Skip to main content
Antwoord

Vaste telefoonlijn doet het niet en klinkt enkel gebrom

• July 17, 2025
  • 6 reacties
  • 49 keer bekeken

Vandaag wilde ik met onze vaste telefoon bellen, maar er klonk enkel gebrom na het bellen van het nummer.

Als ik mezelf met mijn mobiel opbel gaat de vaste telefoon wel over, maar er is geen communicatie mogelijk ( je hoort enkel een harde brom)

Nu heb ik gelezen dat ik misschien mijn Experia V10 moet resetten (is dit met het knopje herstel?).

Maar ik ben bang dat ik dan ook andere apparaten in de war breng (tv, PC). 

En er wordt aangegeven dat het kan zijn dat de netwerknaam  (SSID) en beveiligingssleutel (WPA) verloren kunnen gaan.

En ik weet ook niet hoe ik die dan weer terug moet zetten/in moet voeren.

Ook begrijp ik dat KPN de modem voor je kan resetten. Moet ik ze dan bellen of kan dat ook via de website? Ik dacht te hebben gelezen dat je ook via een link je modem op afstand kunt resetten???

Beste antwoord door PeterG

Ik zou eerst de v10 herstarten. Dat is dus even 30 seconden of langer stroomloos. Dat kan met de schakelaar op het modem. 

Als er tv gekeken wordt zou ik er even mee wachten. 

Helpt de herstart niet dan kan je, met de mobiel, even bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.com.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Ik zou eerst de v10 herstarten. Dat is dus even 30 seconden of langer stroomloos. Dat kan met de schakelaar op het modem. 

Als er tv gekeken wordt zou ik er even mee wachten. 

Helpt de herstart niet dan kan je, met de mobiel, even bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.com.

• Auteur
  • Helper
  • July 17, 2025

Bedankt voor de snelle reactie. 

Ik heb het net nog even geprobeerd, maar als je onze vaste lijn nu belt gaat hij direct over op de voicemail en als je er mee wilt bellen lukt dit niet en klinkt er enkel gebrom.

Momenteel wordt er actief tv gekeken en de pc’worden gebruikt; dus ik zal morgen wel even herstarten en daarna eventueel naar 0800-0402 bellen.

• Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

Inmiddels heb ik de experia box van de stroom gehaald en weer aangesloten. De brom is nu weg.

Maar als ik bel krijg ik de ingesprektoon en als ik mezelf bel krijg ik direct de voicemail.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 18, 2025

Hallo ​@balletvos ,

Inmiddels heb ik de experia box van de stroom gehaald en weer aangesloten. De brom is nu weg.

Maar als ik bel krijg ik de ingesprektoon en als ik mezelf bel krijg ik direct de voicemail.

Neem via jouw mobiele telefoon contact op met de klantenservice. 

Zij kunnen vanaf afstand de instelingen van de vaste lijn weer goed zetten. 

• Auteur
  • Helper
  • July 18, 2025

Zojuist heb ik KPN gebeld en het probleem is opgelost!

Er zat een doorschakeling op en die hebben ze eraf gehaald. Deze kan er op zijn gekomen door een technisch mankement.

Ben super blij dat het zo snel opgelost kon worden!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@balletvos, goed om te lezen dat het inmiddels gelukt is! Ik kan me voorstellen dat je zo'n doorschakeling ook niet verwacht op dat moment. Ik zou er zelf niet direct aan gedacht hebben, als ik het niet zou kunnen nakijken. Gelukkig konden de telefonische collega's dat direct doen en was het daarmee vlot opgelost 🙂