement à 10 euro zoveel (net inflatiecorrectie gehad) wel veel goedkoper is, moet gezegd> denk niet dat je dat al oude abonnement nog af kunt sluiten voor 5 € per maand bij kon, toch leuke discussie "voor noppes" 😀.

Vriendelijke groet!

Reageer